G.Saisiko/ saako sinun teini ikäinen värjätä hiuksensa siniseksi?

  • Viestiketjun aloittaja teinin äiti
  • Ensimmäinen viesti
nipo
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
ei todellakaan saa värjätä
jos itseään haluaa ilmaista niin tehköön ilman sitä sinistä hiusväriä
Ai vaikka hankkimalla tatskan tai naaman täyteen lävistyksiä? Tai viiltelemällä itseään? No, tyylinsä tietty kullakin, mutta itse näkisin hiusten värjäämisen itseilmaisun kesyhkänä muotona kuitenkin :D.
no jopas oletkin letkeällä päällä
itseään voi ilmaista muullakin tavoin, ainakin normaalit lapset ;)
Kyllä aika moni ihan tuiki tavallinenkin nuori haluaa ns. ilmaista itseään vaatteilla, kampauksilla, koruilla jne. Ei sellainen ole mitenkään epänormaalia tai tavatonta.

tosiaan, sinä sen sanoit, itseään voi ilmaista ilman lävistyksiä ja shokkitukkaa, VAATTEILLA, KORUILLA jne.
Voi jessus. Sano tuo uhmakkaalle teini-ikäiselle, joka on keksinyt, että haluaa sinisen tai pinkin pään. Voi olla, että yllätyt lopputuloksesta ;).

tässä sitä taas mennään metsään ja lujaa, kyllä sillä uhmakkaalla teinillä pitää olla sen verran kunnioitusta vanhempiaan kohtaan ettei mene sitä tukkaa värjäämään siniseksi jos vanhemmat eivät lupaa siihen anna!
Joo joo ja niinpä niin. Puhu sit kun tunnet yhtä monta teiniä kuin mä ;).
salli mun nauraa :LOL:
 
No kuules nipo
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
tässä sitä taas mennään metsään ja lujaa, kyllä sillä uhmakkaalla teinillä pitää olla sen verran kunnioitusta vanhempiaan kohtaan ettei mene sitä tukkaa värjäämään siniseksi jos vanhemmat eivät lupaa siihen anna!
Mun mielestä vanhemmilla ei enää ole oikeutta puuttua teini-ikäisen ulkonäköön =)
saako kysyä miksei?
mun mielestä niin kauan kun lapsi on alaikäinen eli TEINI, vanhemman KUULUU puuttua lapsen tekemisiin!
Pakko toistaa kysymys, miten estät teiniä ja millä perusteella? Mitä haittaa on sinisestä tukasta sen enempää kuin punaisesta tai mustastakaan? Itse keskittyisin puuttumaan asioihin, joilla on merkitystä, kuten tupakka, alkoholi, huumeet, seksi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
tässä sitä taas mennään metsään ja lujaa, kyllä sillä uhmakkaalla teinillä pitää olla sen verran kunnioitusta vanhempiaan kohtaan ettei mene sitä tukkaa värjäämään siniseksi jos vanhemmat eivät lupaa siihen anna!
Mun mielestä vanhemmilla ei enää ole oikeutta puuttua teini-ikäisen ulkonäköön =)
saako kysyä miksei?
mun mielestä niin kauan kun lapsi on alaikäinen eli TEINI, vanhemman KUULUU puuttua lapsen tekemisiin!

Saako kysyä, millaisista asioista nuori sitten saa päättää itse, jos sananvaltaa ei ole edes omaan ilmiasuun? Selvä asia kuitenkin on, että teini-iän tärkein kehitystehtävä (sekä nuorelle että vanhemmille) on itsenäistyminen ja vanhemmista irtautuminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
ei todellakaan saa värjätä
jos itseään haluaa ilmaista niin tehköön ilman sitä sinistä hiusväriä
Ai vaikka hankkimalla tatskan tai naaman täyteen lävistyksiä? Tai viiltelemällä itseään? No, tyylinsä tietty kullakin, mutta itse näkisin hiusten värjäämisen itseilmaisun kesyhkänä muotona kuitenkin :D.
no jopas oletkin letkeällä päällä
itseään voi ilmaista muullakin tavoin, ainakin normaalit lapset ;)
Kyllä aika moni ihan tuiki tavallinenkin nuori haluaa ns. ilmaista itseään vaatteilla, kampauksilla, koruilla jne. Ei sellainen ole mitenkään epänormaalia tai tavatonta.

tosiaan, sinä sen sanoit, itseään voi ilmaista ilman lävistyksiä ja shokkitukkaa, VAATTEILLA, KORUILLA jne.
Voi jessus. Sano tuo uhmakkaalle teini-ikäiselle, joka on keksinyt, että haluaa sinisen tai pinkin pään. Voi olla, että yllätyt lopputuloksesta ;).

tässä sitä taas mennään metsään ja lujaa, kyllä sillä uhmakkaalla teinillä pitää olla sen verran kunnioitusta vanhempiaan kohtaan ettei mene sitä tukkaa värjäämään siniseksi jos vanhemmat eivät lupaa siihen anna!
Joo joo ja niinpä niin. Puhu sit kun tunnet yhtä monta teiniä kuin mä ;).
salli mun nauraa :LOL:
? (Mikä naurattaa?)
 
