G:Paras toimiva dieetti,minkä tiedät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laihis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laihis

Vieras
Kaipailisin sellaista dieettiä,jota pystyy noudattamaan näkemättä kauheata nälkää ja mikä oikeasti toimii ja sen avulla laihtuu??

Olin jo aloittamassa Atkinsin dieettiä,mutta en ole nyt sitten siitäkään varma,kun siitä on näköjään monia mielipiteitä...

Kaipaan myös tietoa mistä saan ohjeet dietteihin?

Kiitos:-)

syö vähemmän, kuin kulutat. :D

Älä suotta jätä proteiineja ja rasvoja pois, vähennä hiilareita. Eli soveltaen atkinsia ja maalaisjärkeä... Ei laihdutuskuuri ole vastaus, vaan ruokatottumusten muutos.

South Beach. Kardiologin ja 120 ravintoterapeutin suunnittelema. Itellä -10kg sillä ja olo on loistava, nyk. rasvaprosentti 22,6 (naisten ihanneprosentti 22) ja kunto kohdillaan :) Kohta oon lähössä 60km fillarilenkille, että suus kii sellaset jotka meinaa ettei jaksais urheilla ;)

Elä rupea mitään typeriä dieettejä noudattamaan, ei niin voi elää loputtomiin. Jos noudattaa jotakin tiukkaa kuuria, niin sen loputtua paino tulee hups vaan takaisin.

Itselläni metodina on kuluttaa enemmän kuin syö. Liikuntaa siis lisää, herkut pois, vähärasvainen ja kasvispainotteinen ruokavalio kunniaan. Herkkupäivä kerran viikkoon. Siinä se.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Elä rupea mitään typeriä dieettejä noudattamaan, ei niin voi elää loputtomiin. Jos noudattaa jotakin tiukkaa kuuria, niin sen loputtua paino tulee hups vaan takaisin.

Itselläni metodina on kuluttaa enemmän kuin syö. Liikuntaa siis lisää, herkut pois, vähärasvainen ja kasvispainotteinen ruokavalio kunniaan. Herkkupäivä kerran viikkoon. Siinä se.

Sepä siinä onkin, että esim. South Beach ei ole "typerä dieetti" vaan elämäntaparuokavalio. Ja hei, jos kerran "repsahtaa", niin se ei ole mikään maailmanloppu, vaan eiku pistää ittensä takas ruotuun ja homma toimii edelleen! Jotakuin maaliskuusta lähtien olen ollut Beachin 3. vaiheella, eli syönyt melkeenpä just sitä mitä mieli tekee eikä paino ole lähtenyt nousuun. Toki perunat, vaalea riisi ja pasta on suurelta osalta pannassa, mut jos jossaki ravintola-annoksessa on ranskiksia, nii syön kyllä, kunhan ei päntiönään ole tärkkelystä vetämässä huiviin. Kevyttuotteet on täynnä tärkkelystä. Rasva pitää nälkää pois paljon kauemmin eikä tule sitte niitä napostelupiikkejä. Toki liikuntaakin kannattaa harrastaa :)

Jätä "ihmedieetit" väliin ja lakkaa syömästä seuraavia: shipsit, pizzat, hampurilaiset, karkit, jätskit, limsat, leivonnaiset, einekset jne.. Syö aterialla tavallista kotiruokaa yksi lautasellinen, siinä mukana kasviksia (mielellään puolet tai ainakin melkein puolet lautasesta). Syö aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Välipala on esim. voileipää vähärasvaisella leikkeleellä ja vihanneksilla. Hedelmiä voi syödä vaikka joka välissä jos huvittaa "napostella".

Ihmettelen, jos tätä noudattava vain lihoaa. Eikä tarvitse nälässä olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:
Jätä "ihmedieetit" väliin ja lakkaa syömästä seuraavia: shipsit, pizzat, hampurilaiset, karkit, jätskit, limsat, leivonnaiset, einekset jne.. Syö aterialla tavallista kotiruokaa yksi lautasellinen, siinä mukana kasviksia (mielellään puolet tai ainakin melkein puolet lautasesta). Syö aamiainen, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Välipala on esim. voileipää vähärasvaisella leikkeleellä ja vihanneksilla. Hedelmiä voi syödä vaikka joka välissä jos huvittaa "napostella".

Varmasti muuten lihoo, jos syö liian isoja annoksia "normaalia kotiruokaa" ja napostelee hedelmiä "joka välissä". Kaikissa on kaloreita ja jos syömiset menee yli kulutuksen, nii ei tarvi olla ruudinkeksijä että huomaa painon nousevan. Rasvassa on se vitsi, että kylläisyys iskee ennenku kalorit tulee täyteen. 3 ateriaa päivässä riittää :)

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja Kimppa:

Varmasti muuten lihoo, jos syö liian isoja annoksia "normaalia kotiruokaa" ja napostelee hedelmiä "joka välissä". Kaikissa on kaloreita ja jos syömiset menee yli kulutuksen, nii ei tarvi olla ruudinkeksijä että huomaa painon nousevan. Rasvassa on se vitsi, että kylläisyys iskee ennenku kalorit tulee täyteen. 3 ateriaa päivässä riittää :)

Mun mielestä ei ole liian iso annos kotiruokaa, jos lautasellisesta (huom. ei santsia) puolet on kasviksia. Tai en tiedä kuinka suuria lautasia ihmisillä on :) Kotiruuastakin on tietenkin monta käsitystä, minulle se ei tarkoita sitä, että kaikki ui kermassa.

