G:Pienituloisille,oletko peeaa?

• Viestiketjun aloittaja gallup
  • Ensimmäinen viesti
On sitä sen verran,ettei koirat kintuille pääse kusemaan,mutta ei siltikkään pääse kehumaan taaloillaan.Aika tarkkaan saa laskea mihin hilunsa laittaa-mutta pärjätty on.Ja tullaa pärjäämään vastakn.
Pitää vaan osata hoitaa tulot ja menot balanssissa.

"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Laina elämää;29623635:
On sitä sen verran,ettei koirat kintuille pääse kusemaan,mutta ei siltikkään pääse kehumaan taaloillaan.Aika tarkkaan saa laskea mihin hilunsa laittaa-mutta pärjätty on.Ja tullaa pärjäämään vastakn.
Pitää vaan osata hoitaa tulot ja menot balanssissa.
Joo ja kohtahan sulla on taas uusi lapsi ruokittavana,lisääntyminen varmasti auttaa rahapulaan.

"saw"
Mun nettopalkka on 1333 euroa. Lapsilisiä saan enää yhdestä lapsesta. Käyttötilillä on nyt n. 4200 euroa ja säästötilillä on pari tonnia. Tilipäivä on kahden viikon päästä. Taidan olla aika säästäväinen.

mulla
[QUOTE="saw";29623652]Mun nettopalkka on 1333 euroa. Lapsilisiä saan enää yhdestä lapsesta. Käyttötilillä on nyt n. 4200 euroa ja säästötilillä on pari tonnia. Tilipäivä on kahden viikon päästä. Taidan olla aika säästäväinen.[/QUOTE]

mä maksan kaikki palkastani. ei pysty säästämään. vuokra, sähkö, ruoka, työmatkakulut n.100€..

dfdfdf
[QUOTE="aloittaja";29623642]Joo ja kohtahan sulla on taas uusi lapsi ruokittavana,lisääntyminen varmasti auttaa rahapulaan.[/QUOTE]

Ja olikohan aloittajalla muuta motiivia tähän aloitukseen, kun halu päästä ilkeilemään ihmisille…?

• Tykkää
Reactions: Fornacis
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;29623730:
En oo peeaa.
Pari sataa taitaa olla vielä käyttörahaa (+säästöt), ens viikolla tulee lisää.
(perheessä kaksi aikuista ja kaksi lasta - kolmas lapsi tulossa).
Miksi kolmas tulossa jos rahatilanne tuo?

"Cream"
Nettopalkkani on max 1000e, ja kelan etuuksia saan n.300e. Maksan puolet asuntolainasta, pienen osan laskuista, kaikki kauppa-asiat ja vaatteet. Yleensä kaikki menee mitä tuleekin, mutta toisinaan jää pari satasta säästöön. Elämäntilanteemme on mielestäni hyvä. Toinen lapsi toiveissa. Syömme monipuolista kotiruokaa. Matkustaminen ei ole meille välttämättömyys, mutta suunnitelmissa on muutaman vuoden päästä tehdä perheloma. Siihen säästetään kuukausittain.

Sinkkuäiti
[QUOTE="aloittaja";29623598]Onneksi kun raha-asiat noin huonolla tolalla.[/QUOTE]

Oletko todellakin noin idiootti mitä sun vastauksista tähän ketjuun voi päätellä.

Olen itse elänyt opiskelevana yh:na tilanteessa jossa rahat oli aina loppu ennen seuraavaa tukipäivää. Silti oli aina lapsella ruokaa ja puhtaita ja ehjiä vaatteita. En itsekään nähnyt nälkää. Ruokaa oli aina kaapeissa koska pidin koko ajan yllä ruokavarastoa juuri sen takia, että jos ei ole rahaa ostaa kuin tyyliin maitopurkki. Nyt olen kokopäiväisessä työssä ja saan ainoastaan lapsilisän yh-korotuksineen, mutta samaa tyyliä jatkan ruuan suhteen. Ostan tarjouksista ruokaa pakkaseen ja kuiva-ainekaapissa on jauhoja, säilykkeitä yms.

Se, että rahat on loppu ennen seuraavia rahoja ei tarkoita sitä, että ei olisi lapsilla ruokaa. Vaatteita voi ostaa aleista ja kirppareilta, tätä teen vieläkin vaikka olen töissä. Itsellekin ostan vaatteita lähinnä alesta. Lapselle ostin tänä talvena kalliin toppatakin kun kerrankin oli siihen varaa ja se menee vielä ensi talvenakin.

mulla
[QUOTE="Cream";29623797]Nettopalkkani on max 1000e, ja kelan etuuksia saan n.300e. Maksan puolet asuntolainasta, pienen osan laskuista, kaikki kauppa-asiat ja vaatteet. Yleensä kaikki menee mitä tuleekin, mutta toisinaan jää pari satasta säästöön. Elämäntilanteemme on mielestäni hyvä. Toinen lapsi toiveissa. Syömme monipuolista kotiruokaa. Matkustaminen ei ole meille välttämättömyys, mutta suunnitelmissa on muutaman vuoden päästä tehdä perheloma. Siihen säästetään kuukausittain.[/QUOTE]

sinulla on työssä käyvä puoliso? jotkut elävät yksin.

köyhä kotiäiti
Juu, tuulen huuhtoma takapuoli. Käyttötilillä 33€. Laskunmaksutilillä 300€. Ruokakauppatilillä 130€. Hätävaratilillä 140€. Ja toinen lapsi tulossa.

Laskut maksettu, ruokaa kaapissa ja katto pään päällä eikä varpaita palele, joten ihan hyvin meillä menee.

kahvikirahvi
Ei tässä nyt rahassa kieritäkään, mutta ei haittaa kun on kaapit täynnä ruokaa ja auton tankissa bensaa, laskut maksettu ja parin päivän päästä tulee lisää rahaa. Ens kuun vuokrakin on poikkeuksellisesti pienempi kun saan pienen vesimaksun vuoksi hyvitystä.

Ei valittamista, taidan oikeestaan mennä illalla baariin tuhlaamaan.

[QUOTE="aloittaja";29623737]Miksi kolmas tulossa jos rahatilanne tuo?[/QUOTE]

öö... mikä siinä mättää?
Kyllä pari sataa muutamalle päivälle hienosti riittää vielä vauvankin kanssa, ja todennäköisesti laitan tosta vielä osan säästöönkin...
Enkai mä niin tyhmä oo että lapsia tekisin jollei niiden tarpeisiin olisi varaa.

Yhteistyössä