G:oletko rasisti?

• Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
Rukoilijasirkka
Oon mä jonkin verran, ikävä kyllä. Aina sen välillä huomaa, vaikka yrittääkin karsia niitä ennakkoluuloja.

Väitän kyllä, että suurin osa ihmisistä on rasisteja. Mustatkin voivat olla ja ovatkin. Jotkut on sitä tahallaan ja jotkut tyhmyyttään ja jotkut pelkojensa takia.

Mun ennakkoluulot ei kumminkaan kohdistu mihinkään väriin tai ulkonäköön, vaan kulttuuritaustaan.

JONSERED Karhunkantaja
Kaikkihan ovat. Minäkin. Ihminen suhtautuu vieraisiin aina epäluuloisesti, lajin säilymisen kannalta paras toimintamalli.

Mutta en suhtaudu automaattisen torjuvasti ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, iän, sukupuolen, terveydentilan tai muun vastaavan perusteella.

JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Rasisti en ole, mutta vihaan mamuja ja muita kummajaisia, jotka änkeevät maahamme yhteiskunnan elätiksi.
Montako sukupolvea pitää olla Suomessa asunut, että saa virallisesti olla suomalainen?

Rukoilijasirkka
Aina kun puhutaan roduista niin kauheasti... Niin oikeasti me ihmiset ollaan kaikki ihan samaa rotua. Ei me olla kuin koirat. :) Ei ole olemassa semmoisia geneettisiä eroja, että ihmiset voisi jakaa rotuihin.

niinpäs
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Rasisti en ole, mutta vihaan mamuja ja muita kummajaisia, jotka änkeevät maahamme yhteiskunnan elätiksi.
Vihaatko niitä jotka eivät tule yhteiskunnan eläteiksi?
En, kunhan eivät asu naapurina
Etkös sa asukin maalla, jossa naapuriin aika pitkä matka, eikä edes katuvaloja...?

Lunatic
En.
Paitsi että turkkilaisista ja arabirotusista en oikein välitä.. jotenkin niillä naksuu päässä.
Mun mielestä somalitkin on osaksi arabeja.. ei ihan normimustia kasvonpiirteiltään.. niissä on selvästi arabiverta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En.
Paitsi että turkkilaisista ja arabirotusista en oikein välitä.. jotenkin niillä naksuu päässä.
Mun mielestä somalitkin on osaksi arabeja.. ei ihan normimustia piirteiltäänkään.. niissä on selvästi arabiverta.
Onko sulle arabi=islaminuskoinen?

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En.
Mun mielestä somalitkin on osaksi arabeja.. ei ihan normimustia piirteiltäänkään.. niissä on selvästi arabiverta.
Onko sulle arabi=islaminuskoinen?
´No sekin. mutta ihan rodullisestikin somaleissa on selvästi arabiverta.

Yhteistyössä