G: milloin laitatte/hommaatte vauvalle valmiiksi pinnikset sun muut?

mulla rv 24 ja tulevana viikonloppuna jo meidän makkariin haemme vauvalle pinniksen ja hoitopöydän. tämä siksi että saamme ne ystävältäni lainaksi ja hän saa ne pois tilaa viemästä. sitten kun kaikki on siinä valmiina sängyn vieressä, sitten varmasti odotus tuntuu pitkältä :/ :heart:
 
en yhtään muista koska laitoin esikoiselle valmiiksi..ja vielä petsinkin..aika aikasin..ja emiän eniti nukkui vielä kaks ekaa kuukautta siinä äpn laatikossa! nyt en tiiä koska ehdin tälle tokalle laittaa..pitäis eka ostaa neidille jatkettavaan aptja ja sit alkaa opetteleen siinä nukkumsita..onneks la. vasta lokakuun puolessa välissä!
 
Vielä en mitään laittanut valmiiksi. Paitsi vaatteet olen pessyt/silittänyt ja laittanut kaappiin. Mutta sänky ym viel laittamatta... Varmaan tuossa muutaman viikon päästä alan pikku hiljaa laittaa kaiken valmiiksi...
(esikoisen aikaan laitoin kaiken jo ennen rv 30 valmiiksi ja se odotus tuntui entistä pidemmältä kun tavaroita katseli vielä rv 41+3 asti, kakkosen aikaan taisin tavarat laittaa valmiiksi rv 33?)

Rv 32+4
 
meillä menossa vasta rv22 ja esikoista ootellaan. vielä en oo mitään laittanu valmiiks, ainoastaan jotain pientä vaatetta ostellu. meille tulee pinnasänky joka on ollu mun miehellä veljineen sekä appiukollakin vauvana. miehellä alkaa juhannukselta loma, niin sillon ois tarkotus mennä remppaan sitä pinnistä kuntoon ja tuoda sitten tänne meille. sen petaamisen jätän kyllä varmaan miehelle joka saa laittaa sen valmiiks kun ollaan vauvan kanssa laitoksella, meillä kun on koira ja karvaa lähtee, joten eipä kannata turhan aikasin...
muuten ollaan kyllä alettu kotia sisusteleen, huonekaluja, verhoja ja mattoja ym. kiva vähän pistää paikkoja kuntoon syksyä varten. vaunuja en oo vielä edes miettiny, varmaan sitte alkusyksystä pitäis alkaa niitä kierteleen ja se turvakaukalo pitäis kyllä hommata varalta hyvissä ajoin.
 
niin ja anoppi anto meille jo ison kasan vauvan lakanoita, ovat olleet käytössä mun miehellä ja sen veljillä, tosi ihania retro-kuoseja! en aio ostella ollenkaan uusia, nuo kun ovat ihanan pehmeitäkin valmiiks. tietenkin patja, täkki ym pitää ostaa ajoissa
 
Esikoiselle laitettiin kaikki valmiiksi pian viikon 20 jälkeen, kakkoselle ehkä kuukautta ennen laskettua aikaa, kolmoselle laitettiin, kun jouduin sairaalaan viikolla 34, että on sitten valmiina, jos sattuu syntymään.
 
Esikoista odottelen ja sänky on ollut valmiina jo varmaan rv25asti. Muita tavaroita oon tässä koko ajan pikkuhiljaa laitellut. Aina kun vaatetta on saanut oon ne sitten pessyt ja laittanut laatikkoon. Tuntuu et kiire tulee kaikkien hankintojen kanssa vielä.
 
Esikoiselle laitin jo hyvissä ajoin, kun musta oli niin mukava hyperrellä ja laitella kaikkea valmiiksi. Meillä taisi olla vaunutkin kasattuna jo silloin helmikuun alussa, kun esikko syntyi huhtikuun puolivälissä. Kuopuksesta lattelin vasta viikkoa ennen laskettua ja nyt kun kaikki (pinnis, hoitopöytä ym) ovat vielä tuolla makkrissa ja käytössä, niin tämän kolmannen kanssa ei paljon tartte valmistella =)
 
Hih, näin just viimeyönä unta, että laitoin jo nyt kaiken valmiiksi, vaikka en ole edes ekassa neuvolassa käynyt. Sukulaiset olivat ihan ihmeissään ja pitivät minua kajahtaneena. Muistan puolustaneeni omia näkönantojani melko kiivaasti, siinä unessa siis. Mitähän sitten unentulkinnan mukaan tuo tarkoittaakaan...

Johnu rv6+5
 
Esikoisista laitoin sängyn valmiiksi, kun tulimme kotiin. Mies kokosi sängyn ja minä sitten sinne laitoin lakanat. Aikaa meni noin 40 minsaa. Vaunut ja kaukalot haimme liikkeestä pihalle synnytyksen jälkeen.
Ainoastaan vaatteen ja liinavaatteet olin pessyt valmiiksi.
 
Meiläki alakaa elokuus syntyvää esikoista varte olla aika valamista (tai no siis mistä sitä tietää koska pienokainen haluaa syntyä mut laskettu aika on elokuus :LOL: )

Vaatteita ollaa saatu paljon käytettynä ilmaseksi, samoin hoitopöytä ja yhistelmävaunut ja löytyy jopa vielä vanhemmat kakkosvaunukki mummola/parvekekäyttöö :) Pinnasänky on vielä kokoamatta, voisinki yrittää patistella avokkia kokoamishommiin tässä lähiaikoina.

Joka tapaukses aika valmista täs vaihees alakaapi olla :)
Nyt rv 30+4
 
ostettiin pinnasänky joskus ku olin puolessa välissä raskautta ja siitä asti se on ollut koottuna makkarissa :D ... sänkyä en oo pedannu vielä mut isommat tytöt on sitä värkänneet jo jonkin aikaa vaatteita oon pessy pikkuhiljaa tässä kevään aikana ja nyt taitaa olla aikalailla kaapissa ensimmäisiä vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitien äiti:
ostettiin pinnasänky joskus ku olin puolessa välissä raskautta ja siitä asti se on ollut koottuna makkarissa :D ... sänkyä en oo pedannu vielä mut isommat tytöt on sitä värkänneet jo jonkin aikaa vaatteita oon pessy pikkuhiljaa tässä kevään aikana ja nyt taitaa olla aikalailla kaapissa ensimmäisiä vaatteita.
niin ja siis vkoja kohta 35
 
Esikoisesta laitoin aika aikasin..en kyl muista millä viikoilla. Nyt menossa rv 22+4 ja melkein kaikki on jo hankittu vaaville. Muutetaan tossa kesäkuun viimenen pvä niin sit uuteen asuntoon aattelin jo vauvalle pinnasängyn ja hoitopöydän heti koota ja vaatteita alkaa pesemään. Et hyvissä ajoin taas on laitettuna varmaan heinäkuussa...mut esikoisen kans on niin paljon touhua kun yksin oon, et ei haittaa vaikka hyvissä ajoin onkin laitettu :) la on siis lokakuun alussa.
 

Yhteistyössä