G: Mitä hassua olet luullut? Minulle selvisi vasta 22-vuotiaana että päiväkodissa olo maksaa :D

  • Viestiketjun aloittaja t.25v
  • Ensimmäinen viesti
!!
"Muista käyttiksistä en tiedä, mutta esim. Mac ooässässä (Apple-koneiden käyttis) Photari ei pelitä ollenkaan. Eli Photoshop on ohjelmoitu toistaiseksi vain winukalle."

Kummasti tuota Photoshop CS5sta pyöritän tällä iMacilläni jossa on Mac OSX. Ja olen käyttänyt jo vitiisen vuotta fotaria macillä. =P Päivitäpä tietosi.
 
17-vuotiaana jälkivuoto oli ihan uusi tieto.

Luulin että kun synnytys ohi niin kaikki on ok ja voi suoraan siltä paikalta vaikka lähtä lenkille yms.
Sinähän aikaisin tuosta jälkivuodosta sait tietää. Minä sain tietää siitä vasta sitten, kun se alkoi... Tai korjaan, oikeastaan vasta sitten, kun heräsin nukutuksesta ja ihmettelin, että mitähän rättiä nuo hoitajat tuonne minun takamukseni alle vaihtavat. :D

Ja ikää oli siis 26 vuotta.
 
historiaa
Nyt äkkiseltään ei tule muuta mieleen kuin tämä: Historian tunnilla koulussa jo ala-asteella opiskeltiin, että Ruotsi-Suomessa (vai missä lie) tapahtui maareformi. Opettelin sanan ulkoa, enkä kunnolla tajunnut mistä on kyse, joksikin sopimukseksi luulin.
Vasta joitakin vuosia sitten tajusin, että sehän on tosiaan MAA-reformi eli uudistus eikä mikään maare-formi. Aina olin kuvitellut hämärästi, että maare- viittaisi mereen tms. :LOL:
 
"vieras"
Mä luulin pienenä, että entisaikaan (eli joskus 1930-1960 luvuilla) on ollu kaikki mustavalkoista, siis että ei oo ollu värejä ollenkaan. Kun vanhoissa kotimaisissa elokuvissa ei oo värejä niin siitä päättelin. Sit kun semmonen vanha leffa tuli kerran telkkarista, keksin fiksuna että otanpa mutsin aurinkolasit ja väritän sellasilla vahaliituväreillä niitä linssejä, ni telkkarissa muka näkyy värit :xmas:
 
"Haha"
[QUOTE="vieras";21996816]Mä luulin pienenä, että entisaikaan (eli joskus 1930-1960 luvuilla) on ollu kaikki mustavalkoista, siis että ei oo ollu värejä ollenkaan. Kun vanhoissa kotimaisissa elokuvissa ei oo värejä niin siitä päättelin. Sit kun semmonen vanha leffa tuli kerran telkkarista, keksin fiksuna että otanpa mutsin aurinkolasit ja väritän sellasilla vahaliituväreillä niitä linssejä, ni telkkarissa muka näkyy värit :xmas:[/QUOTE]

Ite luulin näin kanssa muksuna. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";21996816]Mä luulin pienenä, että entisaikaan (eli joskus 1930-1960 luvuilla) on ollu kaikki mustavalkoista, siis että ei oo ollu värejä ollenkaan. Kun vanhoissa kotimaisissa elokuvissa ei oo värejä niin siitä päättelin. Sit kun semmonen vanha leffa tuli kerran telkkarista, keksin fiksuna että otanpa mutsin aurinkolasit ja väritän sellasilla vahaliituväreillä niitä linssejä, ni telkkarissa muka näkyy värit :xmas:[/QUOTE]

p.s. Muistan vielä kun ajattelin surullisena että on niillä ollu entisaikaan elämä ankeeta, ku ei oo värejä ollu :'(
 
"neiti"
"Muista käyttiksistä en tiedä, mutta esim. Mac ooässässä (Apple-koneiden käyttis) Photari ei pelitä ollenkaan. Eli Photoshop on ohjelmoitu toistaiseksi vain winukalle."

