G: Otitko/ottiko perheesi SI-rokotteen ja onko sairastuttu?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Entä haittavaikutuksia?

Tiedän yhteensä seitsemän sairastunutta, joista viisi rokotettu ja kahta ei. Kahdella rokottamattomalla yllättäen sairaus oli helpompi. Meidän perheemme ei ottanut emmekä ole sairastaneet tähän mennessä mitään, kolme lasta ovat olleet täysin terveenä.

Kaksi rokotettua sai melko vakavia oireita rokotteesta.

Tämä on siis ihan lähipiiri. Suurin osa tuttavapiiristämme on skipannut rokotteen eikä ole sairastanut sikainfluenssaa. Miten teillä?
 
kaikki otettiin rokotus. lapsilla ei mitään mutta mulla ja miehellä käsi kipeänä ja flunssan alkamisoireita. lapset todennäköisesti sairasti si:n ennen rokotusta. Yksi läheinen joutui teholle taudista. ei ollut rokotettu. pysyvät muutokset jäi keuhkoihin taudista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
kaikki otettiin rokotus. lapsilla ei mitään mutta mulla ja miehellä käsi kipeänä ja flunssan alkamisoireita. lapset todennäköisesti sairasti si:n ennen rokotusta. Yksi läheinen joutui teholle taudista. ei ollut rokotettu. pysyvät muutokset jäi keuhkoihin taudista.
Voi ikävä juttu :( Mulla kans kaksi noista sukulaisista joutui keuhkokuumeessa koneeseen, mutta olivat rokotettuja ja perussairaus alla.
 
vieras
Minä ja lapsi rokotettu, mies tuskin ottaa, ei viitti sellasia "ylimääräsiä". Ihan lähipiirissä perusterve nelikymppinen taudin takia erittäin huonokuntoisena hengityskoneessa viikon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
kaikki otettiin rokotus. lapsilla ei mitään mutta mulla ja miehellä käsi kipeänä ja flunssan alkamisoireita. lapset todennäköisesti sairasti si:n ennen rokotusta. Yksi läheinen joutui teholle taudista. ei ollut rokotettu. pysyvät muutokset jäi keuhkoihin taudista.
Voi ikävä juttu :( Mulla kans kaksi noista sukulaisista joutui keuhkokuumeessa koneeseen, mutta olivat rokotettuja ja perussairaus alla.
mutta tärkeää että ei menehtynyt. vauhti vaan hidastuu kun keuhkot ei toimi ihan niin kuin terveellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä ja lapsi rokotettu, mies tuskin ottaa, ei viitti sellasia "ylimääräsiä". Ihan lähipiirissä perusterve nelikymppinen taudin takia erittäin huonokuntoisena hengityskoneessa viikon.
Siis ei ollut rokotettu.
 
JFA
Meillä on kaikki rokotettu, kukaan ei sairastunut. Miehellä oli vähän lihaskipua rokotuksen jälkeen. Voihan ne sairastetut taudit muilla olla tavallistakin influenssaa? Mistä on varmaa että kyseessä on sikainfluenssa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja JFA:
Meillä on kaikki rokotettu, kukaan ei sairastunut. Miehellä oli vähän lihaskipua rokotuksen jälkeen. Voihan ne sairastetut taudit muilla olla tavallistakin influenssaa? Mistä on varmaa että kyseessä on sikainfluenssa?
Minun tietämäni tapaukset ovat siis testattuja tautitapauksia.
 
kyllä ja ei
Lapset ja mies rokotettu niin sika- kuin kausi-influessaan vastaan. Itselle ois pistetty viime viikolla, kun oon raskaana, mutta en viel antanut. Tää alkuraskaus, kun ei ole ollut mikään helppo. Ja hieman arveluttaa siitä syystä ottaa mitään ylimääräisiä piikkejä. Tavallisen influessarokotteen otin syksyllä.
Kukaan ei oo sairastanut yhtäkään räkätautia rokotteiden jälkeen. Miehelle tuli pikkaisen araksi, mutta ei saanut tällä erää muskeleita käsivarteen niin kuin jäykkäkouristusrokotteesta vuosi sitten =) Lapsille ei noussut kuumetta eikä edes käsivarret tulleet kipeiksi.
 
:)
Ketään ei rokotettu eikä rokoteta (lapsi n 2 v, minä raskaana ja mies). Minulla oli "epidemia" -aikaan yksi sinnikäs "keuhkoihin keskittynyt" tauti, muttei nostanut kuumetta, eikä sitä siis ole SI:ksi diagnosoitu.

Tyttö ja mies ovat olleet terveitä koko talven.
 
Perheestäni ketään ei ole rokotettu, nuhakuumeita on kyllä sairastettu mutta ei mitään viikon kestävää sikainfluenssaa. Tosin sanovat että voi olla lievempikin, mutta sit jos nämä on sikainfluenssaa olleet niin ei oltais rokotetta tarvittukaan.
 

Yhteistyössä