G: Ovatko lapsettomat ystäväsi kiinnostuneita elämästäsi vauvasi kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Konttuuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Konttuuri

Vieras
Ystävät jotka olivat ennen vauvan tuloa hyviä ystäviäsi....kiinnostaako heillä mitä elämääsi vauvan kanssa kuuluu vai eikö laisinkaan kiinnosta koko vauva tai elämäsi vauvan kanssa?

ei nyt ihan hirveästi, mutta sillain normaalin kohteliaisuuttaan kysyvät että mitä kuuluu. Mutta en minä heitä sen takia soimaakaan. Ymmärrän hyvin sen, että vauvajutut eivät välttämättä kiinnosta.

Minulla oli eräs ystävä joka oli todella hyvä ystävä ennen vauvan tuloa, huomasin kuitenkin jo raskaana ollessani että hädin tuskin koskaan kysyi mitä minulle kuuluu edes, vauvan tulon jälkeen ei ole kysynyt vauvasta kuin kerran että miten voi, nyt vauva on 6kk, aina kun ystäväni soittaa hän kertoo omia juttujansa minulle mutta ei ole laisinkaan kiinnostunut "elämästä vauvan kans"

itse sain aika nuorena ekan lapsen, jolloin kavereilla kellään ei vielä perhettä ollut, kyllähän kaikki alkuun kävivät ihastelemassa vauvaa, mutta melko pian sitten kiinnostus vauvaan lopahti, pidin ystäviini kyllä pljon yhteyttä ihan muissa merkeissä, eli kahviteltiin, lenkkeiltiin ym. eli en tuputtanut heille sitä meidän vauva-arkeamme ollenkaan, eikä minua kamalasti haitannut jos joku ei nyt hoksannut vauvasta kysellä mitään, vaan oli enemmän kiinnostunut minun asioistani tai omiensa kertomisesta.

niin mitä ihmettä lapsettoman pitäisi osata kysellä vauvoista. Pitääkö alkaa kyselemää, että kakkaako vauva tai että käytetäänkö teillä kestovaippoja? Ei kaikkia lapsettomia (varsinkaan niitä jotka ovat vapaaehtoisesti lapsettomasti) yksinkertaisesti kiinnosta kakkavaipat. Ja kun ei ole kokemusta lapsista niin eihän sitä osaa edes kysyä mitään. Tai jos jotain kysyy, niin kysyy jotain väärää asiaa mistä pahoitetaan mieli.

Äidit laatikaa lapsettomille turvallinen kysymys- ja aihelista, joista voi puhua äitien kanssa!! Niin lapsettomat voi "olla kiinnostuneita" vauva-arjesta.

Mä olen lapseton ja muutamalla ystävälläni on nyt vauva. Mua ei suoraan sanottuna ihan hirveästi oikeasti kiinnosta kuunnella vauvan kuulumisia, mutta kyselen kohteliaisuudesta kuitenkin, se on ystävälleni tärkeätä. Sen sijaan mua kiinnostaa oikeasti ystäväni kuulumiset ja tällä hetkellä hänen elämänsä pyörii lähinnä vauvan ympärillä, mutta onneksi hänellä on säilynyt järki päässä ja muutakin elämää on.

Enimmäkseen hän juttelee vauvajutut muiden lapsellisten kanssa. Jos tapaamisella ei olisi hänen puoleltaan muuta juteltavaa kuin vauvan tekemiset ja olemiset, niin voisi olla, että yhteydenpito jäisi vähemmälle, niin julmalta kuin se kuulostaakin.

mun ystävällä ei kiinnosta vauvan tulon jälkeen koko mun elämä millään tavalla, vaikkakin en koskaan hänelle vauvasta puhu koska ymmärrän ettei se häntä kiinnosta, sit'ä en ymmmärrä miksi minun elämäni ei yleensäkkään häntä enään kiinnosta!

No ei oikeastaan mutta olin vauvan saadessani hyvin nuori joten sekin selittää..
Mutta ei minuakaan kyllä kauheasti nyt kiinnosta vauvajutut kun ei ole omalla kohdalla ajankohtaista :snotty:

Yhteistyössä