G: Olisitko hankkinut lapsen/lapsia yksin, mikäli et olisi löytänyt sopivaa isää lapselle?

Olisitko hankkinut lapsen/lapsia yksin, mikäli et olisi löytänyt sopivaa isää lapselle?

  • Kyllä

    Ääniä: 20 40,0%
  • En

    Ääniä: 22 44,0%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 10 20,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    50
"vieras"
En kyllä osaa sanoa. Nyt kun minulla on lapsia, tuntuu että niin sen pitää ollakin, mutta jos heitä ei olisi tuon kumppanin kanssa, eivät he olisi samoja lapsia, jos olisin yksinäni (ilman parisuhdetta) tai jonkun muun kanssa parisuhteessa saanut. Ja olen niin vanhakin, etten muutenkaan enää muista, miltä vauvakuume tuntui ja missä vaiheessa sitä olikaan. En muista, että olisin koskaan ajatellut, että ilman muuta joskus tahdon lapsia. Enemmän se muistaakseni meni niin päin, että ensin oli se hyvä parisuhde ja siihen tahdoin sitten saada lapsen. Mutta voi olla, että muistan väärin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mömmö;26894545:
Antakaapa miesten vastata tuollaiseen kysymykseen, että olisitko hankkinut lapsen/lapsia yksin, mikäli et olisi löytänyt sopivaa ÄITIÄ lapselle?

En jaksa ymmärtää näitä nykyajan vanhempia......
Tiedän useammankin isän joka hankkinut lapsen vaikkei ole löytänyt elämäänsä sopivaa lapsne äitiä mukana kuvioihin.

:)
 
annette79
En olisi hankkinut tieten tahtoen, sillä en jaksaisi hoitaa lapsia yksin kovin pitkään. Mulla ei ole hermoja! Lisäksi olen tosi nynny raha-asioissa ja hermoilisin koko ajan, miten selviäisimme taloudellisesti.

Mutta jos yllättävä tilanne olisi tullut, olisin lapsen pitänyt ilman muuta. Pohdin asiaa, kun 19-vuotiaana kuukautiset olivat kaksi viikkoa myöhässä ja suhde silloiseen poikaystävään oli päättynyt. Keskustelin asiasta äitini kanssa ja tulimme siihen tulokseen, että vauva pidetään ja hoidetaan koko suvun voimin, jos sellainen on tullakseen. Toivon, että pystyisin sanomaan samat sanat tarvittaessa omille tyttärillenikin.
 
"minä"
En olisi hankkinut. Mielestäni lapsi ansaitsee syntyä parisuhteeseen, jonka vanhemmat rakastavat toisiaan ja elävät tasapainossa keskenään. Vasta silloin minun moraalillani lapsia voi edes lähteä koettamaan. Olenkin pystynyt tarjoamaan lapsillemme ehjän kodin, jossa on molemmat vanhemmat täysipainoisesti mukana.
Jos en olisi löytänyt hyvää ja onnellista parisuhdetta, olisin jättänyt lapset tekemättä. Olisin täyttänyt elämäni muilla asioilla. Lasten hyvinvoinnin pitäisi mennä kaiken muun edelle.
Tämä on minun mielipiteeni. En voi syvällä sisimmässäni ymmärtää itsekkäästi tehtailtuja lapsia joille ei ole tarjota hyvää isää, hyvää äitiä ja hyvää toimeentuloa. En siis ymmärrä miksi sossupummitkaan lisääntyvät veronmaksajien varoilla.
 

Yhteistyössä