G: milloin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syntyi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syntyi?

Vieras
Täällä yksi malttamaton tuleva mamma haluaisi kuulla millä viikoilla teidän vaavit on syntyneet ja milloin masu oli laskeutunut?

Mulla sikiö oli laskeutunut rv36 ja rv37 kiinnittynyt. Voiko synnytys olla pian (nyt rv38) vai merkkaako tuo laskeutuminen/kiinnittyminen mitään?

Mulla maha tipahti esikoisen kanssa mutamaa päivää ennen synnytystä. rv 37+0 kävin ylimäärisessä lääkärissä ja äippäpolilla tarkistuksessa turvotuksen takia, silloin maha oli ""normaalissa"" paikassa. rv37+2 oli neuvola käynti ja silloin kätilö sanoi mahan oikeen tipahtaneen. Olin sen itsekin huomannut ja tuntui kyllä alavatsaa kova paine. Seuraavana aamuna sitten tuli limatulppa verenvuodonkera, niin että ambulanssilla käskivät sairaalaan. Sairaalassa meni vedet ja neiti syntyi käynnistyksellä seuraavan iltana.

Mulla toi laskeutuminen ei sinänsä ollut merkki, sillä kätilö sanoi neuvolasa että la:aan asti menee vielä... Aiemmin oli sitä mieltä että menee yli kun ei ollut supisteluja tms. Ekat supistukset koin vasta käynnistyksen jälkeen ja ne oli niitä ""oikeita"".

Jaksamista loppu odotuksesi:)

-Santtu 32+5 ja tyttö 10/04

Odottele vielä ihan rauhassa.... voi mennä vielä viikkoja. Tiedän, moni tuossa vaiheessa jo toivoo, että vaavi jo syntyis, mutta useinpa se menee sinne lasketun ajan lähelle ja jos eka lapsi kyseessä, niin useimmiten la:n yli. Kärsivällisyyttä siis (.. ja toisaalta syntyyhän niitä lapsia aiemminkin eli mene jä tiedä). Suosittelen kuitenkin kärsivällisyyttä.

Meidän esikoinen syntyi rv 40+5. Maha oli jo laskeutunut ja vaavi kiinnittynyt viikkoja ennen.

Eipä tuo laskeutuminen merkkaa yhtään mitään :). Esikoinen laskeutui ja kiinnittyi juuri samalla lailla kuin sinullakin, mutta syntyi vasta rv40+2. Kuopus ei neuvolatädin mukaan rv38 ollut lähelläkään syntymistä ja sain viikon päähän uuden neuvola-ajan. Vauva syntyi jo ennen sitä seuraavaa neuvolaa rv39 :).

minulla maha laskeutui ja vauva oli kiinnittynyt rv37, limatulppa meni rv 39 mut synnytys alkoi vasta rv 40+1.

Minulle sanottiin joka paikassa rv 37 et kyl se kohta syntyy ja et en varmasti joudu odottamaan laskettuun asti. Ja neuvolassa oltiin ihan hämmästyneitä joka viikko kun tulin mahani kanssa vastaanotolle.

mulla on kaksi lasta. kummastakaan masu ei ole laskeutunut yhtään ennen synnytystä. ekasta kätilö sanoi neuvolassa viimeisellä kerralla, että ei synny vielä ainakaan viikkoon ja lapsi oli maailmassa 5 pv myöhemmin.
Tuosta kiinnittymisestä en tiedä mitään... ei ole kukaan koskaan maininnut sellaista sanaa mun raskauksien yhteydessä. liekö missään vaiheessa kiinnittyneet mihinkään..?!?!

vaavit on syntyneet rv 40+0 (tarkka tyttö =) ja rv 39+4.

Syntyi rv 39+6. Oikeastaan mitään ennusmerkkejä ei ollut. Kaipa vauva vähän oli laskeutunut, mutta maha näytti vielä aika ""korkealta"". Neuvolantätikin arveli, että ""vielä ensi viikolla varmaan nähdään ja katsotaan aikaa yliaikakontrolliin.""

meillä poika oli käänyneenä rv 25 alkaen (tosin pyörähteli vielä ympäri, mutta aina tarkastuksissa oli oikein päin) ja enää en muista milloin sanottiin kiinnittyneen...

maha lasketui rv 38 mutta poika päätti tulla maailmaan vasta 1 päivää yli lasketun ajan... eli rv 41+4

Mun vauva laskeutui vasta synnytyksessä rv39. Ei ollut suppareitakaan eikä mitään muitakaan merkkejä ollenkaan ennen kuin oli tosi kyseessä.

Kaverin, jolla oli laskettu aika pari pv mun jälkeen, sai vauvan 2 pv mua ennen ja hänen vauvansa laskeutui jo rv36.

ps. vauva ei ole enää sikiö rv36...

Mulla molemmat pojat syntyneet rv 40+1 ja tyttö rv 41+5. Ehkä jonkinlaista laskeutumista tapahtunut jo ennen synnytystä mutta kiinnittyminen tapahtunut vasta synnytyksen edetessä kaikkien kohdalla.

Kyllähän se vauva on sikiö ihan siihen asti kun se syntyy!

Minulla ainakin lukee synnytyskertomuksessa ensimmäisellä rivillä: Käteen tuntuu kookkaan puoleinen sikiö, olisiko neljän kilon luokkaa.

tämä siis kätilön kirjoittama eli kyllä ne siellä sairaalassa ainakin sikiöksi sanoo.

Vai onko joku viikkoraja missä sikiö muuttuu vauvaksi???!

Mulla oli vauva todella ylhäällä loppuun asti eikä laskeutunut ennen kuin aloin ponnistaa. Ja silloinkin hyvin hitaaaaasti :) Ponnistusvaihe kesti aktiivisena tunnin mutta yhteensä yli 1,5. Kuulemma just sen takia että oli niin ylhäällä ja alku oli sitä että odoteltiin ""alastuloa"". Niin ja viikkoja oli 41+1

Yhteistyössä