G:Osaatko kutoa/neuloa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aipe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Häpeäkseni tunnustan, että olen täysin kädetön mitä tulee käsitöihin. Harmittaa itseänikin. Napin osaan ommella ja reiän parsia. Peruskoulun kässäntunneilla sain aina valmiiksi vain toisen sukan, kintaan, tossun ja mitä niitä nyt pitikään neuloa.

Alkuperäinen kirjoittaja asdasd:
Häpeäkseni tunnustan, että olen täysin kädetön mitä tulee käsitöihin. Harmittaa itseänikin. Napin osaan ommella ja reiän parsia. Peruskoulun kässäntunneilla sain aina valmiiksi vain toisen sukan, kintaan, tossun ja mitä niitä nyt pitikään neuloa.

mä opettelin neulomaan 28 vuotiaana. sitä ennen olen tehnyt sukanvartta noin kome sentti. kaiken oppii jos haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Osaan kutoa ja virkata. Mulle tuo kutominen tarkoottaa puikoilla kutomista eli neulomista.

Ai että mun korvaani särähtää, tai siis silmiin sattuu ;)

Kangaspuilla kudotaan
Ompelukoneella/neulalla ja langalla ommellaan
puikoilla neulotaan

:attn: pilkkua viilaan juu.

Sori, mutta tuolla tavalla mä oon oppinu sen sanomaan jo lapsena enkä sitä tapaa muuta. :D Kyllä mä nyt sen tiedän mitä ompelu on! :snotty: :kieh: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Roz Doyle:
Osaan neuloa.Olen kokeillut kerran kutomista.Kutominen ei ole mun juttu.Mattoja saan kaupasta.

mut ei niin nättejä kuin oma tekemät. kaupan matot on liian tasaisia ja räsymatot yleensä todella huonolaatuisia.

Osaan kutoa, neuloa, ommella, nylpälä ja virkata. Luonnistuu myös kinnasneulalla kutominen, peukalot vaan sillä tyylillä hukan hakusessa edelleen (sksipä yhdetkään kintaat ei ole päässeet käyttöön asti).

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Osaa kutoa ja virkata. Mulle tuo kutominen tarkoottaa puikoilla kutomista eli neulomista.

Ai että mun korvaani särähtää, tai siis silmiin sattuu ;)

Kangaspuilla kudotaan
Ompelukoneella/neulalla ja langalla ommellaan
puikoilla neulotaan

:attn: pilkkua viilaan juu.

Jättimäinen peesi! Itsellekin nuo ovat kaksi NIIIN eri asiaa.

Jees. (Meilläpäin on aina kudottu.) Puseroita, neulehaalareita muksulle, sukkia, lapasia,...
Just työn alla Kainuun kukkalapaset. Uutta on kierrereuna lapasen suussa ja kiva opetella uutta tekniikkaa.

Yhteistyössä