G: Minkä ikäisenä SINUT on viety lapsena hoitoon?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Muistan, miten olisi ollut mukava tehdä äidin kanssa sitä tai tätä, mutta ei auttanut, töihin sen oli mentävä. :|
Mä olen ollut lasteni kanssa kotona kaiken sen ajan, minkä laki salli. Eli likan kanssa 1 v 10 kk ja junnun kanssa 3 v. Kun olen tuolta kohta 22 veeltä kysynyt hänen lapsuutensa parasta aikaa, on hän vastannut, että se aika, kun sai olla äidin ja pikkuveljen kanssa kotona. Jäin siis kotiin, kun likka oli 5 v ja palasin töihin, kun likka oli 8. Kertaakaan, ei kertaakaan, tuona aikana likka sanonut, että olisi halunnut mennä takaisin päiväkotiin. Myös junnu on aina ollut mieluummin kotona kuin päivöäkodissa. Vaikka päiväkodissa ihan hyvin viihtyikin. Muistan, miten aikoinaan - taisi olla about 5 - junnu sanoi siskolleen, että voisit kyllä huomenna sairastua, niin saatais olla äidin kanssa kotona. Joidenkin lasten mielestä päiväkodissa varmaan on mukavampaa kuin kotona, mutta minä eivätkä mun lapseni kuuluta siihen joukkoon. Itse asiassa mä viihdyn edelleen paremmin kotona kuin työpaikalla.

 
Turkilmas
Meillä myös poitsu olis halunnut olla vallan kotona, nytkin on ihan innoissaan kun ei tarvi olla hoidossa mun saikulla.

Toisaalta mun äiti on ollut (melkein) aina kotona ja mulla ei kovin ihania ja lämpöisiä muistoja ole. Olen siis ollut hoidossakin ja mulle nuo hoitopaikat oli kyllä niitä turvallisia paikkoja.
 
vieras
Taisin olla 9kk, kun menin perhepäivähoitajalle. En ole sen vuoksi kokenut kärsineeni mitenkään tai jääneeni mistään paitsi. Vanhempien, erityisesti äidin, kanssa on tosi läheiset ja hyvät välit. Oma lapsi tulee myös menemään hoitoon noin vuoden iässä.
 
Äiti32v
Mut oli viety hoitoon, kun olin ollut 4 kk. 70-luvun puolivälissä ei ollut pitkiä perhevapaita. Olin perhepäivähoidossa sukulaisella. En koe saaneeni tästä traumoja tai eristäytyneeni äidistä, päinvastoin. Luottamukselliset ja läheiset välit äidin ja isän kanssa.
 

Mä en ole koskaan ollut hoidossa ulkopuolisella hoitajalla. Mein äiree oli pph siihen saakka kun menin toka luokalle kouluun, joten kotosalla olen ollut. Mä olin etenkin lapsena vähän kateellinen niille jotka oli tarhassa, tarha kuulosti lapsena jotenkin tosi eksoottiselta/jännittävältä paikalta, vaikka aika lailla samat retket ym. jutut (ellei jopa enemmänkin) tehtiin mekin, kun samassa pihassa oli yhteensä 5 pph:aa, niin isossaa porukassa oltiin.
 

Yhteistyössä