G: Miten usein itket? Keskivertonainen itkee tutkimsten mukaan 6 kertaa kuukaudessa!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
halipupu harmaana
Kuluneen vuoden aikana on kyllä tullu itkettyä tavallista enemmän, mutta sen selittää läheisen ihmisen kuolema, jota ei tapahtu onneksi joka vuosi. Olisi tietysti kiva tietää lasketaanko itkemiseksi likuttuminen jostain asiasta ja se, jos kirjaa tai leffaa katsoessa tulee tippa silmään, joka ei mun mielestä ole sama asia kuin itkeminen ihan kunnolla. Itse liikutun aika helposti ja myös töissä tulee tilanteita, joissa liikutun, eikä sille voi mitään ja pitäisikö voida? Mieluummin elän tunteella kuin ilman tunteita.
 
Kyllä mä itken hyvinkin useasti. En mä kyllä itke mitään omia suruja (toki joskus mullakin justiinsa ennen menkkoja on semmosia herkkis-kausia), mutta mä itken jumaliste jokaikisen ohjelman kohdalla! Ihan sama mitä sontaa sieltä telkusta tulee, niin minä itken :D Vain elämää -sarja kun pyöris mä itkin tyyliin koko ohjelman ajan :D
Mäkin itken tosi herkästi monissa ohjelmissa, jos se lasketaan ni tulee kyllä enempi kuin kerran kuussa itkettyä.
 
ok
Itken silloin kun pahaa oloa on patoutunut tarpeeksi. Viimeksi n. viikko sitten, kun oli miehen kanssa ns. vakava keskustelu parisuhteesta. On aikoja jolloin itken enemmän, ja sitten aikoja jolloin on välissä varmaan kuukausiakin. Parempi kyllä itkeä kuin kerätä pahaa oloa.

Tv-ohjelmille en itke lähes koskaan, joskus saavat minut miettimään oman elämäni puutteellisuutta. Kolme väriä:sininen tuli pari viikkoa sitten tv:stä, silloin kävi niin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27917701]Minusta tuo 6 krt kuukaudessa on paljon! Itse itken keskimäärin ehkä kerran kuussa... Ilmeisesti on sitten niitäkin, jotka tihrustelee harvase päivä...[/QUOTE]

en oo itkuu vetätänyt kun humalassa ja väärässä paikassa. siitäkin 2kk sitten. Oon kylmä ihminen tai sitten otan asiat järellä.
 
vesiputous
mä olen aina vaan herkempi itkemään, kun nuoruuden uhmakkuus on hävinnyt ja olen ottanut oikeudekseni itkeä kun siltä tuntuu. miehen kanssa meillä on ollut kakskyt vuotta semmoinen sykli, että mulla pettää hermo ennen kuin hänelle alkaa umpimielisyys riittää (säiliö on vissiin pohjaton). Riippuu suhteen muusta tilasta ja ympäristötekijöistä miten nopeasti kierros pyörähtää, kerran päivässä tai kolmessa kuukaudessa.

Lisäksi sitä liikuttuu vanhemmiten melkein kaikesta. Daniel Derondaa kun katsoin töllöstä uusintana niin paruin viimeisen osan alusta loppuun vanhasta muistista. Erlkönig on mahdotonta kuultavaa saksantaitoiselle, kun se lapsi kuolee ja se yhdistyy musiikkiin - äääääää. Ja kun sitä kuitenkin kuulee niin usein milloin mistäkin, niin on aivan ehdollistunut siihen ja parkuu kuin napista painamalla. Pakko ajatella varpaankynsien leikkaamista tms jos ei halua suostua itkemään, ja siltikään ei välttämättä onnistu.
 
"jjjj"
Mä itken viikottain ja sellaista liikutuksesta johtuvaa melkein-itkua tirautan varmaan lähes päivättäin, tänään viimeksi Eläinsairaalaa katsoessani. Samaten nauraessa tulee lähes aina kyyneleet silmiin. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27918219]Hyvin harvoin, yleensä siihen tarvitaan jonkun lapsen surullinen kohtalo tai lähipiirissä sattunut kuolemantapaus. Itken ehkä 2 kertaa vuodessa.[/QUOTE]

minä itken vaan jos eläimelle tapahtuu jotain elokuvassa. ja enkä voi kattoo loppuun. Oonko kylmä ihmisiä kohtaan?
 
"vieras"
Nykyään itken paljon useamman kuin ennen. Tänäänkin olen itkenyt kun on ollut niin huono päivä ja yksi ns. vaikea asia hyväksyttävänä. Itken myös jos miehen kanssa riidellään. Ennen saattoi mennä varmaan vuosi etten itkenyt kertaakaan.
 
No viime syksynä kipeänä tuli itkettyä kivusta pari kertaa, mutta muuten... en edes muista milloin olisin itkenyt viimeksi...? En itke ihan helpolla, vaikka voinkin liikuttua, mutta kyyneliä ei vain tipu. En osaa edes sitä kuuluisaa naisten tekoitkua, eli tärkeää taitoa tirauttaa pari kyyneltä sopivassa paikassa...

Lyhkäisesti, itken varmaan kerran pari kymmeneen vuoteen...
 
Itken helposti jos hermostun, mutta se on sellaista hermoitkua josta kirpoaa ehkä yksi kyynel ja rystyset valkoisena jupisen kuinka ärsyttää...pieni arkisen ärsyttävä asia.
Kunnolla itken varmaan kerran kahdessa kuukaudessa niin, että posket kyynelistä märkänä ja siitä ei tule loppua kun jään nikottelemaan ja nyyhkyttämään miehen olkapäätä vasten tai naama tyynyssä kun toinen silittelee hiuksia, se vain jatkuu jos joku lohduttaa. En muista miten on normaalitilassa ilman raskaushormooneja.

Voipi tulla tuo kuusikin kertaa kukaudessa jos joku hermostumisesta kostuneet silmät lasketaan sekä jonkun elokuvan itkettäminen.
 

Yhteistyössä