G: Millainen talvivaatetus teillä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja llkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

llkk

Vieras
Talvivaatteista on nyt keskusteltu taas kovasti, mutta kysymykset ovat sellaisia, että viestiketju menee aika sekalaiseksi, joskus jopa pelkäksi kiistelyksi. Haluaisin siis pariin asiaan vastauksia!

A: Minkä ikäinen/ikäiset lapset sinulla on?
B: Onko lapset kotona vai hoidossa pääsääntöisesti?
C: Minkä merkkinen teidän talvivaatetus on, onko joka vuosi ollut sama vai joku muu, mikä?
D: Haalari vai kaksiosainen puku? Jos molemmat, kiitos vertailusta
E: Liikkeet, joissa teidän talvivaatemerkkiä myydään?
F: Jotain muuta tärkeää?
 
A. 1 kpl 3v poika
B. Päiväkodissa
C. 1 remu ollut, muut reimatecejä, olen tykännyt 1 varapuku oli lassietec, eikä sekään ollut huono (halvempi)
D. Haalari, koska se meillä osataan pukea itse päälle, ja se helpottaa päiväkotitätien työtaakkaa ( ja omaakin), 2-osainen remu on ostettuna alennusmyynnistä varapuvuksi, se oli jo viime talvena käytössä. Vaikka kenselihousut ja suht ylös menee, niin takkikin nousee ylös ja aina oli vyötärö märkänä, sen verran lumessa möyrivää sorttia meillä ollaan.
E. olen ostanut reimatecin reiman tehtaanmyymälästä, halvalla, maks. 50e
F. Se, että ole voinut hakea haalarit tuolta tehtaanmyymälästä poistotangosta on yksi syy siihen, että meillä niitä käytetään, käytännöllisiä on ollut ja meitä ei haittaa vaikka haalari olisikin viime tai edellisvuoden mallia. Ja kun 1 poika ollut vaan käyttämässä, haalarit ei ole kuluneet juuri miksikään ja kirpparilla olen ne myynyt pois ja saanut mielestäni niistä vielä ihan hyvin...
 
A: Minkä ikäinen/ikäiset lapset sinulla on?
2.5v poika ja 10kk tyttö

B: Onko lapset kotona vai hoidossa pääsääntöisesti?
Kotona

C: Minkä merkkinen teidän talvivaatetus on, onko joka vuosi ollut sama vai joku muu, mikä?
Remun haalarit. Viime vuonna sain kummipojalta pieneksi jääneen Remun pojalle ja tykästyin, piti hyvin vettä ja on kotimainen ja mielestäni suht edullinen. Siksi tänäkin vuonna päädyin ko merkkiin.

D: Haalari vai kaksiosainen puku? Jos molemmat, kiitos vertailusta
Haalari. Ei kokemusta kaksiosaisista näin pienillä.

E: Liikkeet, joissa teidän talvivaatemerkkiä myydään?
Itse ostin Prismasta, sai samalla s-bonusta :)


F: Jotain muuta tärkeää?
Remu on näppärä pukea, kun sisäpintakin on "liukas" haalarissa.
 
A: Minkä ikäinen/ikäiset lapset sinulla on?
Poika 1v 6kk

B: Onko lapset kotona vai hoidossa pääsääntöisesti?
Aloitti juuri päiväkodissa

C: Minkä merkkinen teidän talvivaatetus on, onko joka vuosi ollut sama vai joku muu, mikä?
Ostettiin polarn o pyret -merkkinen talvivaatetus. Viime talvena pärjättiin suurimmaksi osaksi vaunujen makuupussilla, joten ei vielä omakohtaista kokemusta. Haluttiin nyt kuitenkin panostaa talvivaatteisiin, kun päiväkodissa kuitenkin paljon ulkoillaan lähes säällä kuin säällä.

D: Haalari vai kaksiosainen puku? Jos molemmat, kiitos vertailusta
Molemmat. Haalari päiväkotiin ja kotiulkoiluun, kaksiosainen puku lähinnä kauppa- ja kyläilyreissuille. Kaksiosainen puku olisi voinut halvempi ja vähemmän teknisiä ominaisuuksia sisältävä olla, mutta tykästyin niin polarn o pyretin "farkkumalliin" että oli "pakko" ostaa.

E: Liikkeet, joissa teidän talvivaatemerkkiä myydään?
Polarn o pyretin omat erikoisliikkeet.

F: Jotain muuta tärkeää?
Mielelläni maksan lapsen ulkoiluvaatteista kunhan vaan ovat hyvälaatuisia. Välikausiasuna meillä oli Reimatec, joka osoittautui ihan hyväksi, tosin kerran päästi vettä läpi ja etenkin Reimatecin rukkaset päästi vettä läpi, joten en enää toiste varmaankaan tuota merkkiä kuitenkaan ainakaan välikausiasuissa osta.
 
A: Minkä ikäinen/ikäiset lapset sinulla on?
6-v ja 2-v

B: Onko lapset kotona vai hoidossa pääsääntöisesti?
Päiväkodissa noin 8 h/päivä viitenä päivänä viikossa.

C: Minkä merkkinen teidän talvivaatetus on, onko joka vuosi ollut sama vai joku muu, mikä?
Reimatec ykkösvaatteena ja kakkospukuna sitten joku käytetty vaate (usein Lassie).

