G: Missä asut itse ja missä asuvia pidät juntteina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leelia

Vieras
Hei kokeillaanko tämmöstä? Kerro missä kunnassa/kaupungissa ite asut ja mitä kuntaa/kaupunkia asuinpaikassasi pidetään perinteisesti junttina. Ja leikkimielellä tietysti, ei saa suuttua. :D

Mä alotan: asun Vantaalla ja täällä naureskellaan Keravalaisille.

Lapsuuteni vietin Helsingissä, nuoruuteni ja aikuisikäni Vantaalla. Lapsuuden kesät kuitenkin mummolassa Keski-Suomessa. Sanalla "juntti" on niin negatiivinen sävy, etten pidä asuinpaikan mukaan juntteina ketään. Käytökseltään juntti taas voi asua ihan missä päin maailmaa tahansa.

Kyllä kai nyt jokaisessa Suomen pikkupitäjässäkin katsellaan johonkin suuntaan vähän alentuvasti? :o Tamperelaiset ei siedä Turkulaisia ja toisinpäin. Eikö teiltä päin löydy tämmösiä "vihollisuuksia"?

Alkuperäinen kirjoittaja leelia:
Hei kokeillaanko tämmöstä? Kerro missä kunnassa/kaupungissa ite asut ja mitä kuntaa/kaupunkia asuinpaikassasi pidetään perinteisesti junttina. Ja leikkimielellä tietysti, ei saa suuttua. :D

Mä alotan: asun Vantaalla ja täällä naureskellaan Keravalaisille.

Samoin, ja sitten Turkulaisille ja melkein kaikille "väärin" puhuville...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä kai nyt jokaisessa Suomen pikkupitäjässäkin katsellaan johonkin suuntaan vähän alentuvasti? :o Tamperelaiset ei siedä Turkulaisia ja toisinpäin. Eikö teiltä päin löydy tämmösiä "vihollisuuksia"?
Vantaalaiset taitavat olla niin ympäri maailman tänne tulleita, ettei täällä ole tarkoittamaasi junttiusajattelua. Voi johtua myös siitä, että Vantaata pidetään pääkaupunkiseudun junteimpana kaupunkina. Joten kun kerran ollaan itsekin juntteja, niin paha mennä muita nimittelemään :D

Alkuperäinen kirjoittaja lotta79:
Ap ei vissiin tarkottanut juntti sanalla ihan junttia vaan just näitä "me ollaan parempia kuin noi"-yleistys juttuja, just niinkuin Tampere-Turku yms. Vai miten ap?

Joo, just näin. Huonosti muotoilin ajatukseni. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Vantaalaiset taitavat olla niin ympäri maailman tänne tulleita, ettei täällä ole tarkoittamaasi junttiusajattelua. Voi johtua myös siitä, että Vantaata pidetään pääkaupunkiseudun junteimpana kaupunkina. Joten kun kerran ollaan itsekin juntteja, niin paha mennä muita nimittelemään :D

Mä olen vantaalla asunut koko ikäni ja mun vanhemmat myös... Ja etkö Keittis tiedä että Vandaalit on suomen fiksuimpia :D

Ap ei vissiin tarkottanut juntti sanalla ihan junttia vaan just näitä "me ollaan parempia kuin noi"-yleistys juttuja, just niinkuin Tampere-Turku yms. Vai miten ap?
Me vantaalaiset taidetaan olla aika alistuneita pääkaupunkiseudun junteimmiksi, joten meillä ei ehkä ole - tai en ole ainakaan kenenkään kuullut sanovan - tuon tapaista.

Joo, just näin. Huonosti muotoilin ajatukseni. :ashamed:

ei se nyt huonosti voinut olla kun mäkin ymmärsin idean :D