Kummasti tuota Photoshop CS5sta pyöritän tällä iMacilläni jossa on Mac OSX. Ja olen käyttänyt jo vitiisen vuotta fotaria macillä. =P Päivitäpä tietosi.
Heippa te INTERRNETTI-tietäjät. Kyllä se niin oli, että Macille on kehitetty koko Adoben ohjelmistot, mm. Photoshop. Kuvankäsittelijät, taittajat jne. käyttävät tästä syystä melkein pääasiassa Mäkkiä.

Wikipediasta: "Veljekset Thomas Knoll ja John Knoll aloittivat Photoshopin kehittämisen Macintosh Plus -tietokoneella vuonna 1987, ja kolme vuotta myöhemmin Adobe julkaisi ohjelman. Sovellus valmistettiin alun perin skannerilla digitalisoitujen kuvien muokkaamiseen. Ensimmäinen versio 1.0 julkaistiin vain Macintoshille, ja versiosta 2.0 lähtien myös Windowsille."
 
"Meimi"
[QUOTE="tiimarinvihko";21996650]Olin 19-vuotiaana työharjottelussa lasten liikennepuistossa ja siellä opin, että kevyenliikenteenväylälläkin on 'liikennesääntöjä' ja oikeanpuoleinen liikenne.[/QUOTE]

Tätä ei muuten tiedä kovin moni muu. On niiiiin ärsyttävää kun ei osata yksin kertaisia liikennesääntöjä. Mulla on koira opetettu käveleen oikeaa reunaa ja sitten pitää siirtyä väliin vasemmalle kun vastaantulevat ei väistä, kuvittelevat olevansa oikeassa... Onneksi koirakin oppii, se sujuvasti kulkee hetken vasemmalla ja vaihtaa sitten oikealle :)
 
"Muista käyttiksistä en tiedä, mutta esim. Mac ooässässä (Apple-koneiden käyttis) Photari ei pelitä ollenkaan. Eli Photoshop on ohjelmoitu toistaiseksi vain winukalle."

Kummasti tuota Photoshop CS5sta pyöritän tällä iMacilläni jossa on Mac OSX. Ja olen käyttänyt jo vitiisen vuotta fotaria macillä. =P Päivitäpä tietosi.
No p*rkele, mistähän ohjelmasta minun piti sitten puhua.. Nooh, ihan sama. Vedit maton altani jokatapauksessa :D
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="neiti";21996873]Heippa te INTERRNETTI-tietäjät. Kyllä se niin oli, että Macille on kehitetty koko Adoben ohjelmistot, mm. Photoshop. Kuvankäsittelijät, taittajat jne. käyttävät tästä syystä melkein pääasiassa Mäkkiä.

Wikipediasta: "Veljekset Thomas Knoll ja John Knoll aloittivat Photoshopin kehittämisen Macintosh Plus -tietokoneella vuonna 1987, ja kolme vuotta myöhemmin Adobe julkaisi ohjelman. Sovellus valmistettiin alun perin skannerilla digitalisoitujen kuvien muokkaamiseen. Ensimmäinen versio 1.0 julkaistiin vain Macintoshille, ja versiosta 2.0 lähtien myös Windowsille."[/QUOTE]

Joo, arvon neiti. Puhuin ohi suuni, enkä nyt häpeän tähden kuollaksenikaan muista, mistä ohjelmasta/ohjelmistosta minun edes piti puhua. Muistin siis alunalkaenkin kaiken väärin. Kiitos.
 
"vieras"
Lunatic:

Windovs= Bill Gates, tietokone ongelmat, hitaus, jumittaminen, maksullisuus ja virukset

Linux(esim ubuntu)= Pingviini, Ilmainen(!!), ei viruksia, vikojen ilmetessä päivitykset saa nopeasti ja ilmaiseksi
 
luulo oli tiedon väärti
Mä luulin pienenä että miehestä tulee mies vasta kun se on käynyt vankilassa.

