G: Onko 250 euron kengät sinusta tavallisen hintaiset?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Lode harmailee
Alkuperäinen kirjoittaja hööh;22597319:
Vain idiootti ostaa tuon hintaset kengät :D En ostanut edes häihini noin kalliita kenkiä. Miksi ostaisin kun saan alle 70e laatukengät??? :D
Jos keräilee kengät ja haluaa jotkut tietyt, niin niistä on valmis maksamaankin sitten, enemmänkin kuin tuon 250e. Järkeväähän se tietysti ei ole, mutta ei ole moni muukaan asia jos noin alkaa ajattelemaan. :)
 
Ei todellakaan.
Mun kipuraja kenkien suhteen menee n. 100€:ssa. Saa olla äärimmäisen hyvät, kestävät ja tarpeelliset kengät jotta voi siitä ylittää. 200€ ehdottomasti liikaa (ellei ole tyyliin kultaa ja puhdasta silkkiä mutta sellaisia mä en tarvi mihinkään).
 
Non compos mentis
Tavallinen hinta kengistä on jotain satasen vähemmän. Voisin tuollaisetkin ostaa, jos tarvetta olisi. En kuitenkaan ole vielä ostanut. Lähimmäksi tulevat 200 euron kotimaiset maiharit, joiden hankintaa olen pitempään suunnitellut. Lapsille, joiden jalka vielä kasvaa, on kipurajani hinnoissa matalammalla, jossain 70 eurossa per pari.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja hööh;22597319:
Vain idiootti ostaa tuon hintaset kengät :D En ostanut edes häihini noin kalliita kenkiä. Miksi ostaisin kun saan alle 70e laatukengät??? :D
Niin noh, tämäkin riippuu taas ihmisestä. Mulla on lyhyt, mutta leveä ja korkea jalkaterä. Marketista en saa kenkiä, kuin ehkä kuoman putkisaappaat. Karkeasti sanoen, jos jalka on kokoa 34 ja suunnilleen yhtä leveä kuin pitkäkin, ei tavallinen kenkä riitä. Ei ois mulle ongelma ostaa edullisia kenkiä, jos ne menisivät jalkaa.

Sama rintsikoissa. Toki ostaisin 10 euron rintsikoita marketista, jos sieltä koko löytyisi, mutta kun ei niin rahat on kannettava erikoisliikkeeseen.
 
"Vieras"
No mä ostin viime talvena n. 200€ euron Eccot. Minusta ne on jo aika kalliit. Kengistä mä kuitenkin maksan, jos ne on hyvät. Kyllä talvikengät yleensä maksaa ja usein juuri tuon 200. En mä sanois, että 250 euroa on tavallinen hinta. Kyllä se on kalliimman puoleinen.
 
Melko kallista. Mutta jos ovat hyvät kengät ja kestävät monta vuotta, niin onhan se järkevä ostos. Minä ostin talvikengät nyt noin 10 vuoden tauon jälkeen ja maksoivat 220 euroa. Toivon, ettei minun tarvitse vuosiin tehdä talvikenkäostoksia.
 
"vieras"
Ei ole kalliit, ei kyllä halvatkaan. Kenkien lisäksi suosin laatua (ja siten myös usein korkeampaa hintaa) muissakin vaatteissa ja asusteissa - sekä siksi, että tahdon niiden oikeasti kestävän (ei kiitos kertakäyttökulttuurille), että siksi, että minusta on toki myös mukavaa ostaa ja pukeutua oikeasti kauniisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin.
 
Non compos mentis
Jos joku ostaa 250 euron kengät ja joku toinen ostaa 30 euron kengät kerran vuodessa samaan tarkoitukseen, on 10 vuoden päästä tää eka säästänyt jo 50 euroa.
 
Ei tavallisen hintaiset, mutta itselleni voin kyllä ostaa vaikka nahkasaappaat tuolla hinnalla ilman huonoa omatuntoa :) Mistään kangastennareista en todellakaan maksaisi noin paljoa, olkoon minkä merkkiset tahansa :D
 
Jos joku ostaa 250 euron kengät ja joku toinen ostaa 30 euron kengät kerran vuodessa samaan tarkoitukseen, on 10 vuoden päästä tää eka säästänyt jo 50 euroa.
Niinpä, sitä paitsi ajattele sitä että jos ne kestää sulla 20 vuotta, niin ne saattaa tulla jo silloin 19. vuotena takaisin muotiin, eli kävelet ainakin 2-3 vuotta 20:stä muodikkaissa kengissä.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;22602431:
Niinpä, sitä paitsi ajattele sitä että jos ne kestää sulla 20 vuotta, niin ne saattaa tulla jo silloin 19. vuotena takaisin muotiin, eli kävelet ainakin 2-3 vuotta 20:stä muodikkaissa kengissä.
Mä en muodista perusta. Sitä paitsi, jos satsaan kenkiin, niiden on parasta olla ajattomat, eikä mitään muotihömpötystä.
 

Yhteistyössä