G: monessako neliössä asut/te?

  • Viestiketjun aloittaja Neliö*
  • Ensimmäinen viesti
tilaa riittävästi
Ensimmäistä lasta odottaessa asuimme mieheni ja kolmen kissan kanssa 46 neliön 1h + tupakeittiössä. Juuri ennen vauvan syntymään muutimme pieneen 59,5 neliön kolmioon. Nyt toista lasta odottaessa asumme 105/165 neliön omakotitalossa.
 
heinis07
Tällä hetkellä 56. Asunnossa minä, esikoinen ja mies. Uutta vuokrakämppää odotellaan, toivottavasti ennen heinäkuun alkua päästään isompaan :) Ihana asunto, mutta kaappitila meinaa nyt jo loppua ja pinnasänkyä ei saa mihkään mahtumaan.
 
joulupukki***
eli meillä on neljä huonetta ja keittiö+sauna eli rivitalon pätkässä me täällä oleskellaan, neliöitä sattuu löytyy tollaset 84,5m2 . meitä sitt asustaa täällä mie, ukko ainakin toistaiseksi ja tyttäreni sekä kohta toinen tyttäremme.
 
Nenne75
Tällä hetkellä tilapäisesti 66,5 neliötä, pieni saunallinen kolmio hyvällä pohjaratkaisulla. Perheeseen kuuluu 3 viikkoinen poika, n. 2,5 vuotias tytteli, minä ja aviomies ja iso koira. Sopu tilaa antaa;-) Kun uusi talomme valmistuu kesällä, muutamme reiluun 200 neliöiseen omakotitaloon.
 
rv21
Omakotitalossa Uudellamaalla, n. 200 asuinneliötä. Muutettiin vuosi sitten pois Helsingin keskustasta 73 neliöstä.
Tällä hetkellä meitä on kolme, neljäs perheenjäsen tulossa
 
odottaja
94 neliöö 4 (5) huonetta ja tupakeittiö, sauna, kylppäri ja vessa, parveke ja terassi. Aviomiehen kanssa olemme asuttaneet tätä 4 vuotta, esikoinen on tulossa rv 37. Omakotitalo maalta on hakusessa...
 
Aurora Vee
Esikoisen ollessa vauvaikäinen asuimme 54 neliön vuokrakaksiossa ja tila riitti vallan mainiosti. Saimme kuitenkin sattumalta 84 neliön vuokrakolmion hyvältä paikalta, jossa nykyään asustaa 2 aikuista sekä 2-vuotias ja vauva.

Tilaa on jopa turhan paljon siivouksen kannalta! Ihmettelen kovasti mihin ihmiset tarvitsevat 200 neliötä... =) No, sauna olisi kiva ja olohuoneesta voisi lohkaista pienen työhuoneen.

Suunnitelmissa on omistusasunto, kolmio tai neliö. Enempään ei ole varaa kun asumme pk-seudulla. Eikä tarvettakaan ole.
 
Nessu.
Kun olimme kolmestaan, minä, mies ja esikko, asuimme 74 neliön rivitalokolmiossa. Muutimme omakotitaloon jossa 4h+k, 120 neliötä. Nytten meille on tullut kaksoset ja teemme autotallista työhuoneen jotta kaksosille saadaan oma huone. Sitten tilaa 150 neliötä.
 
jupjup
Perheeseeni kuuluu aviopuoliso ja nyt on toinen lapsi tulossa ja kaksi isohkoa karvatassua vielä päälle, maalla asutaan, asuinpinta-ala 146 neliöö. Tarpeeksi tilaa, mutta liikaa siivottavaa =)
 
Nala :)
Perheessä minä, mies, poika 3v ja huhtikuussa tos. näk. toinen poika syntyy. Pienkerrostalon alakerran 3h+k, 66 neliötä. Kesällä pieni piha vähän helpottaa elämää. Ongelmallista lämpimän varastotilan puuttuminen, joten kaikki pitää mahtua kaappeihin kun vaatehuonettakaan ei ole :(.
 
