G: Mistä saatte siivousmotivaatiota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pitäisi tehdä suursiivous viikon sisällä koska sitten lähdetään pitkälle matkalle perheen kanssa ulkomaille sukuloimaan jonka jälkeen palataan suoraan töihin, päiväkotiin ja opiskeluun... Ja olisi kiva jos olisi kämppä siistissä kunnossa kaappeja yms myötä kun tullaan takaisin.. (tietty imurointi ja pölyjen pyyhkiminen kuukauden matkan jälkeen pitää tehdä mutta muuten..)

Ongelma on, että motivaatio puuttuu, osittain laiskuutta, osittain siitä että innostuttaa se matka eikä jaksaisi kiinnostua..

Siksipä kysyn, mistä saatte siivousmotivaatiota..?? Juuri sain nuorimmaisen päikkäreille ja pitäisi aloittaa olohuoneen perusteellisemmalla siivouksella, jonka jälkeen pitäisi vielä jaksaa laittaa ruokaa...

Omia ideoitani oli nyt kokeilla ottaa ennen ja jälkeen valokuvat siivouksesta tms.. ja tehdä lista asioista jotka pitää tehdä järjestyksessä ja yrittää asettaa aikarajat.. josko motivoisi ja munakello soimaan..

Lisää vinkkejä? Miten saatte siivousmotivaatiota. (muuta kuin tieto että jälki on hyvää :) )

Mulla se motivaatio tulee siitä, että hetken on siistiä ja on mukava nuuhkia puhdasta kotia. Myös kuukauitsten alla motivaatio on pontenssiin miljoona.
Myös muutenkin suutuspäissäni siivoan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Mulla se motivaatio tulee siitä, että hetken on siistiä ja on mukava nuuhkia puhdasta kotia. Myös kuukauitsten alla motivaatio on pontenssiin miljoona.
Myös muutenkin suutuspäissäni siivoan.

Mulla pitäis olla kesto krapula, että tekisin isomman siivouksen.Nuorempana tein kapakka illan jälkeen "katumusharjoiutuksia" kun olo oli levoton krapulassa, enkä voinut olla paikallani, niin oli hyvä se energia laittaa muuhun ja silloin aina kämppä kiilsi :D

en mistään.
se on vaan tehtävä.

kun alottaa niin siitä on helppo jatkaa ja siivota koko kämppä :)

tietysti jos on iso talo niin voisi kyllä motivaatio loppua kesken.meillä on semmonen 65 neliön kolmio joten siivoan tämän tunnissa.
imuroin,pesen lattiat.
tiskaan ja laitan pyykit :)

ja joskus pölyt pyyhdin.

ja jos on varaa niin siivooja vaan isoon taloon siivoomaan tai joku siivousfirma :)

Alkuperäinen kirjoittaja tyty86:
Ei jaksa ite omaa päätä kun vituttaa kahtoo ku jokapaikassa koiran karvaa ja roskia :kieh: pakko vaan siivota jotta saa mielenrauhan..muuten olo on ku riivatulla :D

meillä on noita kissankarvoja.

mies ja muksut halus kissan ja mä saan siivota sen jäljet,paskalaatikon ja laittaa ruuat ja noi karvat,äärgh!!
niitä on joka paikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tällä lailla:
Joko pari kaappia per päivä. Tai sitten vaan siivoat muuten ja jätät ne kaapit rauhaan.

kaapit on pakko tehdä... ei oo muuten tilaa tavaroille kohta... Viime talvi meni niin kiireessä lasten töiden ja opiskelun kanssa että en ole pitkään aikaa kaappeja siivoillut.. nyt lomalla on PAKKO... että ens talvesta selvitään.. mulla kun ei sitten enää paljoa vapaa-aikaa ole..

onneksi ei oo iso talo kuiteskaan kerrostalokolmio 68 neliötä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
Joko pari kaappia per päivä. Tai sitten vaan siivoat muuten ja jätät ne kaapit rauhaan.

kaapit on pakko tehdä... ei oo muuten tilaa tavaroille kohta... Viime talvi meni niin kiireessä lasten töiden ja opiskelun kanssa että en ole pitkään aikaa kaappeja siivoillut.. nyt lomalla on PAKKO... että ens talvesta selvitään.. mulla kun ei sitten enää paljoa vapaa-aikaa ole..

Sitten suosittelen tuota parin kaapin taktiikkaa. Ei tule ähky ;) siivotessa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:

Sitten suosittelen tuota parin kaapin taktiikkaa. Ei tule ähky ;) siivotessa

voi olla ihan hyvä... kumma kun aloittaminen on vaikeinta, sit ku alottaa niin kyllä sujuu .. kauheeta heh... :D

Jos mä laittaisin kuvia tästä meidän huushollista nyt, niin varmasti inspiroituisitte siivoamaan. Täällä on ihan kamala kaaos, ollaan muuttamassa kuun lopussa ja aloitettiin pakkaaminen hyvissä ajoin, sillä seurauksella että nyt ei enää huvittakaan. Ja ollaan vielä lähdössä mökille ainakin viikoksi, joten olis pakko jotain täällä tehdä ennen sitä. Lisäksi meillä on täällä neljä 8 viikkoista kissanpentua pyörimässä, ja kissanpaskan haju leijuu koko kämpässä ympäri vuorokauden. Että kuka haluu vaihtaa osia mun kanssa? Mä tuun mielellään siivoomaan sellaista kotia missä ns. normaali siivo.