G: Olisitko tyytyväinen jos perheenne nettotulot olisivat yhteensä 3 000 ?/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän tulot tällä hetkellä ja ihan riittävät ovat. Olen tosin opiskelija, joten jos saan joskus oman alan töitä niin sitten on varmaan yhteistulot noin 5 000 ?/kk, joka kuulostaa todella paljolta. Mä en oo ikinä ansainnut työstä enempää kuin max. reilun 1 000 ?/kk nettona.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Kovapalkkaista porukkaa... Kenties asutte veroparatiiseissa tai sitten osalla sekaisin brutto/netto? :xmas:

Netto/bruttokäsite on ainakin minulle täysin selvä. En vain miellä 3000e käteen kahden ihmisen palkaksi kovin paljoa.. Kun kerran saamme nettona eli käteen n. 4500e.

Kovapalkkaista porukkaa... Kenties asutte veroparatiiseissa tai sitten osalla sekaisin brutto/netto? :xmas:
No ei. Meidän palkat on 1500 ja 3000 ja siitä tulee about toi kolme tonnia nettona. Eikä ole kummoisetkaan palkat. Toisella pieni palkka ja toisella keskiansio.

Pärjäähän tuolla rahalla toki mutta ei se paljon ole.

Varsinkin kolme tonnia YHTEISET tulot brutto on ihan helvetin vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

No 3000e perheeltä on 1500e per nuppi. Se ei ole mikään järin suuri netto mielestäni...

Veroprosentista tietty riippuu, mikä se brutto on. Kummankin ois kuitenkin saatava jotain 2500 euroa kuussa, suunnilleen? Ja kun moni sanoo, että heillä netto rutkasti enempi, täytyy heidän tienata varmaan yli kolme tonnia kummankin osapuolen.

Kovapalkkaista? Mun mielestä meillä ei ole kovat palkat. Brutot on 2500? ja 3500? ja niistä kyllä jää käteen 4500? joka on paljon enemmän kuin 3000?

Alkuperäinen kirjoittaja Elli:
Huomaan olevani onnellinen, kun olen tyytyväinen vähäisempäänkin nettotuloon. :) Miksei ihmisille riitä mikään?!
Ei palkasta niin väliä, mutta huonopalkkainen työ on yleensä itsessäänkin aika huonoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis sun ja miehen nettotulot (käteen jäävä raha) yhteensä.

No tuollaiset meidän nettotulot noin suunnilleen ovat ja ei, en voi olla tyytyväinen. noista kun vähhentää kaikki asumisen menot (asuntolaina, tontinvuokra, kiinteistövero, jätemaksu, sähkö...) niin ei jää muuten kovin paljon laskuihin eikä 4 hengen elättämiseen, ruokaan ja kaikkeen muuhun.

jos perheen nettotulot olisivat 3000 ja perheessä ei olisi lapsia tai ehkä vaan yksi, noilla pärjäisi jo hyvin.

3000 euroa ja 4 henkeä jakamassa, pihinä saa olla.

Huomaan olevani onnellinen, kun olen tyytyväinen vähäisempäänkin nettotuloon. :) Miksei ihmisille riitä mikään?!

Miksi pitäisi tyytyä vähempään, kun saa enemmän ja voi siltikin olla onnellinen? Toisaalta töitä on erilaisia ja niistä maksetaan eri tavoin - vastuutasotkin ovat erilaisia.

Ei meille tuollaisilla tuloilla jäisi kovin paljoa elämiseen, sen verran kovalla tahdilla maksetaan asuntolainaa pois. Kyllä me pärjättäisiin, enkä nyt sen takia murehtisi, mutta mukavampi nyt on olla, kun ei tarvitse ihan kaikkia ostoksia miettiä laskimen kanssa. :)

Yhteensä ei ole edes bruttona noin paljon. Nettona sitten sitäkin vähemmän. Minä kahden vauva-ikäisen kanssa kotona ja mies töissä. Jos noin paljon tulisi rahaa kuussa niin rikkaita oltais...

Miksi pitäisi tyytyä vähempään, kun saa enemmän ja voi siltikin olla onnellinen? Toisaalta töitä on erilaisia ja niistä maksetaan eri tavoin - vastuutasotkin ovat erilaisia.

