G; Paljonko ruokaan kuussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
2 aikuista ja lapsi ja tänään käytiin ostamassa kahden viikon ruuat. Rahaa meni 90 euroo sisältäen vaipat.
Eli meniskö noin 250-300 euroo kuussa.

ihan mahdollista. meillä auttaa kun ei kaappiin osteta uutta ennekuin se on tyhjä. ja esim leipä tehdään itse. aletuotteita pakastin täynnä,sieniä ja marjoja. enkä usko et 2 aikuista ja lapsi niin kamalasti enmmän kuluttaa kuin kaksi aikuista. tietnkin kertisvaipat ja purkkiruuat on kalliita.

Meitä 2aik.+3lasta, kaksi koiraa ja kaksi pupua. Kaikkinensa hyg.tarvikkeet, nautintoaineet, pesuaineet, yms. + eläinten tarvikkeet ja ruoat mukaanlaskettuna kauppaan menee n. 600e kuussa. Tosin nyt ei enää kulu vaippoja juuri yhtään, kohta ei varmaan yhtään, joten muutama kymppi säästetään taas siinäkin.

2 aikuista ja 6 ja 2,5 vuotiaat lapset.
Edelleen menee se 250-300 euroa, sisältäen myös pesuaineita yms.
Tuo on siis keskiarvo mitä kk noin menee, joskus joulukuuta kun katsoo tai vaikka kesäkuuta niin menee ehkä enemmänkin, mutta muut kuukaudet tasoittaa tuohon.

te jotka saatte menemään vaan 300-500 ? ruokiin ja on useampi syöjä perheessä, niin miten paljon syötte vihanneksia ja hedelmiä? ostatteko sokerillisia, halpoja jogurtteja ym? Käytättekö rasvaista juustoa ja esim. lauantaimakkaraa vaalean leivän päällä?

Alkuperäinen kirjoittaja ???:
te jotka saatte menemään vaan 300-500 ? ruokiin ja on useampi syöjä perheessä, niin miten paljon syötte vihanneksia ja hedelmiä? ostatteko sokerillisia, halpoja jogurtteja ym? Käytättekö rasvaista juustoa ja esim. lauantaimakkaraa vaalean leivän päällä?

Ei.

Mä teen paljon itse, myös leipomukset. Syödään paljon kasviksia, kerätään marjoja, kasvatetaan osaa itse.
Maitoa tulee haettua paljon myös naapurin tankista (ostamalla sieltäkin toki)
Leikkeleitä ei juurikaan käytetä eikä juustoakaan mielettömästi.
Me taidetaan olla aika pieniruokaisia :D
Ei ostella vanukkaita yms kuin joskus, jogurteista ei lapset kovasti tykkää edes, pienempi syö ajoittain, mutta isompi ei koskekaan.
Liha on pääosin riistaa omateilaamana, sitä summaa en laske- paljon siihenkin menee, mutta miehen harrastusrahaston kautta.....

Mielestäni syödään terveellisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
3lasta, 2aikuista, kissa ja koira. Noin 400e menee kuussa ruokaan. Välillä alle. Ja käytetään halppismerkkejä. Tällä hetkellä ei vaippoja käytössä lapsilla. Ja hintaan sisältyy miehen tupakat.

Paljonko miehesi polttaa? Laskin joskus, että tätini perheessä menee tupakkaan kuussa ihan tolkuttomasti rahaa, ja myöntää sen kyllä itsekin. Polttavat molemmat ainakin askin päivässä. Mitäs se nykyään maksaa, 4 - 5e? Eli 14 askia viikossa on sitten 56 - 70e/vko, mikä tekee 224 - 280 e/kk.

Järkyttävää.

nyt kokeilussa pärjätä 200e/kk., sis.pesuaineet ja talouspaperit yms...aikuinen ja 3-vuotias. Lapsi syö hoidossa yleensä aamupalan, lounaan ja välipalan. Minä joskus aamupalan ja välipalan ja aina lounaan. Aika useana sunnuntaina käydään minun vanhemmilla syömässä. Eniten tuottaa hankaluutta ylimääräisten herkkujen jättäminen, sekä vkl:na saunasiiderit...no, tupakat on onneksi jääneet :)

Alkuperäinen kirjoittaja mametsu:
nyt kokeilussa pärjätä 200e/kk., sis.pesuaineet ja talouspaperit yms...aikuinen ja 3-vuotias. Lapsi syö hoidossa yleensä aamupalan, lounaan ja välipalan. Minä joskus aamupalan ja välipalan ja aina lounaan. Aika useana sunnuntaina käydään minun vanhemmilla syömässä. Eniten tuottaa hankaluutta ylimääräisten herkkujen jättäminen, sekä vkl:na saunasiiderit...no, tupakat on onneksi jääneet :)

tähän mennessä on jo mennyt 48e, joista 7e hiusväri...

Yhteistyössä