Luulin myös että kaikki ovat samassa elämänvaiheessa kuin meidän perhe. Eli siis jos minä olen leikki-ikäinen ja vanhemmat alle kolmekymppisiä ja sitten on vielä mummot ja papat. Niin kaikissa muissakin perheissä tilanne on sama. Ei voi siis olla että "lapsi" olisi 20 vuotias ja vanhemmat yli keski-ikäisiä jne.
 
Lunatic
[QUOTE="vieras";21996597]en tiennyt ennen ensimmäistä synnytystä että se ponnistusvaihe tuntuu siltä kuin vääntäisi jättkokoista pa*kaa... synnytin selin makuulla, puli-istuvassa asennossa ja lapsi tietenkin painoi peräsuolta ja siksi tuollainen tuntemus[/QUOTE]

:LOL::LOL:
 
Lunatic
"Muista käyttiksistä en tiedä, mutta esim. Mac ooässässä (Apple-koneiden käyttis) Photari ei pelitä ollenkaan. Eli Photoshop on ohjelmoitu toistaiseksi vain winukalle."

Kummasti tuota Photoshop CS5sta pyöritän tällä iMacilläni jossa on Mac OSX. Ja olen käyttänyt jo vitiisen vuotta fotaria macillä. =P Päivitäpä tietosi.
Juu ihmettelin kans tota, kun meillä oli koulussakin macit vallan.. ja siis mun pitäs tietää kaikki PhotoShopeista, InDesigneista ja muista..

=)
 
[QUOTE="vieras";21997383]Lunatic:

Windovs= Bill Gates, tietokone ongelmat, hitaus, jumittaminen, maksullisuus ja virukset

Linux(esim ubuntu)= Pingviini, Ilmainen(!!), ei viruksia, vikojen ilmetessä päivitykset saa nopeasti ja ilmaiseksi[/QUOTE]

Älä poika pelleile. Linuxille ei ole mitään kunnon kuvankäsittelyohjelmaa.

Huomio kaikille ihmetteljöille: Sekoitin ihmeellisesti Mac OS:n ja Linuxin. Alun alkaenkin olisi siis pitänyt laittaa virkkeeseen Macosx:n tilalle Linux.

Muuten Linux ihan jees....
 
"vieras"
Älä poika pelleile. Linuxille ei ole mitään kunnon kuvankäsittelyohjelmaa.

Huomio kaikille ihmetteljöille: Sekoitin ihmeellisesti Mac OS:n ja Linuxin. Alun alkaenkin olisi siis pitänyt laittaa virkkeeseen Macosx:n tilalle Linux.

Muuten Linux ihan jees....
Höpsis. Ammattilaiset suosivat hyvin myös pitkälti gimpiä ja esimerkiksi 2d ja 3d suunnitteluun cadia..
 
vähän innostuin...
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://rocketdock.com/images/screenshots/linux-vs-win.jpg&imgrefurl=http://rocketdock.com/addon/walls/29074&usg=__dghKb5Lbpt0z41zSNlAXgAYzZ4E=&h=600&w=800&sz=86&hl=fi&start=91&zoom=1&tbnid=W9s6cJkyhT18pM:&tbnh=124&tbnw=179&prev=/images%3Fq%3Dlinux%2Bvs%2Bwindows%26um%3D1%26hl%3Dfi%26client%3Dubuntu%26sa%3DN%26channel%3Dfs%26biw%3D1920%26bih%3D831%26tbs%3Disch:10%2C1539&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=323&ei=Zv-ITPrLGomOOLGCyZEO&oei=X_-ITIbaJIugOOS-rIEO&esq=3&page=3&ndsp=44&ved=1t:429,r:20,s:91&tx=154&ty=107&biw=1920&bih=831
 

Yhteistyössä