Vierasmä
Tyttäreni poikaystävä (18v) värjäsi tukkansa osittain siniseks ja musta se oli hieno! Tytär ei kylläkään tykännyt.
Omat lapseni ei oo halunnu sinistä tukkaa, mutta en mä sitä ees yrittäis estää. Itte aikanaan kyllä tyydyin vain siniseks värjäävään geeliin.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Saako kysyä, millaisista asioista nuori sitten saa päättää itse, jos sananvaltaa ei ole edes omaan ilmiasuun? Selvä asia kuitenkin on, että teini-iän tärkein kehitystehtävä (sekä nuorelle että vanhemmille) on itsenäistyminen ja vanhemmista irtautuminen.
Meillä riippuu ihan nuoren iästä. 13 v:llä on eri säännöt kuin 17 v:llä.

 
:)
Minä olisin mielestäni ristiriitainen, jos opettaisin lapsilleni, että ihmistä ei arvostella ulkonäön perusteella ja kaiken näköiset ja -kokoiset on yhtä lailla iiihania, mutta samaan syssyyn komentaisin, että "hyi olkoon, sinä et miksikään hulttioksi ala, ja kuontaloasi siniseksi muuta!".
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minä olisin mielestäni ristiriitainen, jos opettaisin lapsilleni, että ihmistä ei arvostella ulkonäön perusteella ja kaiken näköiset ja -kokoiset on yhtä lailla iiihania, mutta samaan syssyyn komentaisin, että "hyi olkoon, sinä et miksikään hulttioksi ala, ja kuontaloasi siniseksi muuta!".
Mun ei onneksi tuota tarvitse tehdäkään. Sitä varten meillä on exän kanssa yhteishuoltajuus, että exä viime kädessä sanoo, mitä lapsi saa ulkonäölleen tehdä :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
mä vähän epäilen,et mun tytön hiuksissa ei juurikaan värit näy B)
Varo vaan, mimmi vetäisee ensin värinpoistot ja sitten sähkönsiniseksi :D
joo,voi olla :D vain kuolleen ruumiini yli :kieh: :kieh: suoristuksen haluais..siinä menis afro pilalle..joten kai se ois ostettava suoristusrauta,vois toisinaan suoristella..äitikin vois käyttää sitä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
saako kysyä miksei?
mun mielestä niin kauan kun lapsi on alaikäinen eli TEINI, vanhemman KUULUU puuttua lapsen tekemisiin!
Tietenkään teinin ei pidä antaa tehdä mitä hän haluaa jos hän haluaa jotain vaarallista tai terveydelle uhkaavaa.

Mutta ei aikuisilla ole oikeutta kieltää lapsilta jotain vaa sen takia, että huvittaa, ihan mielivaltaisesti.
 
ap
heh, olipa hassua tulla palstalle ja nähdä oma (kauan sitten) tehty aloitus! :D
No, kerrotaan et tyttö (pian 15v) sai siniset hiukset ja sen jälkeen ne oli turkoosit.
Nyt ovat blondit ja lyhyet. Englannista just tilasin valkoisen ja pinkin hiusvärin. Olivat muuten tosi halpoja, vain 4,20? kun meidän kampaamossa maksaa 10e
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tietenkään teinin ei pidä antaa tehdä mitä hän haluaa jos hän haluaa jotain vaarallista tai terveydelle uhkaavaa.