äiti+naperot
Alkuperäinen kirjoittaja Aurora Vee:
Esikoisen ollessa vauvaikäinen asuimme 54 neliön vuokrakaksiossa ja tila riitti vallan mainiosti. Saimme kuitenkin sattumalta 84 neliön vuokrakolmion hyvältä paikalta, jossa nykyään asustaa 2 aikuista sekä 2-vuotias ja vauva.

Tilaa on jopa turhan paljon siivouksen kannalta! Ihmettelen kovasti mihin ihmiset tarvitsevat 200 neliötä... =) No, sauna olisi kiva ja olohuoneesta voisi lohkaista pienen työhuoneen.

Suunnitelmissa on omistusasunto, kolmio tai neliö. Enempään ei ole varaa kun asumme pk-seudulla. Eikä tarvettakaan ole.


Asumme minä, puolisoni, esikoinen ja kohta syntyvä vauvamme sekä koira omakotitalossa, jossa neliöitä on ihan sopivasti 136. Tilaa voisi olla enemmänkin. Olen huomaanut, että muutto isompaan on helpottanut siivoustyötä ja asunto näyttää aina siistimmältä, kuin aikaisemmin asuttamamme täyteen survottu 80 neliön kolmiomme. Mutta toki jos neliöitä alkaa olla yli perheen tarpeen esim. 3 henkisellä perheellä 200 neliön omakotitalo, ei siinä ole muutenkaan järkeä, kaikki kulut nousee, lämmitykset yms...

 
Pinja
Juuri muutetaan pieneen yksiöömme jossa taitaa olla n.30 neliöö. + suihku ja vc. Meitä on minun lisäksi mies, 2koiraa ja tuleva lapsi. Siinä pitäisi pärjätä jouluun asti jolloin toivon mukaan uusi talo valmistuu missä neliöitä onkin sitten 200.
 
me.................
kolmestaan 65m2 rivarikaksiossa,neljästään 77m2 rivarikolmiossa ja omakotitalo (100/130m2)hakusessa,jolloin lapset saavat omat huoneet.Vielä ei kiirettä,kun toka syntyy vasta muutaman kk kuluttua.
 
Vanhempi äippä jo
Ei ole kyllä varaa mihkään taloihin eikä haluakaan pihahommiin, eli 65 m2 (omistus)kolmio saa riittää meille kolmelle. Ihmiset on aika uskaliaita ottamaan velkaa! No, me taas aiomme matkustella jne ja mahdumme ihan hyvin tuohon.
 
0
Alkuperäinen kirjoittaja Vanhempi äippä jo:
Ei ole kyllä varaa mihkään taloihin eikä haluakaan pihahommiin, eli 65 m2 (omistus)kolmio saa riittää meille kolmelle. Ihmiset on aika uskaliaita ottamaan velkaa! No, me taas aiomme matkustella jne ja mahdumme ihan hyvin tuohon.
Niin siinähän se, te matkustatte ja kerrytätte muunlaista pääomaa. Itse en niin välitä matkustelusta ja ihana kun on tilava koti, jota saa sisutella ja jossa koko perhe viihtyy. Suurin osa ajastemme olemme kuitenkin kotona ja vielä ollaan jopa voitu kerran parissa vuodessa joko matkustaa tai remontoida asuntoa.Tuntuu, että enemmän selittelet itsellesi miksi olette tehneet sellaisen ratkaisun elämässä, lievä katkeruus paistaa. :)
 
Lumea
Nyt asutaan ok-talossa, tilaa on käytössä remontin takia vasta 90 neliötä, yhteensä neliöitä on yli 200, kun saadaan lisää tiloja käyttöön pikkuhiljaa. Tämä ostettiin, kun tyttö oli kuukuden vanha ja muutettiin tytön ollessa 2,5 kk. Tytön syntyessä asuttiin 70 neliön kaksiossa.
 

Yhteistyössä