G: Pitäisikö sinun mielestä 25v:n saada sterilisaatio jos näin haluaa?

  • Viestiketjun aloittaja pitäisikö
  • Ensimmäinen viesti
hm....
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;29776558:
Kyllä pitäisi saada. Omapa on murheensa, jos mieli muuttuu myöhemmällä iällä.
Kyllä se on suuri murhe ja estää tulevaisuuden parisuhteita. Lisäsi paljon ihania lapsia jää syntymättä. On myös hyvin tavallista että sterilisaatiota kadutaan silti vaika se on tehty yli 30 vuotiaana.
 
vierasa
Totta kai pitäisi saada. En ymmärrä tätä holhousvaltiota. Aikuisen ihmisen pitäisi saada ihan itse päättää elämästään. Kohdunpoistoonkin pitäisi antaa herkemmin lupa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"mini"
Jos kriteereitä helpotettais, niin sitten sterilisaation purut kokonaan pois kunnalliselta, eli vain yksityisellä niitä tehtäis. Liian moni katuva yrittää purkua ja suree kun ei onnistukaan. Eli kynnystä toimenpiteille pitää olla joka tapauksessa.
 
Pin
Pitäisi. Sain sisäiset raivarit kun kuulin yhdestä raukasta joka ollut jo useassa abortissa kun kaikki ehkäisyt vain pettää. Yksi lapsi on ja aivan masentunut jatkuvista aborteista, hänelle tosi kova pala. Ei vaan saa pyynnöistä huolimatta sterilisaatiota mikä on aivan käsittämätöntä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi saada itse päättää kehostaan.

Itse aion pyytää seuraavassa sektiossa sterilisaatiota, mutta mulla on se onni tässä, että sattumoisin sen kolme lasta haluan eli täytän toisen kriteerin.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj ja Fornacis
Kyllä
Kyllä se on suuri murhe ja estää tulevaisuuden parisuhteita. Lisäsi paljon ihania lapsia jää syntymättä. On myös hyvin tavallista että sterilisaatiota kadutaan silti vaika se on tehty yli 30 vuotiaana.
Riippuu aika paljon tapauksesta. On paljon parisuhteita, joihin ei lapsia kaivata eikä haluta. Ja kaikki lapset eivät ole ihania.

Kaikkea voi katua. Pitää olla harkintaa omissa tekosissaan. Mutta jos aikuinen ihminen päättää ettei hän halua lapsia ja haluaa sterilisaation, tulee hänen se saada. Itse sitten vastaa seurauksista, kuten muidenkin päätöstensä osalta.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj ja chrissy
"vieras."
Pitäisi. Sain sisäiset raivarit kun kuulin yhdestä raukasta joka ollut jo useassa abortissa kun kaikki ehkäisyt vain pettää. Yksi lapsi on ja aivan masentunut jatkuvista aborteista, hänelle tosi kova pala. Ei vaan saa pyynnöistä huolimatta sterilisaatiota mikä on aivan käsittämätöntä. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi saada itse päättää kehostaan.

Itse aion pyytää seuraavassa sektiossa sterilisaatiota, mutta mulla on se onni tässä, että sattumoisin sen kolme lasta haluan eli täytän toisen kriteerin.
Asian vierestä täysin mutta hiukka erikoista on tuokin, että tekee usean abortin koska kaikki ehkäisyt pettää. Ei ne ehkäisyt nyt niin huteria ole, vaikka eivät 100% turvaa annakkaan. Yhden tai kaksi pettämiskertaa ymmärrän, mutta jos niitä on tusina on ehkäisyn käyttäjässäkin jo jotain vikaa. Ja jos noin oikeasti olisi, niin kaksi ehkäisyä pitäisi olla käytössä päällekäin, niin ei varmasti tarvitse abortteja tehdä.
 
kyllä pitäisi saada. Purkua kun ei julkisella tehdä niin miksi se on niin hankalaa lääkäreiden se lupa antaa.
Ja muutoinkin se ei pitäisi olla lääkärin päätettävissä enää jos kriteerit täyttyy että tehdäänkö vai ei. Jos täyttyy ja ihminen sen haluaa niin kyllä siihen pitää päästä ilman et joudut oikeuksistaan tappelemaan.
 
[QUOTE="vieras.";29776618]Asian vierestä täysin mutta hiukka erikoista on tuokin, että tekee usean abortin koska kaikki ehkäisyt pettää. Ei ne ehkäisyt nyt niin huteria ole, vaikka eivät 100% turvaa annakkaan. Yhden tai kaksi pettämiskertaa ymmärrän, mutta jos niitä on tusina on ehkäisyn käyttäjässäkin jo jotain vikaa. Ja jos noin oikeasti olisi, niin kaksi ehkäisyä pitäisi olla käytössä päällekäin, niin ei varmasti tarvitse abortteja tehdä.[/QUOTE]

Kaikilla ei toimi ehkäisy, näitä naisia on noin 1%. Minulla ei toiminut kapselit, ei kierukat eikä klipsit. Tosin minun ei tarvitse käydä abortissa kun nuo tippuu vessanpyttyyn aina ennen viikkoa 12. Jos haluan pitää lapsen niin minulle laitetaan kunnon kiristykset kohdunsuulle. Aina tosin sekään ei riitä.
 
Kyllä pitäisi ja etenkin nuorilla miehillä, jotka eivät missään nimessä lasta halua se olisi erittäin suotavaakin.
Sterilisaation purun voi maksaa itse sitten myöhemmin, jos muuttaa mielensä.

Tiedän muuten tuon saman tapauksen kuin Pin, eikä kyseessä ole edes mitkään "pillerit pettivät"-raskaudet, vaan kaksi kierukkaa lähtenyt pois paikaltaan, kapseli pettänyt jne.
Hänen kehonsa ei ilmeisesti sopeudu oikein mihinkään ehkäisyyn tmv.
Tämä siis tuolle yhdelle vieraalle, joka väitti käyttäjässä olevan jotain vikaa, jos ehkäisy pettää.
 
"vieras."
Oletteko kuulleet kondomista? Miksi sitä ei voi käyttää jos muut ehkäisymuodot eivät käy? Sitä löytyy niin mies kuin naispuolisille.

Ja aiheeseen, puollan myös sterilisaation iän alentamista ihminenhän on aikuinen kaikkine muine oikeuksineen jo 18-vuotiaana.
 
dffd
Tietysti. Ihan yhtälailla oikeus päättää siitä kun muistakin omista asioistaan. Tosin sterilisaation purkua ei sitten maksettaisi julkisilla varoilla.

Ja mielestäni se katuminen on huono syy estää sterilisaatio, tai sitten pitäisi kieltää myös lapsien tekeminen ja esimerkiksi tatuoinnit alle 25v, nekin voi alkaa myöhemmin kaduttaa.
 
vierassss
Mielestäni kyllä,jos tosiaan sterilisaation purun joutuisi mielen muuttuessa hoidattamaan ja maksamaan itse yksityisellä.Itse olin 25 vuotiaana jo 2 lapsen äiti ja tässä on nyt 7 vuotta odotettu että sterilisaatioon pääsisi,syksyllä täytän 30 ja vihdoin saa asian hoidettua, Olin jo 23 vuotiaana aivan varma että lapsiluku on täynnä ja mieli ei ole muuttunut,ei myöskään miehelläni.Ja kyllä,mies olisi sen jo halutessaan saanut 3 vuotta sitten,mutta haluan nimenomaan itselleni ihan siltä varalta että jos eroamme niin kuinka suuri mahdollisuus on että mahdollinen uusi kumppani on steriloilu?
 

Yhteistyössä