G: Otitko/ottiko perheesi SI-rokotteen ja onko sairastuttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mein koko perhe ja vanhempani on rokotettu.
Lapset valitti käsikipua rokotusiltana mut yön nukkuivat täysillä ja aamullakaan ei kukaan enää valittanu.
Aikuisista vain minulle tuli käsi tosi kipeeks ja illalla vähän kuumetta.

Mein pienimmälle tuli reilun viikon päästä rokotteen jälkeen kuumetta 39 ja valitti lihaskipuja (ihan itkemällä huutamalla valitti ). Käytiin lääkärissä ja lääkäri oireiden perusteella piti possuna ja määräs tamiflu-kuurin. Tulehusarvot oli yli 40.
Ei se kyllä sit normiflunssaa kummosempi ollu ja kovas kuumeeskii pien vaan remus ja meni kuten aina :D

kaik on rokotettu, minä mies ja lapsi 3-v. kelleen ei oireita rokotteesta, vähän oli mulla käsi kipee mutta ei kummempaa. paljon pahempi on ollu jäykkäkouristusrokotteen jälkeen :D ja mun sisko sairasti taudin jo viime heinäkuussa, ketään muuta sairastunutta en tunne. ja melkeen kaikki lähipiirissä on ottanu rokotteen.

Meillä otti koko perhe. Ainoastaan esikoinen valitti kovaa kipua kädessä ja oli hieman kuumeinen. Meille muille ei tullut yhtään mitään. Ei SI ole hölynpölyä, tautina erittäin vakava. Lähipiiristä oli 2 ihan perustervettä aikuista teholla saatuaan SI:n. Toinen heistä oli todella huonossa kunnossa.

Kaikki muut on rokotettu, mies vielä hakee tänään rokotteen. Eikä kukaan ole sairastunut. Lähipiirissä lähes kaikki ottaneet rokotteen, eikä tietääkseni kukaan ole juuri sikatautia sairastanut.

Koko meidän kööri on rokotettu, eikä kukaan ainakaan vielä ole sairastunut.
Mä otin rokotteen viime lauantaina, ja tulin siitä tosi kipeäksi, mut veikkaan että se silti oli pientä itse influenssaan verrattuna.

Kaikki paitsi vauva rokotettu, pojalle ei tullut mitään sivuvaikutuksia, on ollut täysin terve. Mulla ja miehellä kädet kipeinä ja flunssan oireita rokotuspäivän iltana, eli hyvin pientä.

Minulla ja pojalla on SI-rokote otettuna, miehellä ei vielä. Poika sairastui sikainfluenssaan pari päivää rokotuksen jälkeen (todettiin labratestillä SI:ksi), oli saanut tartunnan ilmeisesti isältään jolla tauti oli ollut edellisellä viikolla (ei labratestejä, mutta taudinkuva samankaltainen). Itse sain tuon rokotteen ekojen joukossa, koska kuulun riskiryhmään ja mulle tauti ei tullut. Itse rokotus ei tehnyt minulle tai pojalle sivuoireita.

Yhteistyössä