G: Minkä ikäisenä olette aloittaneet potalle harjoittelemisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uuteelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päiväkodissa istuivat kaikki lapset potalla ja poika oli 1,5-vuotias kun aloitti päiväkodin. Siitä sitten innostui ja tahtoi myös kotona potalle. Enpä muista milloin oppi kuivaksi, oliskohan ollut ainakin reilu 2-vuotias, varmaan lähemmäs 3-vuotias. Vaippa jätettiin pois sitten kun poika koki että se hankaloitti potalla käymistä =)

8 kk poika istui ensimmäisen kerran potalle. Ja siitä eteenpäin aina syömisen jälkeen potatettu. Nyt reilu 1,5-vuotiaana ei itse osaisi sinne mennä, mutta helposti, kun tietää, että nyt istutaan potalla ja kokeillaan josko pissa tai kakka tulisi. Kivempi itsellekin lähteä jonnekin liikenteeseen, kun se kakka tulee kotona.

Poika oli 7kk, kun alotettiin ja alusta asti on käynyt säännöllisesti, aina herättyään ja ruuan / maidon jälkeen. Tykkää käydä ja hoksaa jo nousta itse ylös, kun tehtävä on suoritettu. :D Kuiva ei vielä ole, mut tässä kesän aikana olis tarkotus kokeilla josko olis valmis jättämään vaipan vähitellen pois. Ikää nyt reilu viikko päälle vuoden.

Esikoinen alotti 5kk iässä, oli päiväkuiva 1,5v ja yökuiva 2v. Kuopus alotti 4kk iässä eikä oo just 2 täytettyään kuiva ollenkaan
Lainaa

Hei onko jotain järkeä istuttaa 4kk potalla?????????? haloo????? eihän tuon ikäinen vauva voi mitenkään tiedostaa oman rakon toimintaa, mutta äiti tietty voi oppia koska tulee kakka ym. eli yleensä ruokailun jälkeen ym. Mutta onko tuossa tosiaankaan mitään järkeä??? EI!!!!

Meillä on ollut potta nyt 2 kuukautta. Siinä säilytetään puupalikoita. Olen pari kertaa kertonut pojalle mitä sillä tehdään, mutta säännöllistä pottaharjoittelua en ole aloittanut.

Lapset ovat oppineet kuivaksi sinä kesänä, kun ovat kesän kuluessa tai sitä ennen täyttäneet kaksi.

Yhteistyössä