Vähään tyytymällä saa paljon enemmän kuin materiaa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja todellakin:
Yhteensä ei ole edes bruttona noin paljon. Nettona sitten sitäkin vähemmän. Minä kahden vauva-ikäisen kanssa kotona ja mies töissä. Jos noin paljon tulisi rahaa kuussa niin rikkaita oltais...
Jep. Me pärjäsimme loistavasti minun äitiysrahalla kun esikoinen oli vauva. sain noin 800 euron äitiyspäivärahaa. mies sai pari sataa opintorahaa. saimme myös pienen asumistuen, kaksiossa asuimme ja vuokra 400 euroa. tuolla pärjäsi tosi hyvin, leveästi jopa, ja oli jopa varaa matkustella ulkomailla (pienet pääsevät ilmaiseksi) ja säästää.

Nyt on asuntolaina ja 2 isompaa lasta ja tiukkaa tekee tuolla 3000 tuloilla. Isommilla lapsilla harrastusmenot ym. Ei enää ulkomaanmatkoja.

Miten tekemällä yhä samaa hommaa pienemmällä palkalla saisi enemmän? Vai tarkoitatko että luopumalla älyllisesti inspiroivasta ja motivoivasta työstä ja vaihtamalla se esim "kaupan kassalle" saisimme huonompien työaikojen, raskaamman työn, huonomman palkan lisäksi jotain hyvääkin. Mitähän se olisi?

Tässä ei ollut materiasta kyse, vaan työstä. Jollekulle toiselle työ on välttämätöntä hengenpitimiksi. Jollekulle toiselle se on paikka viettää aikaa. Jollekulle se on haasteinensa tärkeä osa elämän sisältöä. Jollakulla työtä ei ole eikä sitä edes halua. Joku toinen taas itkee itsensä joka ilta uneen kun työtä ei ole.

Miksi tyytyä vähään kun voi saada itselleen enemmän ja siinä sivussa enemmän rahallistakin korvausta? Useimmat meistä viettävät töissä aikaansa melko saman verran. Toinen myy aikansa kalliimmalla kuin toinen.

Ihanan ylevää.
Saada paljon voi myös niin että nauttii samalla suuremmista nettotuloista.

Alkuperäinen kirjoittaja ja kaikki ovat tyytyväisiä:
Tässä ei ollut materiasta kyse, vaan työstä. Jollekulle toiselle työ on välttämätöntä hengenpitimiksi. Jollekulle toiselle se on paikka viettää aikaa. Jollekulle se on haasteinensa tärkeä osa elämän sisältöä. Jollakulla työtä ei ole eikä sitä edes halua. Joku toinen taas itkee itsensä joka ilta uneen kun työtä ei ole.

Miksi tyytyä vähään kun voi saada itselleen enemmän ja siinä sivussa enemmän rahallistakin korvausta? Useimmat meistä viettävät töissä aikaansa melko saman verran. Toinen myy aikansa kalliimmalla kuin toinen.

Ei tässä työstä ollut kyse vaan perheen nettotuloista. Ja useasta vastauksesta huokui tyytymättömyys, vaikka 3000? on kuitenkin paljon rahaa. Ihmiset ovat usein vaan ahneita, ja vaikka saisi 10 000?/kk, niin pian sekään ei riittäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ja kaikki ovat tyytyväisiä:

Ei tässä työstä ollut kyse vaan perheen nettotuloista. Ja useasta vastauksesta huokui tyytymättömyys, vaikka 3000? on kuitenkin paljon rahaa. Ihmiset ovat usein vaan ahneita, ja vaikka saisi 10 000?/kk, niin pian sekään ei riittäisi.

No jos vaikka perheessä olisi kaksi lääkäriä. Ovatko he ahneita paskiaisia, jos mieltäisivät 3000e yhteistulot huonoiksi? Miksi heidän pitäisi olla tyytyväisiä summaan, mitä opiskelijapariskunta pitää hyvinä tuloina?

3000e opiskelijalle tuloina olisi minusta hyvät tulot. Mutta lääkäripariskunnalle järkyttävän huono.

Yhteistyössä