Mutta ei aikuisilla ole oikeutta kieltää lapsilta jotain vaa sen takia, että huvittaa, ihan mielivaltaisesti.
En mä kielläkään. Itse asiassa mun puolestani kuopus saa istuttaa vaikka seipään hanuriinsa, kunhan saa siihen ensin isältään luvan :)

 
Pakko kertoa
Terveisiä vaan... Mun lapsuuden ystäväni värjäsi 14-vuotiaana vanhemmiltaan lupaa kyselemättä pitkän, vaalean tukkansa siniseksi. Itse asiassa samalla reissulla, kun jäimme lupaa kyselemättä muutaman sadan kilometrin päähän kaverin luo (ei vanhempia kotona, huuuui) yön yli ja festareille... Hmm, typerä ja vastuuton tyyppi vissiin, mutta valmistui 23-vuotiaana lääkäriksi! Eli en kyllä tajua, mitä tekemistä hiusten värillä on elämässä pärjäämisen/onnistumisen tai kasvatuksen kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tietenkään teinin ei pidä antaa tehdä mitä hän haluaa jos hän haluaa jotain vaarallista tai terveydelle uhkaavaa.

Mutta ei aikuisilla ole oikeutta kieltää lapsilta jotain vaa sen takia, että huvittaa, ihan mielivaltaisesti.
En mä kielläkään. Itse asiassa mun puolestani kuopus saa istuttaa vaikka seipään hanuriinsa, kunhan saa siihen ensin isältään luvan :)
:D Hih!
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pakko kertoa:
Terveisiä vaan... Mun lapsuuden ystäväni värjäsi 14-vuotiaana vanhemmiltaan lupaa kyselemättä pitkän, vaalean tukkansa siniseksi. Itse asiassa samalla reissulla, kun jäimme lupaa kyselemättä muutaman sadan kilometrin päähän kaverin luo (ei vanhempia kotona, huuuui) yön yli ja festareille... Hmm, typerä ja vastuuton tyyppi vissiin, mutta valmistui 23-vuotiaana lääkäriksi! Eli en kyllä tajua, mitä tekemistä hiusten värillä on elämässä pärjäämisen/onnistumisen tai kasvatuksen kanssa.
En minäkään. Itsekin olen pärjännyt ihan hyvin elämässäni, vaikka olenkin lyhyt ja lihava. Ja meillä on teinit saaneet aina tehdä ihan mitä niitä huvittaa. Sama oikeus on ollut myös mulla. Jostain syystä teinini ovat tienneet, että ei ole ehkä ihan mielekästä tehdä kaikkea, mikä sattuu huvittamaan B)

 
nipo
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minä olisin mielestäni ristiriitainen, jos opettaisin lapsilleni, että ihmistä ei arvostella ulkonäön perusteella ja kaiken näköiset ja -kokoiset on yhtä lailla iiihania, mutta samaan syssyyn komentaisin, että "hyi olkoon, sinä et miksikään hulttioksi ala, ja kuontaloasi siniseksi muuta!".
ei olekaan kyse siitä mitä minä opetan lapselle vaan niistä muista, jotka lastani siinä sinisessä tukassa arvostelevat ja sitä en halua lapselleni että tukanvärin perusteella tuomitaan hylkiöksi, hulttioksi jne.
se kaikki pitää tulla käyttäytymisestä ja se on aivan varmasti totta että se lapsi joka on normaalinvärisessä tukassa, otetaan aina vakavammin kuin se sinisessä tukassa oleva, sanokaa mitä sanotte. mutta mun lapsi/lapset eivät tukkaansa siniseksi värjää niin kauan kun asuvat kotona!
 
Pakko kertoa
Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minä olisin mielestäni ristiriitainen, jos opettaisin lapsilleni, että ihmistä ei arvostella ulkonäön perusteella ja kaiken näköiset ja -kokoiset on yhtä lailla iiihania, mutta samaan syssyyn komentaisin, että "hyi olkoon, sinä et miksikään hulttioksi ala, ja kuontaloasi siniseksi muuta!".
ei olekaan kyse siitä mitä minä opetan lapselle vaan niistä muista, jotka lastani siinä sinisessä tukassa arvostelevat ja sitä en halua lapselleni että tukanvärin perusteella tuomitaan hylkiöksi, hulttioksi jne.
se kaikki pitää tulla käyttäytymisestä ja se on aivan varmasti totta että se lapsi joka on normaalinvärisessä tukassa, otetaan aina vakavammin kuin se sinisessä tukassa oleva, sanokaa mitä sanotte. mutta mun lapsi/lapset eivät tukkaansa siniseksi värjää niin kauan kun asuvat kotona!
Uskotko todella, että yllä kertomani 23-vuotiaana lääkäriksi valmistunut nuori, joka harppasi 8-luokan yli yli 9 keskiarvolla, otettiin vähemmän vakavasti, kuin "normaalitukkaiset" kanssaeläjänsä? Missä luulet, että niin suhtauduttiin?
 

Yhteistyössä