g. Mitä ruokaa tekisin pakkaseen valmiiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäÄiti

Vieras
Kohta syntyy perheesseemmen lisää lapsia ja olen tässä jo makaroonilaatikkoa pakkaseen valmiiksi tehny.
Mitäs muuta vois tehhä että pääsisin sit helpommalla ku tulen kotiin ja isälläkin hätävaraa pakkasessa.

lihapullia, pizzaa, lasagnea, ja sitten valmiita pakastevihanneksia, peruna-sipulipusseja, niistä saa helposti kiusauksia kinkkusuikaleita ja kermaa lisäämällä.

Keittoja en itsekään suosittele, siitä perunasta tulee sellaista ryynimäistä.

Kiusaukset on käteviä. Sitten kans voi tehdä jotain kastikkeita valmiiksi niin että vain keittää sen lisäksi esim pastaa/riisiä tms. Lihapullat kestää hyvin pakastusta myös!

perunapitoiset ruuat ei säily hyvänä hirveän kauaa, joten pasta ja riisipitoiset ovat hyviä. Itse teen risottoja, makaronilaatikkoa ja keittoa yleisimmin pakkaseen. Joskus myös suolaisia piirakoita ja sämpylöitä, ym. leivonnaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
perunapitoiset ruuat ei säily hyvänä hirveän kauaa, joten pasta ja riisipitoiset ovat hyviä. Itse teen risottoja, makaronilaatikkoa ja keittoa yleisimmin pakkaseen. Joskus myös suolaisia piirakoita ja sämpylöitä, ym. leivonnaisia.

Keitoista teen nimenomaan sellaisia, missä ei ole perunaa, esim kanakeittoa riisillä ym.

Kiitos. Enpä ole etes ajatellu noita lihapullia :o Miks ne ei etes käyny mielesäkkään. ja voihan sinne ostaa varalta vaikka mitä. nakkeja, pinattilättyjä yms.

Ei aina raksuta heh

noi on just hyviä, mitä pystyy lisukkeena käyttämään, kun mm. makaroonit ja perunat kuitenkin tulee aika helposti.
Ja sitten teet vaan isompia kastikkeita, joista loppja pakkaseen, niin voi yhdistellä niitä.
Itse tein eilen mukamas kaalikääryleitä ja lopusta kaalilaatikon valmiiks pakkaseen, niin syötin eilen ne kääryleet ja nyt on se laatikko lämpeemässä :ashamed:
Ja paisteja teen yleensä kans sen verran ison annoksen että riittää pakkaseenkin..

Teet tavallista ruskeaa kastiketta pakkaseen valmiiksi ja sitten johonkin laatikoihin laitat jauhelihaa/nakkeja/makkaroita/tms., niin että voi sitten tehdä aina erilaista kastiketta :)

Yhteistyössä