G:monenko tutut eronneet lapsen ollessa 1-2v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vinci

Jäsen
29.11.2005
745
0
16
Ajattelin kysäistä että kuinka monta lapsiperhettä jotka itse jotenkin tunnet ovat eronneet heidän lapsiensa ollessa 1-2vee ja kuinka monet tutut ovat yhdessä vaikka samanikäisiiä lapsia??tässä viimeisen parin vuoden aikana eronneita jne...ei lasketa perheitä jotka vasta ovat saaneet vauvan koska silloinhan perhe-elämä ettii vasta suuntaansa puoleen tai toiseen...

itse tiedän eronneita 2 perhettä

yhdessä olevia yhden perheen

mulla ei siis hirveesti tuttuja joillla lapsia tai sit ne ovat pieniä vielä!!

Okei tiedän ettei aihe ole kovin mieltä ylentävä mutta minua kiinnostaaa!!! Eihän se välttämättä meidän tulevaisuus oo ....

Itseasiassa en tiedä yhtään paria, jotka olis eronnut silloin kun lapsi on 1-2v. Pienempinä kylläkin. Ystävä eros miehestään, kun lapsi oli 3kk.

Niin ja yhdessä olevia tulee mieleen nyt neljä pariskuntaa.

Just tänään ystävä ilmoitti tekstarilla, että aikovat erota miehensä kanssa. Lapset 3 v ja noin 1.5 vuotta. Tämä on jo kolmas pari vuoden sisällä jonka tiedän eronneen. Yhdellä on lapset noin 3,5 vuotta ja vähän alle 2 v, toisella tyttö melkein 2 vuotta. Ja kaikilla on rahavaikeuksia avioliiton aikana ja nytkin sitten, kun pitää hankkia oma asunto ja tappelua raha-asioista ja tapaamisista exän kanssa. Surullista. Syitä on monia, perheväkivalta tai kun mies vaan haluaa erota. Voi että harmittaa noiden ystävieni puolesta ja tietenkin myös lapsien puolesta !!! :'(

Tuolle ikähaarukalle ei mun lähipiirissäni ole erottu, mutta sitten kun lapsi/lapset olleet 3-6 vuotiaita, on eroja osunut tosi paljon. Toisaalta yhdessä pysyneitä pareja löytyy eniten ja lapset alkavat osalla olla jo päälle kymmenen, nuorimmatkin =)

Minä erosin, kun nuorempi lapsi oli n. 1,5 v. Lapsi ei muista perhe-elämästä isänsä kanssa yhtään mitään, onneksi!! vanhempi muistaa jotakin, lähinnä meidän riitoja.

Olen huomannut, että eroja on tullut niissä perheissä, joissa lasten ikäero on alle 3-vuotta. Eli parisuhde ei ole kestänytkään kahta peräkkäistä raskautta ja vauva-aikaa. Tai sitten niin, että ensimmäinen lapsi syntyy ja ero tulee kahden vuoden sisällä. Ja näiltä perheiltä on usein puuttunut tukiverkosto, eli kummit tai isovanhemmat eivät ole tarjoamassa lastenhoitoapua, jotta vanhemmat saisivat aikaa hoitaa parisuhdettaan. Menestystarinoita on ne perheet, joilla on se tukiverkosto ja heillä on aikaa vaalia prisuhdettaan.

oikeassa olet himpula, näillä ystävillänikään ei ole ollut mitään tukiverkkoja sukulaisista, jotka olisivat voineet auttaa lastenhoidossa tai antaa rahaa tarvittaessa. Onneksi on edes ystäviä ja ystäväperheitä, joilta saa apua, mutta kaikilla ei ehkä ole sellaistakaan tukea.

niin ja sekin vielä, että isät ovat olleet aika passiivisia ja tosiaan haluneet erota. Kirjoitin siis aiemmin mamma-nimellä, kun ei aina jaksa kirjautua ! Sitten on menneet pariskunnan välit niin huonoiksi, ettei voi enää puhua asioista järkevästi, siinäkin olisi apua ystäväperheistä tms. tukihenkilöistä.

Yhteistyössä