G: Minkä kokoisia vauvoja olette saaneet "yliajalla"? Ja painoarvio ennen synnytystä?

  • Viestiketjun aloittaja paksuliini
  • Ensimmäinen viesti
paksuliini
Täällä yks, joka oottelee esikoistaan rv 40 +, käynnistys mahdollisesti ens viikolla, jos ei sitä ennen synny... painoarvio rv 36+ oli n. 2800g ja syntymäpainoks sillon arvioitiin n. 3500g, tai alle 4kg jokatapauksessa.

Nyt kiinnostais tietää, paljonko "jatkoaika" on muilla vaikuttanut vauvan painoon :)
 
"vieras"
Mulla arvioitiin rv 36 että on huomattavasti pienempi kuin esikoinen, joka painoi syntyessään 3700 g ja syntyi viikolla 41. No raskaus meni tasan 2 viikkoa yliajalle ja käynnistyspäivän aamuna painoarvio oli 4700 g!!! Painoi sitten onneksi vaan 4100 g. Että se siitä pienestä vauvasta...
 
"vieras"
Meillä esikoinen syntyi 41+2. Ultrattiin edellisenä päivänä ja painoarvio oli 3600g. Syntymän jälkeen kun punnittiin oli yllätys melkoinen kun vauva painoikin vain 2750g. Vuorokaudessa hävisi jonnekin melkein kilo... Toinen syntyi viikolla 41+1, painoarvio oli "jotain kolmen kilon luokkaa" koko ajan (alusta asti puhuivat, että on noin kolmen kilon kun esikoinenki oli pieni). Syntymän jälkeen punnituksessa tulokseksi tulo 3020g. Aika lähelle siis osui.
 
"vieras"
Kumpikin lapsi syntyi pari viikkoa yliaikaisena. Esikoisen painoarvio kaksi päivää ennen käynnistystä oli 4 kg, poika oli pikkuista vaille 5 kg. Toisella painoarvio oli kaksi päivää ennen sektiota 4,5-5 kg, syntymäpaino oli yli 5,3 kg.

Lisäyksenä sen verran, että kyse ei ollut sokerivauvoista. Sekä minun että miehen suvuissa vauvat vaan ovat isoja syntyessään, me tosin tehtiin ennätys.
 
"vieras"
eli oletteko synnyttäneet päälle 4 kiloisen vauvan? minulla esikoinen paino 40+2 sen 4 kiloa ja nyt raskausvkolla 30 vauva on jo nyt isompi kuin esikoinen vastaavilla vkoilla. Ei musta ole synnyttämään esim 4.5 kiloista vauvaa :( Repesin jo esikoisesta sen verran että!!!
 
Esikoistyttö syntyi rv 41+6 ja painoi 4060g.
Edellisenä päivänä yliaikaiskontrollissa ultrassa lääkäri arvioi painoksi n. 3,5kg.
Neuvolantäti oli käsillä painellen arvioinut noin 4-kiloisen vauvan tulevan.
Meidän kohdalla neuvolantädin arvaus osui paremmin oikeaan, kuin ultran painoarvio.
 
"niin"
painoarviot voi kyllä joskus heittää todella paljon... mulle sanottiin viikko ennen lapsen syntymää ultras että painoa on 3100g tulee pieni vauva.. no vauva syntyi rv 40+2 ja painoa oli 4100g.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24893556]eli oletteko synnyttäneet päälle 4 kiloisen vauvan? minulla esikoinen paino 40+2 sen 4 kiloa ja nyt raskausvkolla 30 vauva on jo nyt isompi kuin esikoinen vastaavilla vkoilla. Ei musta ole synnyttämään esim 4.5 kiloista vauvaa :( Repesin jo esikoisesta sen verran että!!![/QUOTE]

Tossahan vauvan pituus myös ratkaisee ja tarjonta. Viisikiloinen 50 cm pitkä vauva on ihan erilainen synnytettävä kuin samanpainoinen 56 cm pitkä vauva.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24893556]eli oletteko synnyttäneet päälle 4 kiloisen vauvan? minulla esikoinen paino 40+2 sen 4 kiloa ja nyt raskausvkolla 30 vauva on jo nyt isompi kuin esikoinen vastaavilla vkoilla. Ei musta ole synnyttämään esim 4.5 kiloista vauvaa :( Repesin jo esikoisesta sen verran että!!![/QUOTE]

Mulla tuo yli nelikiloisen vauvan synnyttäminen oli paljon helpompaa kun vajaa nelikiloisen esikoisen. Ja ainakin mun kohdalla otettiin kuvat, mahtuuko vauva tulemaan alakautta. Hyvin mahtui.
 

Yhteistyössä