G: Miten te kuljette kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kun koko konkkaronkka mukana.

A) Vierekäin koko perhe, lapset isoissa autokärryissä/kärryissä

B) Toinen menee edeltä, toinen tulee kärryjen ja lapsien kanssa perässä. Ja tää perässä hiihtäjä on mies. Ja sä lappaat kärriin tavaraa kun mies tulee siellä peräkanassa.

C) Jotenkin muuten?

c) mie työnnän kärryjä, lapset kerää tarpeelliset ostokset vuorotellen hyllystä kun sanon (listasta) mitä tarvitaan ja mies ottaa sitten ylimpien hyllyjen tavarat.

joskus jaetaan lista kahtia: mies hakee pojan kanssa puolet ja mie tyttöjen kanssa toisen puolen ostoksista...sitten autolla tavataan.

C) jotenkin muuten. Autokärryjä inhoan koska ovat liian pitkät ja hankalat kääntää ja vääntää kaupassa. Yleensä lapset haluavat omat pikkukärryt ja saavat ne jos niitä on paitsi jos kiukuttelevat jo valmiiksi. Kuopuksen voin laittaa vielä tavallisiinkin kärryihin istumaan, esikkoa ei enää voi, mutta osaa kyllä olla kaupassa. Yleensä jos ollaan koko perhe kaupassa (lähinnä lomilla ja kesällä), niin mies ja esikko hakee osan tavaroista ja minä osan, niin päästään nopeammin pois. En ole sitä sorttia, joka seisottaa miestä pylväiden luona, niin kuin jossain joskus oli, vaan miehelle myös hommaa, niin sujuu nopeammin. Kotona kannattaa tehdä kaksi erilaista kauppalistaa, niin homma hoituu näppärästi.

Jos ollaan miehen kanssa molemmat kaupassa - Jommalla kummalla on kärryt, joissa istuu 2-vuotias, yleensä miehellä. Kuljetaan suunnilleen vierekkäin, mutta molemmat ajautuu erilleen vähän väliä tuotteita hakiessaan - ei siis seurata toisiamme kuin hai laivaa. Mies osaa ihan itsenäisestikin valita tuotteita kaupassa, emme ole riippuvaisia toisistamme kaupassa :laugh: Isompi lapsista kulkee yleensä mun vierellä tai saa käskyjä että "haeppas vaikkapa murot".

Yleensä kuitenkin mies käy kaupassa, yksin tai pienimmän kanssa.

Minä yritän työntää kärryjä, toinen lapsista riuhtoo kärrystä ja kun saa ne napattua kun selkä kääntyy, niin törmäilee ihmisiin ja hyllyihin, pyörittelee ja peruuttelee, ja kirkuu kuin hyeena jos otan kärryt pois. Toinen matelee perässä ja hakee kaikenlaista krääsää ja roskaruokaa kärryyn. Mies jumissa lihatiskillä tai juomisia valitsemassa tai suustaan kiinni jonkun naapurikylän Jorman kanssa.

C) Minä työnnän kärryä, surffaan puhelimella veispuukissa ja annan lapsille tehtäväksi hakea tarvittavat kamppeet kyytiin. Aika hajallaan kuljetaan, huudellaan toisillemme hyllyväleistä. Viimeiseksi kassajonossa jäänyt maksaa.

Yhteistyössä