D: Haalari vai kaksiosainen puku? Jos molemmat, kiitos vertailusta
6-v ikäiselle ekaa kertaa hommaan täksi talveksi kaksiosaisen puvun. Kakkospukuna yhä yksiosainen puku, joka paras liukumäessä yms. talvileikeissä. Sitä nuoremmille ehdottomasti yksiosainen, joka on nopea pukea ja lapsi osaa sen itsekin pukea.

E: Liikkeet, joissa teidän talvivaatemerkkiä myydään?
Prismasta olen yleensä ostanut tai Sokokselta.

F: Jotain muuta tärkeää?
ReimaTec-puvut eivät poista kuravaatteiden merkitystä. Ostettavaa kertyy myös GoreTex-kengistä, kumisaappaista ja karvavuorellisista kumisaappaista. Siihen vielä villahaalari, pipoja, hanskoja, kurahanskoja, kauluri, kaulaliina, villasukat jne, niin rahaa saa kyllä menemään ihan kiitettävästi. Itse arvostan kotimaisuutta ja laadukkuutta, vaikka raha ei tosiaankaan kasva puussa. Käytettynä ostan, jos mahdollista. Usein kuitenkin ostan uutena ja valitsen neutraaleja värejä, jotka käyvät yhtä hyvin tytölle kuin pojallekin. Laadukkaista vaatteista yleensä riittää myytävää vielä kirppikselläkin ja hyvin ovat tehneet kauppansa.
 
A: Minkä ikäinen/ikäiset lapset sinulla on?
Poika 1v 6kk

B: Onko lapset kotona vai hoidossa pääsääntöisesti?
Kotona

C: Minkä merkkinen teidän talvivaatetus on, onko joka vuosi ollut sama vai joku muu, mikä?
Reimatec (haalari) ja Lindexin Fix (kaksiosainen). Viime talvena oli Jonathanin toppahaalari, joka oli hyvä, vaikka jotkut pienet yksityiskohdat harmitti. Vk-pukuna on ollut reimatec.

D: Haalari vai kaksiosainen puku? Jos molemmat, kiitos vertailusta
Molemmat. Haalari ulkoiluun, kaksiosainen puku lähinnä kauppa- ja kyläilyreissuille. Jos haalari jää pieneksi lopputalvesta, kaksiosainen menee vähän pidempään.

E: Liikkeet, joissa teidän talvivaatemerkkiä myydään?
Jesper Junior, Sokos, Halonen, paikallinen lastenvaateliike...

F: Jotain muuta tärkeää?
Reimatecin ne vauvamalliset rukkaset ei muuten ole täysin vedenpitävät. Saumoja ei ole teipattu, joten vesi tulee läpi. Ja vaikka ulkovaatteet olisi mitä teknistä materiaalia tahansa, mielestäni kuravaatteita ja -hanskoja sekä kumisaappaita tarvitaan joka tapauksessa.
 
Haluaisin vaan kysyä erästä asiaa: Milloin karvavuorelliset kumisaappaat on teillä käytössä, eli siis miten pitkään menee normaali kesäkumppari? Mikä merkki kumppareista paras? Ja tosiaan, myyjät myöntäneet, ettei vauvamallin reimatec hanska ole täysin vettäpitävä. Onko isompien hanskat?
 
mie vaan:lle
Meillä ei ole koskaan ollut karvavuorellisia kumppareita. On pärjätty koko talvi goretex-kengillä ja ihan vesikeleillä tavallisilla kumppareilla villasukan ja huopapohjallisen kanssa. Meillä 3v:n Reimatecin talvirukkaset oli täysin vedenpitävät vaikka upotti kätensä vesisankoon useammankin kerran talven aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie vaan.:
Haluaisin vaan kysyä erästä asiaa: Milloin karvavuorelliset kumisaappaat on teillä käytössä, eli siis miten pitkään menee normaali kesäkumppari? Mikä merkki kumppareista paras? Ja tosiaan, myyjät myöntäneet, ettei vauvamallin reimatec hanska ole täysin vettäpitävä. Onko isompien hanskat?

Mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt mihin tarvitaan vuorellisia kumisaappaita...? Meillä on lapsilla ollu goretex-talvikengät (tai ihan kuomat tms) ja ihan vesikeleillä talvella kumisaappaat joissa villasukat. Jos on ihan loskasää niin lämpötilahan on silloin plussan puolella, en oikein tajua miksi pitäisi olla silloin vuorelliset kumisaappaat kun ihan tavallisilla pärjää kun laittaa vaan villasukkaa jalkaan...

 
A Lapset 2 v ja 4 v.

B Esikoinen oli vuoden hoidossa, sen jälkeen lapsest 2 vuotta kotihoidossa, nyt aloittivat päiväkodin.

C Merkillä ei väliä. Se vaihtelee.

D Haalaria käytetään ulkoleikeissä. 2-osainen puku kauppa ja kyläilypukuna.

E Osa talvivaatteista on saatu serkkupojilta, osan olen ostanut kaupan ale-tangosta ja osan kirppikseltä.

F Kuopus käyttää esikoiselta pieneksi jääneet vaatteet vuorollaan, joten värit on alkuvaiheessa valittu neutraaleiksi. Nyt kun tyttö on 4 v, niin hän halusi ehdottomasti pinkin haalarin, joten jatkossa poika käyttää eri talvivaatteita.
 

Yhteistyössä