G: Miksi veit lapsesi hoitoon ennen 3v ikää?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
wer
Koska pääni ei enää kestänyt 2-vuotiasta riehujaa. Kannatti; sain hoitoa ja lapsi varhaiskasvatusta (= oppi purkamaan energiansa paremmin).

Kotiin en olisi jäänyt vaikka olisi maksettu!

vieras
Satuin saamaan oman alan töitä tältä paikkakunnalta mikä oli suuri ihme sinäänsä. Rahatilannekkin vaikutti omalta osaltaa. Koen sen olleen hyvä ratkaisu enkä mielestäni ole huomannut lapseni siitä ainakaan kärsineen ;) pääsi vielä aivan ihanalle pph:lle pieneen ryhmään mikä helpotti hoitoonviemistä ainakin minun osaltani.

Keittiönoita
Menin töihin, koska hoitovapaa loppui siihen aikaan lapsen ollessa 1 v 10 kk. Kuopuksen kohdalla olin 3 vuotta kotona ja olisin ollut pidempäänkin, jos raha kasvaisi puussa.

ap
Jatkokysymys: onko jonkun mielestä päivähoito OIKEASTI lapsen kannalta parempi vaihtoehto kuin kotihoito? Väittäisin, että mikäli lapsi on hyvästä, tasapainoisesta kodista ja äidin mielenterveys ja jaksaminen on kunnossa, on kotihoito poikkeuksetta paras vaihtoehto lapsen kannalta.

Olin ollut jo kotona yli2v ja alko riittää+rahatilanne. Olin kyllä asennoitunut hakemaan kauan ja hartaasti töitä ja olemaan edelleen kotona. Mutta sainkin tosi nopsaa työpaikan joten ei sitä voinu päästää käsistä tässä nykysessä työmarkkinatilanteessa.

Tua
1v3kk oli lapseni, kun aloitti pph:lla. ammatillisesti putosin jo tuossa ajassa kärryiltä tosi pahasti.. esimiesasemasta oppitytöksi. että kyllä mun alalla oli pakko mennä opettelemaan oma työ uudelleen lyhyen hoitovapaan jälkeen. olen perheessämme se ns. paremmin ansaitseva puoliso, mutta tällä kertaa raha ei ollut se määräävä tekijä työhönpaluulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jatkokysymys: onko jonkun mielestä päivähoito OIKEASTI lapsen kannalta parempi vaihtoehto kuin kotihoito? Väittäisin, että mikäli lapsi on hyvästä, tasapainoisesta kodista ja äidin mielenterveys ja jaksaminen on kunnossa, on kotihoito poikkeuksetta paras vaihtoehto lapsen kannalta.
Tästä on varmaan väännetty niin monta kertaa, että jaksaako kukaan enää? Äideillä on tässä asiassa mahdollisuus valita omaan elämäntilanteeseensa parhaiten sopiva ratkaisu, ja hyvä niin.

hän
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Perustele?

Yhteistyössä