G: Muita joiden lapsilla pääasiassa käytettyjä vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti
näin
meillä pääasiassa kirpputoreilta ostettuja,siistejä,ehjiä ja puhtaita ja nättejä vaatteita.kengät ostetaan pääasiassa uutena.ei vain ole varaa ostaa kaikkea uutena,ainakaan normaalihintaisia.

no
No meillä on kolme samaa sukupuolta olevaa lasta, joten vaatteita todella kierrätetään. Uutenakin ostan vaatteita, mutta aina isoista aleista (olen huomannut, että niistä löytää uutta vaatetta jopa halvemmalla kuin käytettyä kirppiksiltä/huuto.netistä...).

palma
Suhteessa 60/40 vanhaa ja uutta. Kierrätys toimii kavereiden kesken ihanasti ja onneksi on kirppikset. En millään raaskisi ostaa kaikkea uutena kun käyttöikä lasketaan kuukausissa.

olen huomannut saman
Alkuperäinen kirjoittaja no:
No meillä on kolme samaa sukupuolta olevaa lasta, joten vaatteita todella kierrätetään. Uutenakin ostan vaatteita, mutta aina isoista aleista (olen huomannut, että niistä löytää uutta vaatetta jopa halvemmalla kuin käytettyä kirppiksiltä/huuto.netistä...).
Kirppiksiltä ei kannata monen euron kplhintaan vaatetta ostaa, kun uutena saa hyvästä alesta samaan hintaan

Z
Jos vaate on hyväkuntoinen, ehjä & toimii käyttötarkoituksessansa, minusta ole mitään väliä sillä, mistä se on kotoisin. Meillä siis vaatteita kierrätetään (saamme & lahjoitamme eteenpäin sekä kavereiden kesken että viedään ensikotiin, jne.), hankitaan kirpparilta & ostetaan toisinaan kaupasta. Kengät yleensä hankitaan uusina, kumisaappaat voi jo kierrätettynäkin ottaa.

Tähän mennessä siskon kierrätyskamppeet ovat osin menneet 3-vuotiaalle veljellensä, mutta vaikkaan että tuo yhteensopivuus loppuu kohta... ;)

???
Ehdottomasti! Joko alesta tai kirppikseltä ja sukulaisilta, ja mä annan mielelläni sit vielä hyvät eteenpäin, aina on ottaja löytynyt :) Toisinaan saattaa osua joku vastustamaton vaate kaupassa uutena ilman alennuksia käteen, mut sen ostan sit mukisematta ;)

Pojalla taitaa olla enemmistö vaatteista käytettyjä, tai ainakin puolet. Saan kaverilta, äitini työkaverilta on tullut useampi säkillinen, ja kirppikseltä ostelen myös. Lisäksi perii siskoltaan jonkin verran vaatteita.

Tytöllä on myös käytettyjä vaatteita, mutta uutena ostettuja enemmän.

Tanja
Lastemme mummi on varsinainen hai löytämään todella hyviä, hyväkuntoisia vaatteita kirppiksiltä, ja häntä onkin kiittäminen useiden satojen eurojen säästöistä. Varsinkin esikoisemme pukeminen on tullut edukkaaksi, kun on ollut nopea kasvuinen - nyt on pituutta kertynyt jo sen verran runsaasti, ettei enää tahdo löytyä kirppiksiltä vaan joudumme kallistumaan liikkeiden puoleen ja se syö lompakkoa. Kengät ostetaan pääsääntöisesti uusina, mutta muutama harvinainen kirppislöytö vain vahvistaa sääntöä... Keskimmäinen perii isommaltaan vaatetta ja olenpa tuon neidinkin sujuvasti pukenut poikienaikaisiin vauvan vaatteisiin.

Yhteistyössä