G:Paras toimiva dieetti,minkä tiedät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tuttuni laihdutti kaalikeitolla ja jättämällä punaisen lihan pois niin 30 kiloa..en muista kuinka kauan meni mutta tehokas..kaali on sellainen että poista nestettä..mitä enemmän syöt sitä enempi laihdut..ja tietty syöt vähemmän kuin kulutat..alat liikkumaan ja syöt vain sen verran että nälkä lähtee ja napostelut pois..onnea yritykseen!

En mie mitään "dieettiä" tiedä, mut et ittelläni on paino laskenut kaloreiden laskulla. Kalorilaskurissa olen pitänyt ruokapäiväkirjaa.

Oon jättäny pikaruuan, makeiset, kahvileivät ja virvoitusjuomat yms pois ruokavaliosta. Tietenkin joskus tulee niitäkin syötyä mut ei enää niin kuin aikaisemmin. Kerran viikossa on herkkupäivä...jos siltä tuntuu, mut silloinkin kohtuudella.

Painoa on nyt pikkusen reilussa kolmessa kuukaudessa lähteny pikkusen vajaa 10 kg.

Olin itse kokeillut dieettejä tiputtanut 10kg jotka kuitekin tulivat aina korkoineen takaisin. 6-vuoden jälkeen unohdin dieetit ja aloin miettiä mikä saa minut syömään. Nyt on tullut monet menneet jutut työstettyä päässä ja lopputulos oli että kyseessä oli aiemmin lohtusyömistä.

Tällä hetkellä olen tasapainoisempi ja kuin löytänyt itseni. Huomaamatta paino tippui 109kg ->80kg ja kai tässä alaspäin mennään vielä, en stressaa. Syön kun on nälkä ja liikun silloin kun siltä tuntuu. Laihdun kai siksi kun en enää ajattele syömistä ja syön kun vatsaa kurnii jolloin muista sen olemassa olon, ajatukseni on enemmänkin elämässä ja siinä mitä teen seuraavaksi, tavoitteenani unelmieni toteutus esim. idolini tapaaminen jonka vihdoin tein vuosi sitten. Ennen aina roikuin kiloissani "en kehtaa kun olen niin paksu..." ja "sitten kun olen hoikempi...". Jätin vihdoin sen "sitten kun"-ajattelun.

Nostan tätä ketjua uudestaan...nyt löytyi toimiva dieeetti ilman nälkää! Syön 5 kertaa päivässä ja paino pudonnut 1,5vkossa 2kg! Eli illalla teen marja/hedelmäsmoothien johon sekaan rasvatontajugurttia tai rahkaa ja neljän viljan hiutaleita, siitä laitan puolet aamupalaa varten. Aamulla sitten smoothie, lounaaksi esim tonnikalaa raejuustoa ja kurkkua ja salaattia, välipalaksi proteiinipatukka, päivälliseksi kanaa/lihaa ja vihreetä (salaatti, vihreä paprika jne.) ja iltapallalla taas smoothie! Jos välillä tekee mieli jotain niin syön hedelmän :) Toimii! Söin jopa ekan viikon yhtenä päivänä puolikkaan pizzan eikä haitannut :D

Itse pudotin juuri 1kk:ssa 5kg, kiinteydyin paljon ilman liikunnan lisäämistä!

Yksinkertaisella ohjeella, hiilarit/ leivän ja pastan syöminen minimiin, enemmän kasviksia. Suositaan riisiä, quinoaa etc. Ei lisäaineita! Lisäaineet turvottaa. Eikä sokeria, teehen hunajaa. Karkki ei kielletty, mutta sitäkään ei kaipaa usein kun ei syö leipää. Kyllä!
Kahvi pois, pari kuppia teetä riittää hyvin.
Paino putoaa ja nukkuukin paremmin :)

Yhteistyössä