G:Miten teette lihapullat/murekkeen?

Itse tein tänään ekaa kertaa silleen että laitoin purkin kermaviiliä, sipulikeittopussin, jauhelihan ja 1 kananmunan+ mausteita. Hyvää tuli ja lihapullia tein. Ennen oon tehnyt eritavoin ja on ollut jotenki hankalaa ni olen aika vähän tehnyt itse. Luultavasti nyt tulee tehtyä useemmin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Charlottis74:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juuri noin kuin sinäkin :) ,paitsi etten lisännyt mitään mausteita sipulikeittopussin lisäksi.
NO vähän oli tulisen makuista kun mustapippuria lorahti vähän liikaa mutta hyvää oli:) Onko siinä pussissa sit jo mausteita valmiiksi?
Eihän se nyt pelkkää sipuliakaan ole ;) . Mun mielestä ainakaan ei muuta vaadi mausteeksi. Ja suolaa ei ainakaan sen lisäksi kannata enää laittaa!

 
Bannitar
Jos tekee lihapullat niistä pussisipulikeittoaineksista, niin ei missään nimessä mitään mausteita tai suolaa lisäksi. Ovat jo ilmankin aika voimakkaan makuisia. Meillä muuten lapset saa melkoisia ilmavaivoja just noista pussisipulikeittojutuista. Ne lisäaineet ja mausteet...mutta hyviä ovat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Jos tekee lihapullat niistä pussisipulikeittoaineksista, niin ei missään nimessä mitään mausteita tai suolaa lisäksi. Ovat jo ilmankin aika voimakkaan makuisia. Meillä muuten lapset saa melkoisia ilmavaivoja just noista pussisipulikeittojutuista. Ne lisäaineet ja mausteet...mutta hyviä ovat.
Vai olisiko sittenkin se itse sipuli, joka ne ilmavaivat aiheuttaa ;)

 
Bannitar
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Jos tekee lihapullat niistä pussisipulikeittoaineksista, niin ei missään nimessä mitään mausteita tai suolaa lisäksi. Ovat jo ilmankin aika voimakkaan makuisia. Meillä muuten lapset saa melkoisia ilmavaivoja just noista pussisipulikeittojutuista. Ne lisäaineet ja mausteet...mutta hyviä ovat.
Vai olisiko sittenkin se itse sipuli, joka ne ilmavaivat aiheuttaa ;)
Tietty sipulikin, mutta katoppa sieltä pussin takaa se lisäainekoodien määrä, huh huh.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Nyyti:
samaan tyyliin olen tehnyt,murekkeeseen olen laittanut sisälle jotain täytettä(esim.sulatejuustoa).
Mä aattelin tehdä tolleen kans murekkeen seuraavaksi ja ajattelin hernemaissipaprika sekoitusta kokeilla sinne. Täytyy kehitellä jotain uusia kun ei viitsisi aina pyörittää sitä samaa ruokaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Jos tekee lihapullat niistä pussisipulikeittoaineksista, niin ei missään nimessä mitään mausteita tai suolaa lisäksi. Ovat jo ilmankin aika voimakkaan makuisia. Meillä muuten lapset saa melkoisia ilmavaivoja just noista pussisipulikeittojutuista. Ne lisäaineet ja mausteet...mutta hyviä ovat.
Näin just. Seuraavana päivänä ei viitti ihmisten ilmoille lähteä haisemaan :D
 
kananmunaton/maidoton/lisäaineeton vaihtoehto (siis jos allergiaa, tms.):
3/4 dl kauraleseitä
3/4 dl vettä
2 rkl ohrakasta (ohratärkkelystä )
400 g naudan jauhelihaa
1 tl suolaa
1tl basilikaa
1 sipuli pieneks pilkottuna
n. 1dl mustia olliveja pilkottuna pieneks

Ensin annetaan kauraleseiden ja veden 'turvota'. Tämän jälkeen vain muut ainekset sekaan, pullat (mielummin pienempikokoisina) uuniin 225 asteessa n. 15-20 min kunnes ovat ruskeita (kypsiä ). Toiminut ainakin meillä, myös vihreillä oliiveilla kokeiltu, hyviä ovat olleet :p kastikkeeks ollaan tehty valkosipulikastike tai tomaatti-chilikastike :p ja nekin ihan ilman lisäaineita =) ja lisäkkeenä lanttu-naurissosetta, mikäli kastiketta ei olla tehty.
 
Bannitar
Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannitar:
Jos tekee lihapullat niistä pussisipulikeittoaineksista, niin ei missään nimessä mitään mausteita tai suolaa lisäksi. Ovat jo ilmankin aika voimakkaan makuisia. Meillä muuten lapset saa melkoisia ilmavaivoja just noista pussisipulikeittojutuista. Ne lisäaineet ja mausteet...mutta hyviä ovat.
Näin just. Seuraavana päivänä ei viitti ihmisten ilmoille lähteä haisemaan :D
Meillä se kaasunmuodostus ja -tuotos alkavat jo samana iltapäivänä! Se haju on oikeesti ihan järkyttävä, tyyliin sipulikeittoainekset potenssiin kymmenen mätien kananmunien lisäaromilla.

Mutta juu, menipäs nyt vähän otsikon vierestä.

 
Mä laitan :

ruokakermaa
korppujauhoja
sipulikeittopussin
tuoretta sipulia
pippuria
suolaa
paprikajauhetta
grillimaustetta
kananmunaa
hirven jauhelihaa.

Ja sit kun ne on pannulla saanut voista hyvän värin ja maun niin tyrkkään vuokaan ja vielä ruokakermaa niskaan ja pari sipulia paistettuina renkaina päälle ja koko setti uuniin muhimaan :p
On niin hyvää että vie kielen mennessään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Mä laitan :

ruokakermaa
korppujauhoja
sipulikeittopussin
tuoretta sipulia
pippuria
suolaa
paprikajauhetta
grillimaustetta
kananmunaa
hirven jauhelihaa.

Ja sit kun ne on pannulla saanut voista hyvän värin ja maun niin tyrkkään vuokaan ja vielä ruokakermaa niskaan ja pari sipulia paistettuina renkaina päälle ja koko setti uuniin muhimaan :p
On niin hyvää että vie kielen mennessään.
Käykö tähän muu kuin tuo hirvenjauheliha?
 
mie
400g jauhelihaa, 1dl korppujauhoja+2dl vettä, 1 muna, 1 sipuli silputtuna&paistettuna, chili explosion maustetta, mustapippuria, suolaa, paprikajauhetta. Muotoillaan mureke vuokaan ja päälle tuoreita sipulirenkaita ja ketsuppia & sinappia. Voi että tuleeki hyvää!
 
kreikkalainen mureke
sairaan hyvää tulee kun laittaa mureketaikinansekaan:
-pieneksi pilkottua punaista paprikaa
-fetajuustoa
-oliivia jos tykkää

ja täytteeksi voi laittaa fetaa tai paprikaa
 

Yhteistyössä