Annoskoot mustakin ovat se avain. Kaikkea voi syödä, ellei sitä vedä hirveitä määriä. Ihmisillä on vain ihan kateissa normaalit annoskoot ja ahtaamalla parannetaan henkistä pahaa oloa.

Jos jättää pois nuo kaikki herkut joita luettelin, ihmettelen syvästi, jos se hedelmien napostelu olisi sitten se ratkaiseva asia jolla keräisi niin paljon kaloreita, että lihoo.

Mä en itse tykkää sellaisista et jotain tiettyä ei saa syödä eikä juoda. Kun odotin meidän neitiä ja mulla oli raskausdiabetes ja jouduin mittailemaan itseltäni sokeriarvoja niin elin silloin terveellisemmin kuin ikinä ennen. Diabeteshoitajan neuvo oli et "kaikkea kohtuudella".. Se toimi ja sokeriarvot nousi eniten suurista annoksista. Makeaakin kesti syödä ilman et nosti sokeriarvoja kun söin vain vähän kerralla. Esim. pienen tuutin tai muutaman makeisen. Ja jos halutti suklaata niin esim. pätkis tai muu pieni patukka. Ja jos ennen söi aterialla 4 perunaa niin nyt kaksi keskikokoista. Tai jos nälkään söi monta leipää niin silloin oli 1-2 leipää ja vaikka jugurtti. Tällä yritän nyt tällä hetkellä itseltäni pudottaa painoa vaikken raskaana olekaan ja n. puoltoista kiloa on tippunutkin. Ja se liikunta :D

Mun mielestä ei ole liian iso annos kotiruokaa, jos lautasellisesta (huom. ei santsia) puolet on kasviksia. Tai en tiedä kuinka suuria lautasia ihmisillä on :) Kotiruuastakin on tietenkin monta käsitystä, minulle se ei tarkoita sitä, että kaikki ui kermassa.

Annoskoot mustakin ovat se avain. Kaikkea voi syödä, ellei sitä vedä hirveitä määriä. Ihmisillä on vain ihan kateissa normaalit annoskoot ja ahtaamalla parannetaan henkistä pahaa oloa.

Jos jättää pois nuo kaikki herkut joita luettelin, ihmettelen syvästi, jos se hedelmien napostelu olisi sitten se ratkaiseva asia jolla keräisi niin paljon kaloreita, että lihoo.

Kaikella kunnioituksella... Oon tiputtanut 20kg myös kaloreita laskemalla, ja siinä tosiaan saa olla liikenteessä ruokavaakan kanssa, ettei tule syötyä liikaa! Ja koska ap:lla on vielä liikunnan kanssa ongelmia, niin kituuttamiseksi tuo menee väkisinkin. Esim. itselläni on peruskulutus 1500kcal / päivä ja 1200 kcal dieetillä sain 8kk sen 20kg pois. Tuo 1200kcal oli jo sellainen lukema, mitä ravintoterapeuttikin ihmetteli, että syö hyvä ihminen enemmän! Olin jo käyttänyt nuo mainitsemasi keinot, mutta paino ei kertakaikkiaan pudonnut. En napostellut edes välipaloja ja ruoat tein aina kotona ilman kermaa tai öljyjä / muita lisättyjä rasvoja. Normaali kotiruoka-annos on keskimäärin 400-500 kcal. Jos syö lämpimän aterian 2 kertaa päivässä ja vielä välipalat päälle, nii ei siinä kyllä paino pääse tippumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja liika kiloja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja liika kiloja:
Mutta on kenelläkään antaa neuvoa laihduttamiseen, kun ei voi liikuntaa harrastaa !
Koska suurin osa juuri kehottaa lisäämään liikuntaa.

Miksi ei voisi liikuntaa harrastaa?

Sairaus estää sen.

Anteeksi, jos kysyn, eikä ole pakko vastata. Mutta mielenkiintoni heräsi, että mikä on sellainen sairaus, ettei voi minkäänlaista liikuntaa harrastaa?

Kaikki tuntemani ihmiset, jotka "eivät ymmärrä miksi lihovat"/ pähkivät miten laihtua, syövät noita edellä luettelemiani herkkuja (shipsit, pizzat, hampurilaiset, karkit, jätskit, limsat, leivonnaiset, einekset jne.). TAI sitten ahtaavat tavallista ruokaa ihan älyttömiä annoksia siihen nähden, että tekevät esim. istumatyötä. Ei siinä silloin ihmedieetit auta kuin väliaikaisesti.

Yksi vinkki myös, että ei osta kotiin mitään noista em. herkuista. Sitten mennäänkin psykologiaan, että miksi ihminen kuitenkin sitten aina "sortuu" kaupassa ja ostaa niitä kuitenkin. Ja myös: Miksi ihminen syö "aikansa kuluksi" tylsyyteen, iloon, suruun, masennukseen, tyhjyyden tunteeseen tai mihin vain. Monimutkainen vyhti, eikä psykologialla ole ollenkaan yhdentekevä osuus..

Yhteistyössä