Tunnen italialaista kulttuuria, ja voin sanoa, että kyllä miehetkin ovat siellä räjähtävämpiä ja oikukkaampia. Asia on siis myös kulttuurisidonnainen. Mikä ei tietenkään tarkoittaisi, etteivätkö naiset olisi etelässä sitten samassa suhteessa vielä skitsompia. Kuulemma täysin irrationaalisia. Minusta ihan fiksuilta vaikuttavat mutta parisuhde-elosta en sitten tiedä.
Miehellä jyllää yhdet hormonit, naisella toiset (joita on monia), ja voin vain sanoa että ei se todellakaan ole naisen "vika" sinänsä että hormonit häneen vaikuttavat, hänen vastuullaan vain on tunnustaa ja tunnistaa oma virhekäyttäytyminen mahdollisimman ajoissa ja tehdä kaikkensa hillitäkseen käytöstään, ja hakeakseen apua - esimerkiksi kilpirauhasen vajaatoiminnan oireet voivat olla TODELLA hurjia! Ei hormonit siis ole mikään tekosyy, mikä "oikeuttaisi" naisen paskamaista käytöstä, kunhan voi selittää sitä. Kyllä nainen varmasti kärsii itse yhtälailla näistä hallitsemattomista purkauksistaan. Eli pakkoko kumpaakaan sukupuolta on syyllistää. Mielestäni hormonien vaikutusta ei tule kieltääkään, asioihin vaan tulee puuttua aktiivisesti. Kait se on kuin minkä tahansa ongelman kanssa, että jos ihminen itse tajuaa vaivansa ja hakee apua, niin se on aina kuitenkin plussaa ja antaa takeita tilanteen paranemisestakin, ennemmin tai myöhemmin.
Luulisin että viehätys on aina osiensa summa. Miten ihminen liikkuu ja elehtii ja millainen hänen äänensä on, on minulle esimerkiksi tavattoman tärkeää. Sulkeutunut, jäykkä liikkuminen, ilmeettömyys, lyhytsanaisuus ja monotoninen ääni saavat aikamoisesta komistuksestakin epäkiinnostavan tapauksen (MINUN tapauksessani). Se, että ihminen on sinut itsensä kanssa ja oikealla tavalla ylpeä itsestään, on aina viehättävää. Samoin se, että hän puhuessaan kiinnittää koko huomionsa sinuun, eikä esim. pälyile, ja että hän on kiinnostunut sinusta henkilönä. Ja se tulee ilmi ihan pienistäkin eleistä ja asennoista. Yli-itsetietoinen, itserakas asenne joka joistakin trendityypeistä huokuu, on todellinen turn-off. Heille nätti naama ja sliipatut vaatteet riittävät "yli-ihmisyyteen". Hesassa sitä näkee. Mut mie oonki tällanen hippi.