G: Millä viikolla olette kertoneet raskaudesta muille?

• Viestiketjun aloittaja 4+1
  • Ensimmäinen viesti
Kahdelle kaverille HETI kun testi näytti plussaa. Vanhemmille ja muutamalle muulle viikoll 7-8 ja vasta tällä viikolla /17+)"julkistin" asian fb:ssä. En olis tehny sitä ollenkaan, ellei mun kavereita asuis niin ympäri maapallon.

Heti. Miehen sukulaiset toimi saattajina hoitoihin, joten tiesivät hedelmöityspäivänkin tunnilleen. Mitä sitä panttaamaan, kun tiesivät, että alkio oli siirretty? Olisiko pitänyt sanoa, etten ole testiä tehnyt? Olen ollut kolmisen viikkoa saikulla hyperemesiksen takia, joten esimieskin tietää. Ehkä ois pikkasen pantattu tietoa, jos oisvoinu, mut kun ei niin ei. Anoppi kulkee "I love Kuopio" -rintamerkki käsilaukussaan, koska tää masupieni on tehty siellä.

• Tykkää
Reactions: moekoe ja Wolt
"maria"
ensimmäisestä lapsesta(nyt 8v) kerrottiin viikon sisään siitä kun itse saatiin selville,rv oli varmaa 3 tai 4. pieni kauhun tunne iski että jos kaikki ei menekkään hyvin,mutta meni kuitenkin, toisesta lapsesta(nyt 3v) kerrottiin isosiskolle hiukan ennen rv12 ja muille kerrottiin sitä mukaa kun oltiin koko perheen voimin kyläilemässä ja muutama sukulainen sai tietää asiasta vasta rv16 jälkee josta jokunen myös loukkaantui...

Hmm, mies kertoi parille kaverille heti ja mä kerroin äidille joskus rv 7. Oikeastaan suurin osa (kaikki) sai tietää vasta rv 16 meidän häissä :D

Nyt ei olla kerrottu kun vain kummankin vanhemmille. Sitten ekan ultran jälkeen voisi alkaa vihjailla. Ei mulla oo mitään tarvetta tavallaan odottaa sitä ultraa että voisin kertoa, en nää siinä vain mitään tarpeellistä että joku tietää ennen kuin se alkaa näkymään ja itse alkaa olla sinut sen kanssa.

"Piparnakkeli"
Perheet saaneet tietää joskus viikoilla 8-11.

Ekaa odottaessa kerroin töissä rv16 että pääsin kesken päivän seurantakäynneille. Toka paljastui yli puolen välin, työsuhde semmoinen ettei työnantajat raskaustoedolla tehneet mitään.

Lähisuku kun asui silloin vielä kaukana, eikä nähty päivittäin niin puhelimitse kerroin noin 7rv mutta töissä ennenkuin kerroin mitään niin arvattiin jo olemuksesta. En muista mutta omasta mielestä liian varhain, muistan vaan ku harmitti koska en osanu sitä kiistääkkään. :)

"Vierailija"
Kerroin heti kun oli positiivinen testi, sekä esimiehelle (työ sen luonteista että raskaus asettaa rajoituksia) että sukulaisille. Työkavereille sitten tiputtelin uutisen luontevissa väleissä :).

MÄ oeln kummallakin kerralla vakaasti aikonut odottaa 12 viikkoon, mutta 'jouduin' kertomaan jo viikolla 4 ja 5.

Ekalla kerralla mä sairastuin vesirokkoon samana päivänä, kun testasin raskauden alkaneeksi. Siitä pari päivää niin jouduin sairaalahoitoon rokkoni kanssa. Oli pakko kertoa.

Toisen raskauden kanssa mä voin niin pahoin, että piti pyytää anoppia keittämään ruokaa koska ykäsin liki kaikista hajuista, esikoisen potan tyhjäämisestä, kahvin tuoksusta..... kaikesta.

Mutta en kuuluttanut kaikille, lähimille vaan, eli omille vanhemmille, miehen vanhemmille ja mun siskoille. Jotka kaikki kyllä lupasivat olla kertomatta muille.....

Kerrottiin heti niille, joiden kanssa muutenkin jaetaan ilot ja surut. Niille joiden kanssa jakaisin ja surisin vaikka juuri sen, että raskaus keskeytyisi.
Töissä taisin kertoa np ultran jälkeen yhtä hyvää työkaveria ja pomoa lukuunottamatta, he tiesivät vähän aikaisemmin.

Viimeksi muokattu:
---
Porukoille kerrroin ekasta pari päivää plussan jälkeen, oli joku rv 6. Toista panttasin viikolle 8+ ja kolmannesta kerroin vanhemmilleni vasta rv 15. Parasta kaveriani lukuun ottamatta, muille ollaan kertoiltu joskus ekan ultran rv 12 jälkeen ja kolmannesta ei edelleenkään, nyt rv 17. Kerrotaan sitten kun huomaavat.. ;)

Parhaalle ystävälle rv6, tuleville isovanhemmille varhaisultran jälkeen rv8 ja muille sen jälkeen jos asia tuli puheeksi. Fbssä kerroin mahakuvalla rv30.

Töissä kerroin heti koska en halunnut hoitaa eristyspotilaita tartuntaa peläten.

Yhteistyössä