G:PUHUUKO teidän miehet tunteista,tilanteista ym.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
mun mies ei oikein puhu tunteistaan, ei pahemmin kerro mielipiteitään ja pahinta on ettei hänen kanssaan voi "puida" asioita mikä olisi nyt lapsen syntymän jälkeen varsinkin mulle hyvin tärkeää. tuntuu että oikea aito kumppanuus puuttuu. voiko teidän miehen kanssa puhua ihan kaikesta aidosti niin, että miehennekin on siinä mukana? ja tarkoitan ihan vakavempiakin juttuja, en sellaista että miehen kanssa pitäisi väkisin puhua jostain meikeistä ummet ja lammet vaan esim. mieltä painavat asiat jne...

Se puhuu niin, etten välillä jaksaisi kuunnellakaan. Kertoo kaiken päivän aikana tapahtuneet asiat ja kertaa edellisenkin. Ja sanoo hyvin suoraan mikä ketuttaa ja toisaalta taas mikä ilahduttaa. Aloittaa pientä väittelyä, harmitonta tietysti, silloin tällöin ja haastaa kysymyksillä. Olisikohan alkuperämaalla jotain tekemistä moisen avoimuuden kanssa...

voi puhua ja puhuu itsekin ihan sujuvasti vaikkakaan ei ota yleensä itse mieltä painavia asioita esille. Eli sitten kun puhutaan niin ne käyvät ilmi mutta eipä tuu mieleen milloin itse olisi alkanut keskustella jostain hänen mieltä painavista asioista. Tosin ei hänen mieltään taida paljon painaa kun osaa niin paljon paremmin antaa asioiden olla niinkun ne ovat :D

Mutta ei siis todellakaan ole sellainen tuppisuu mitä yleensä ajatellaan miesten olevan ja voin kyllä keskustella kunnolla vakavistakin asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Se puhuu niin, etten välillä jaksaisi kuunnellakaan. Kertoo kaiken päivän aikana tapahtuneet asiat ja kertaa edellisenkin. Ja sanoo hyvin suoraan mikä ketuttaa ja toisaalta taas mikä ilahduttaa. Aloittaa pientä väittelyä, harmitonta tietysti, silloin tällöin ja haastaa kysymyksillä. Olisikohan alkuperämaalla jotain tekemistä moisen avoimuuden kanssa...

melkein käy kateeksi...

-ap

Mun mies kyl kertoo mieltään painavat asiat, tosin pienen patistelun jälkeen ku yleensä näkee jo kasvoista ja silmistä et sil on joku asia mikä mieltä painaa, tuo esiin mielipiteet, kuuntelee jos mun mieltä painaa joku ja siitä haluan puhua. Nyt on ihanasti kyselly mun vointia ku oon raskaana ja saa vähä väliä kuulla et lepää välillä toi ei tee hyvää vauvalle, anna mää teen ja anna tänne se =) . Tähän saakka ollaan pystytty kaikesta puhua molemmat ja se tuntuu hyvältä ja arvostan tota miehessäni paljon :heart: .

osaahan se puhua jne... minä taas huono puhuamaan kaikenlaisesta mikä painaa mieltä... se mikä mua vaivaa eniten on ettei mies ole koskaan sanonut rakastavansa mua... vai sanooko miehet yleensä tollasia asioita ääneen edes? Vaikka enhän minäkään ole sitä ääneen sanonut.. liian ujo....

Alkuperäinen kirjoittaja morsian:
osaahan se puhua jne... minä taas huono puhuamaan kaikenlaisesta mikä painaa mieltä... se mikä mua vaivaa eniten on ettei mies ole koskaan sanonut rakastavansa mua... vai sanooko miehet yleensä tollasia asioita ääneen edes? Vaikka enhän minäkään ole sitä ääneen sanonut.. liian ujo....

Miten se voi sua vaivata, että miehesi ei ole sitä sanonut jos et ole sanonut itsekään?

Ja mikä siinä on niin kauheaa että sanoo rakastavansa toista? Itse sanon niin kavereillenikin. :D

Puhuu kyllä... Välillä mun alotteesta, välillä omastaan. Ihan kaikesta voidaan puhua, mut mun yleensä pitää haudutella ja pohdiskella eka itekseni enne ku otan jotain puheeks.

Kuuntelee ja puhuu, tosin sille se puhumisen alottaminen on aina vähän hankalaa... Kiertelee ja kaartelee ja on useinki pari päivää ko persiille ammuttu karhu, sitte avautuu... :heart:

Mut meistä kyllä taijan olla mie se, jolle on vaikeampaa puhua. Ja sitte ko mie avaudun siihen liittyy niin kyyneleet ko kiukutteluki, lopulta pääsee hakemaan lohtua miehen sylistä :D

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja morsian:

Miten se voi sua vaivata, että miehesi ei ole sitä sanonut jos et ole sanonut itsekään?

Ja mikä siinä on niin kauheaa että sanoo rakastavansa toista? Itse sanon niin kavereillenikin. :D

Kait sitä jotenkin pelkää ettei tunne olis molemminpuolinen....

Vaihtelevasti, joskus saattaa jotain harmia selvästi padota mielessään ja se pitää ns. lypsää hänestä irti.
Mutta yleinen käytäntö meillä on ollut se, että töistä palatessa istutaan ihan rauhassa tovi ja puhutaan miten päivä on mennyt yms. ajankohtaiset asiat. Ja jos mun mieltä painaa joku niin auliisti kyllä kuuntelee ja oman mielipiteensä kertoo/lohduttaa.
Ihan parhaat keskustelut meillä on aina saunan jäähyllä, parin oluen jälkeen miehen kielenkannat aukeaa ja sitten sitä tekstiä tulee maasta taivaaseen. Toinen otollinen hetki tunteiden puimiseen ja asioista puhumiseen on se, kun tullaan esim. baarista. Sen jälkeen kun istuu terassille tai sohvalle jutustelemaan niin huomataankin että on jo aamu ja ei enää ehditä nukkumaan! =)

me on oltu yhdessä 2 vuotta ja just sain puristettua miehestä ulos rakkaudentunnustuksen... moni ei ehkä tyytyis riidan keskellä sanottuun "no rakastan mä sua" mut jos parempaa rakkauden tunnustusta ei oo tarjolla verbaalisella puolella... teoillaan ja olemisellaan kyl osottaa rakkautta mut se tuntuu olevan niin kovin vaikeeta sanoo... mun mies on sitä tyyppiä et se vetää ihan lukkoon jos on tilanne jossa pitää puhua... siis esim jos ollaan ravintolassa syömässä tms... kotona kyllä höpöttelee, mut ei oo mikään tunne ihminen... mä sit oon harvase päivä huutelemassa rakkauttani... mut kukin tavallaan...

Yhteistyössä