G: Mitä pesuainetta käytät vauvan pesuun?

Meillä käytetään Sebamedia (apteekista) pepun pesemiseen ja kylvyssä kokovartalon pesemiseen sekä hiuksiin. Se on mietoa, hyväntuoksuista ja tosi riittoisaa, ei tarvitse kuin yksi pumpun painallus joka on pieni tippa.
Liikaa ei pesuaineita käytetä, mutta kakkapyllyn pesuun ja tämänkertainen vauva on kova puklailemaan joten kylvyssä kyllä on pakko käyttää myös.

Millaisia pesuaineita teillä muilla käytetään?
 
hei
Ihan vauvana laitoin pesuveteen jotakin Lacta... jotakin. :D Semmosta tosi rasvasta pesuainetta, jota sairaalassakin käyttivät.

Mut parin kuun ikäisestä oon pessy vauvalta tukan Ainun pesunestellä. Muuten pesen pelkällä vedellä. Meillä on pakko pestä tukka tuolla, koska tuolla on ollu syntymästä lähtien todella paljon hiuksia ja pelkkä vesipesu ei riitä.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ihan vauvana laitoin pesuveteen jotakin Lacta... jotakin. :D Semmosta tosi rasvasta pesuainetta, jota sairaalassakin käyttivät.

Mut parin kuun ikäisestä oon pessy vauvalta tukan Ainun pesunestellä. Muuten pesen pelkällä vedellä. Meillä on pakko pestä tukka tuolla, koska tuolla on ollu syntymästä lähtien todella paljon hiuksia ja pelkkä vesipesu ei riitä.
Lactacyd oli se. :) Samaa tosiaan käyttivät sairaalassa ja sanoivat, että sitä voi huoletta lisätä pesuveteen kotonakin. Ei kuivata.
 
Mulle on joka paikasta sanottu ettei vauvaa pestä aineilla. Meillä on menty vedellä pyllypyykit ja naamapesut, kylpyveteen lisätään vauvaöljyä kun tyttö kuivui pienenä aika pahasti vaikka kylpi harvoin.
 
Mielenkiinnosta siis tätä kyselen =) Mites te, jotka pesette vain vedellä niin riittääkö se mielestänne myös hiusten pesuun vai onko vauvoillanne hiuksia? Meidän vauvoilla ollut aina tukkaa sen verran paljon että siihen on ollut kyllä kiva käyttää mietoa pesuainetta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mielenkiinnosta siis tätä kyselen =) Mites te, jotka pesette vain vedellä niin riittääkö se mielestänne myös hiusten pesuun vai onko vauvoillanne hiuksia? Meidän vauvoilla ollut aina tukkaa sen verran paljon että siihen on ollut kyllä kiva käyttää mietoa pesuainetta.
On hiukset ja ihan hyvin on vesi riittänyt. Ei vauvan tukka rasvoitu niinkuin aikuisen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Pesuainetta? :eek: Ihan vaan vettä olen käyttäny... Saatan lorauttaa vauvaöljyä kyllä sekkaan...
No siis en mä kylpyveteen lisää mitään pesuainetta mutta vauvan pesen pienellä määrällä Sebamedia, jos on puklaillut (kuten tämä vauva tekee). Ja pyllyn pesen yleensä kerran päivässä kakan jälkeen pesuaineella, kun joskus ne ryynit ei tunnu muuten kunnolla lähtevän.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Mulle on joka paikasta sanottu ettei vauvaa pestä aineilla. Meillä on menty vedellä pyllypyykit ja naamapesut, kylpyveteen lisätään vauvaöljyä kun tyttö kuivui pienenä aika pahasti vaikka kylpi harvoin.
No lapsiakin on erilaisia. :) Toisia on vain pakko pestä myös jollakin pesuaineella, koska pelkkä vesi ei riitä.

Onneksi on kuitenkin olemassa myös vauvan pesuun sopivia aineita. :) Ja siihen, minkälaisia opastuksia saa... noh, niitä saa varmasti yhtä monta kuin on opastajaakin. Meilläkin vierustoveria sairaalassa hänen kätilö opasti, että ei tarvi pesuaineitta ja vielä nauroi, että vauvastahan tulee ihan liukas, jos laittaa öljyä. Putoo veteen vielä. Meidän kätilö taas oli ehdottomasti sitä mieltä, että joko tuota rasvaista pesuainetta tai öljyä, ei se vesipesu riitä eikä öljystä ole mitään haittaa. =) Vierustoverin kanssa naureskeltiin kyllä muutenkin noiden ohjeiden eroavaisuuksia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mielenkiinnosta siis tätä kyselen =) Mites te, jotka pesette vain vedellä niin riittääkö se mielestänne myös hiusten pesuun vai onko vauvoillanne hiuksia? Meidän vauvoilla ollut aina tukkaa sen verran paljon että siihen on ollut kyllä kiva käyttää mietoa pesuainetta.
Meidän vauvoille riitti pelkkä vesi kun kummallakaan ei tukkaa ollut. Esikoinen oli täysin nahkapää ja toisella oli niskahaivenet.
Tietty käytin välillä vauvaöljyä, kun molemmilla karstottui päät kohtalaisesti
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mielenkiinnosta siis tätä kyselen =) Mites te, jotka pesette vain vedellä niin riittääkö se mielestänne myös hiusten pesuun vai onko vauvoillanne hiuksia? Meidän vauvoilla ollut aina tukkaa sen verran paljon että siihen on ollut kyllä kiva käyttää mietoa pesuainetta.
On hiukset ja ihan hyvin on vesi riittänyt. Ei vauvan tukka rasvoitu niinkuin aikuisen.
Voi kultaseni, kuten jo sanottu, lapsia on erilaisia ja hiuksiakin on erilaisia.

Kyllä vaan rasvottuu. Helppo huudella sieltä, kun et ole täällä meidän kanssa elämässä. Eikä ongelma ollutkaan tuo rasvottuminen (ei se mua haitannu), vaan se, että sen vuoksi alkoi tulla kamalasti karstaa. Neuvolan kanssa sitten mietittiin, ja sen jälkeen, kun aloin tuolla pesunesteellä hältä tukan pestä, karsta on pysynyt poissa.
 
vieras
Vesi on riittänyt ja hiuksetkin on tullu puhtaaksi. En ole ainakaan itse huomannut et hiukset jotenkin rasvoittuis tai haisis, korkeintaan jotain ruokaa nihin tulee ja sekin lähtee vedellä.
 

Yhteistyössä