[QUOTE="vieras";27881888]-kaupungin vuokratalot
-autottomuus
-lapsilla ei harrastuksia
-ei matkustella, pysytään vaan kotona rööki suussa
-korkeintaan pätkätöitä, eivät pysty työllistymään vakituisesti
-lapsista kasvaa omituisia[/QUOTE]
Tämä kuvailu toi minulle mieleen vuokralähiön lapsiperheen, jossa on äiti JA isä ja molemmat voisi kuvailla yllä olevan mukaisesti.
Itse olen ollut yh ja tunnen jo senkin vuoksi monia ns. totaaliyksinhuoltajia, joilla mies ei ole missään tekemisissä lastensa kanssa tai mues on kuollut. Ja sitten ykdinhuoltajia, joilla isä ottaa lapset esim. joka toinen viikonloppu. Noista yllämainituista ei sovi yksikään tuntemiini yksinhuoltajiin.
Itse olen sitä mieltä että yksinhuoltaja antaa jopa enemmän aikaa ja huomiota ja tuntee lapsensa paremmin kuin ydinperheessä äiti ja isä yhteensä. Siitä syystä, että yh on lapsensa kanssa koko ajan.
Ollessani yksinhuoltaja, en saanut tukia. Äitiyspäiväraha ja lapsilisä ainoa sekä minimielatusmaksu. Minulla olika on edelleen:
- Vakituinen työ, korkeakoulutus
- Oma 100 neliöinen rivariasunto hyvällä paikalla
- Oma, uusi merkkiauto
- Lapsella harrastuksia ja aina uudet/puhtaat/siistit vaatteet
- Kotiruokaa, ei eineksiä
- Kotimaan ja ulkomaan matkoja, myös kaukomaissa
- En polta, en juo, enkä harrastanut vuosiin seksiä
- Lapsi on fiksu ja sosiaalinen. Oppi lukemaan ja kirjoittamaan itsekseen alle 5-vuotiaana. Luettu joka ilta iltasatukirja.
Niin että kuinka moni ydinperheen äiti tarjoaa lapselleen nämä puitteet ilman miestä?! Epäilen ja tiedänkin perheitä, joissa se mies on se, joka maksaa suurimman osan ja nämä äidit vaatii sitä omaa aikaa ja eivät arvosta tarpeeksi miestään... Pihtaavat seksiä kaikenlaisia verukkein, vaativat ja nalkuttavat. Ja sitten kun ollaan vapaalla, nuoleskellaan vieraita miehiä. Näitä tapauksia nähneenä en kuitenkaan yleistä, että kaikki ydinperheessä äidit ovat yllä mainitun kaltaisia...