G: mitä sairaalakassistasi puuttui?

Mikä olis siis se, jota sairaalassa ollessasi kaipasit, mutta ei tullutkaan mieleen ottaa mukaan?

Mulla se oli ihan ehdottomasti pullo mehutiivistettä! Sairaalasta ei saanut varsinkaan öisin muuta juotavaa kuin armasta kraanavettä. Kesäkuumalla ja muutenkin mulla oli kauhea jano koko ajan enkä oo ikinä tykännyt juoda pelkkää vettä isoja määriä, varmaan traumoja etelässä haalean pulloveden kera sairastetusta vatsataudista...
 
Multa ei puuttunut mitään; kaikkea oli liikaakin mukana! :whistle: Hygieniatuotteista en esim. käyttänyt puoliakaan. Ei sitä näköjään synnytyksen jälkeen tarvii erillisiä rasvoja eri paikoille jne. :xmas: Mulla oli muuten vauvakirja mukana ja ihan mukavasti sitä tuli täyteltyä. :)
 
isot alushousut :D
mua ahdisti ne sairaalan verkkohousut ja omani oli liian piukkoja käytettäviksi kun oli tikkejä.
seuraavaksi ostan valmiiksi jostain euron kasasta xxxl-kokoisia alsuhousuja, että saan synnytyksen jälkeen jalkaan.
 
sisätossut. Sairaalan lattiat oli tosi liukkaat kun olin vaan ottanut villasukkia mukaan... Kengät joilla olin sairaalaan tullut eivät mahtuneet synnytyksen jälkeen enää jalkaan...

Tekemistä. Seuraavaan otan kyllä sata ristikkolehteä mukaan. (Ja kyniä)

Ja me unohdettiin tietenkin kamera kotiin. heh.
 
Mitään ei puuttunut. Molemmilla kerroilla oli liikaakin mukana:ashamed: Esikoista hakiessa tietämättömyyttäni oli liikaa mukana, mulle tehtiin suunniteltusektio. Pikkukakkosen kohdalla sama toistui, koska tilanne oli taas uusi, ajattelin etten ota paljoa mukaan, mutta synnytys käynnistettiin ja olin varautunut, että käynnistys ei tapahdu heti ja synnytys on tyyliin 30h maratooni. Mukana oli suklaata, mehuja, omia alusvaatteita, vaatteita, jälleen kirjoja ja pino lehtiä, joita ei todellakaan ehdi lukea jne. Suurin osa herkuista jäi syömättä, sillä synnytys käynnistyi toisella kerralla, seuraavana päivänä ja synnytyssalissa olin vain 45 min eli aikaa ei herkuilla tullut tapettua ;)

Osatolla ei omia juomia, ainakaan Kysissä, tarvitse siellä on jääkaapissa erilaisia mehuja, joita voi juoda vaikka yöllä. Myös synnytysalissa saa juotavaa talon puolesta. Outoa, jos jossain sairaalassa täytyy olla omat juomat mukana. Suklaata voi käydä ostamassa sairaalan kahviosta.
 
Aiempiin kommentoin ensin, että meidän sairaalassa (E-KSS) sai korvatulpat, mehua, kuivattuja luumuja (mitä vaan vatsan toimimiseen oli tarjolla). Omat sisäkengät kannattaa ottaa ja mies voi tuoda tyynyn sitten myöhemmin.

Mitä puuttui...NO TUOKSUVA SUIHKUGEELI. Sairaalan tuoksuttomat saippuat ja suihkugeelit alko tympimään. Kotiinpalattua oli ihan tulla suihkusta hyvältä tuoksuen.
 
Meilläkin tarjotiin mehuja ja sai jääkaapista hakea itsekkin :) Halusin juoda vettä ja kaikki vaan tuputti lisäksi mehuja.

Juu noi omat sisäkengät. Groksit olis parhaat :)

Oma tyynykin voisi olla kiva juttu ;)

Muuten mulla oli liikaakin omia kamoja mukana. heh
 
Korvatulpat. Huulirasvaa ei myöskään kannata unohtaa! Meikkivoidetta käytin joka päivä - olin 7 päivää vauvan kanssa sairaalassa - osittain siksikin, että olin vähän ruma, kun ponnistaminen teki naamatauluun pieniä verenpurkaumia niin että olin muutaman päivän purppurainen... :D
 
Olisi pitänyt ottaa enemmän syötävää mukaan. Meillä oli osastolla ruoka tarjolla aina tunnin kerrallan muistaakseni 5 kertaa päivässä. Yleensä lapsi oli juuri ruoka-aikaan rinnassa kiinni ja monesti sitten nukahdin imetyksen aikana ja missasin ruoan. Muutenkin olin tosi heikkona, menetin paljon verta synnytyksessä ja meinasin pari päivää pyörtyä aina kun nousin sängystä. Syömättömyys vaan pahensi asiaa.
 
Imetysliivit unohdin ekalla kerralla tai en tietämättömyyttäni tajunnut ottaa mukaan. ei ollut kiva kun maito valui ja kasteli ne ihanat sairaala vaatteet :LOL: Tokalla kerralla olisin kaivannut lukemista, mutta kattelin sitten telkkaria ja tietty ihastelin vauvaa :heart:
 
Minä unohdin molemmilla kerroilla (!!) imetysrintaliivit kotiin. Ja olihan ne sairaalan verkkopikkarit aika kamalat - nyt kolmannella kerralla aion ottaa omia alkkareita mukaan... ja toivottavasti muistan nuo liivitkin pakata sairaalakassiin. Omat sisäkengätkin on muuten ihan hyvä huomio! Sairaalan tossut on kamalia ja sukatkin aikas hirveitä...
 
Kun kiireessä lähdin, niin shamppoo sun muu jäi kotiin. Hammaspesuvehkeet oli onneks jo pakattu. Ja kun lapsvettä valui mennessä sairaalaan, niin kuivat kotiintulohousut ois ollu kiva juttu.. mies kun toi iki-ihanat kotihousut... :headwall:
 
Tutti! Sairaalassa ei enää jaettu tutteja vauvoille kun kolmas syntyi. Sanottiin ettei vastasyntynyt tuttia tarvitse ja on haitallinen kun alkaa imeä tissiä väärin jne. Mutta vauva olisi halunnut olla tissillä 24h ja rintani olivat ihan rikki! Kaksi edellistä lasta siis saivat tutin sairaalasta eikä ollut niin mitään ongelmaa imemisen kanssa ja tissitkin pysyivät kunnossa. Nyt siis otan kyllä sen tutin mukaan, sama mitä asiantuntijat sanovat. Ihan oman kokemuksen pohjalta alkupäivät sujuivat paljon paremmin kun vauva sai välillä imeä tuttia tyhjän tissin sijaan. Ei sitä maitoa heti tule.
 

Yhteistyössä