G: Paljon saitte yhteensä häälahjaksi rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun yksi kaveri ihan tosissaan kiroili, kuinka joku miehen tollo sukulainen oli tuonut häälahjaksi pyyheliinat (ja vielä ihan väärän värisetkin) vaikka he olivat nimenomaan pyytäneet vain ja ainoastaan rahaa lahjaksi. Ja ihan tosissaan harmitteli, että ei edes kuluja saaneet katettua. Kyseessä kolmivitonen nainen. Totesin hänelle ihan vakavalla naamalla, että ei me kyllä mennä ikinä naimisiin jos siinä noin huonosti tienaa.

Siskoni sai lahjaksi suunnilleen 600 euroa, vieraita oli 75 ja saivat todella paljon tavaralahjoja.

Vieraita lapset + aikuiset noin 80 ja rahaa saatiin 2450 €.
Ite maksettiin koko juhlat, rahat mitä tulevan häämatkan maksun jälkeen jäi, ovat tilillä ja pysyvät :)

Olikohan jotain 3000€. Meillä oli vain molempien vanhemmat ja sisarukset paikalla eli ei oikeestaan vieraita. Saatiin kuitenkin jonkin verran lahjoja (mm. keittiön pöytä tuoleineen), myös rahaa, muiltakin sukulaisilta ja läheisiltä ystäviltä. Ei siis oltu kutsuttu ketään, eikä edes kerrottu muille kuin paikalla oleville. Taisivat molempien vanhemmat kertoa asiasta eteenpäin.

Emme pitäneet häitä. Menimme maistraatissa naimisiin.
Miehen vanhemmilta saatiin 5000e ja mun vanhemmilta sama 5000e. Mummilta 500e ja joiltakin miehen sukulaislta yht 300e, eli 10800e.

Meilläkään ei ollut häitä. Maistraatissa menimme naimisiin, eikä pienimpiäkään juhlia ollut. Molempien vanhemmat antoivat 2000, eli yht 4000e. Joitalkin sukulaisilta saatiin pienempi summia rahaa, joista kerti noin 800e.

Vieraita n. 80 ja rahaa tuli jotain n.1500e

mutta oltiinkin tylyjä ja sanottiin suoraan ettei haluta mitään tavaraa, vaan että jos haluaa muistaa niin häämatkakassaa saa muistaa.
Oli tilinumero ja myös paikanpäällä postilaatikko jonne sai rahakuoren jättää.

ja lisätään vielä että kutsussa luki myös että tärkeintä on että paikalle pääsisivät, ei se että saadaanko rahaa/lahjuksia :D

[QUOTE="vieras";25674798]Mun yksi kaveri ihan tosissaan kiroili, kuinka joku miehen tollo sukulainen oli tuonut häälahjaksi pyyheliinat (ja vielä ihan väärän värisetkin) vaikka he olivat nimenomaan pyytäneet vain ja ainoastaan rahaa lahjaksi. Ja ihan tosissaan harmitteli, että ei edes kuluja saaneet katettua. Kyseessä kolmivitonen nainen. Totesin hänelle ihan vakavalla naamalla, että ei me kyllä mennä ikinä naimisiin jos siinä noin huonosti tienaa.

Siskoni sai lahjaksi suunnilleen 600 euroa, vieraita oli 75 ja saivat todella paljon tavaralahjoja.[/QUOTE]

Tunnetaankohan me se sama tyyppi :D :O
Minulle voivotteli kun kutsussa lukee että vain ja ainoasteen raha ja joku kehtasi tuoda lahjaksi pyyhkeitä jotka oli siis väärää väriä kuin merkkiä jolloin samalla kirosi että siinähän tietää tuoneensa lahjan jota ei pyydetty kun eivät saa häistä kiitoskorttiakaan ja nauroi päälle.
Katsoi minua ihmeissään kun kysyin miksi sitten kutsui nämä juhliin,
oletti kuulemma saavansa sitä mitä pyydetään jotta saa kulut pienemmiksi.
Varmaan sanomattakin selvää että nämä oli lapsettomat häät ;)
Yhdestä kaveristaan myös valitti kun ei muka saanut lastenhoitajaa, ettei se mikään syy ole.
No jokainen saa itse tietääkseni päättää haluaako juhliin osallistua vai ei oli syy vaikka ettei nyt huvita,
kaveri veti herneet nekkuun :D

Mitä itse aloitukseen tulee :D
En edes muista paljon saimme.
Porukka tiputti ne säästölippaaseen jonka veimme pankkiin. Muuten meillä oli ihan normi lahjapöytä ilman lahjojenkerjuu listoja.
Tosin kaikki tiesi että olemme +30v pariskunta jolla jo lapsiakin joten ei niitä leivänpaahtimia tullut ;)

Mentiin maistraatissa naimisiin ja saatiin mun sukulaisilta 150e lahjakortti matkalle :) Me kutsuttiin kyl vieraita mut ihan muista syistä meille ja saivat sivussa tietää naimisiin menosta. Ei menty naimisiin sen vuoks et haluttas lahjoja vaan ihan sen vuoks et oli kiva saada sama sukunimi kun oli yksi lapsikin jo olemassa.

[QUOTE="vieras";25674798]Mun yksi kaveri ihan tosissaan kiroili, kuinka joku miehen tollo sukulainen oli tuonut häälahjaksi pyyheliinat (ja vielä ihan väärän värisetkin) vaikka he olivat nimenomaan pyytäneet vain ja ainoastaan rahaa lahjaksi. Ja ihan tosissaan harmitteli, että ei edes kuluja saaneet katettua. Kyseessä kolmivitonen nainen. Totesin hänelle ihan vakavalla naamalla, että ei me kyllä mennä ikinä naimisiin jos siinä noin huonosti tienaa.

Siskoni sai lahjaksi suunnilleen 600 euroa, vieraita oli 75 ja saivat todella paljon tavaralahjoja.[/QUOTE]

No jos itse laittaisin toiveeksi, että lahjat rahana ja joku tois kuitenkin tavaralahjan, niin kyllä minäkin ihmettelisin. Kyllä hääparin toiveita pitää kunnioittaa, onhan se heidän päivänsä.

Sitä, miksi joku tuossa laittoi, että oli varmaan myös lapsettomat häät, en kyllä ymmärrä. Mikä yhteys sillä on?

Yhteistyössä