G: Miksi vain yksi lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yhden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yhden äiti

Vieras
Ja minkä ikäinen lapsesi / itse olit, kun tähän päädyit?

Mulla on ikää 33v, lapseni täyttää nyt yhden. Raskausaika oli jotenkin ihana, mutta lapsi on tosi vaativa tapaus. Yksi saa riittää, en jaksa alkaa tähän rumbaan enää toista kertaa. (vaikka joskus haaveilinkin 3 lapsesta...)

Ei oo tullu enempää :'( 3,5 vuotta turhaa yritystä, yks ivf takana ja tod.näk monta edessä.. aiemmin haaveilin suurperheestä, heikolta näyttää.

32v. Entisestä suhteesta melkein murrosikänen poika.

Minulla ikää 28, lapsi 4-vuotias. Vaativa lapsi, mutta silti meillä on toiveissa lisää lapsia, niitä vain ei ole kuulunut ei näkynyt, hoidotkaan eivät ole tuottaneet toivottua tulosta. Ei ole oma valinta tämä yksilapsisuus.

Mä en ole varma haluanko mä toista lasta, vaikka esikoisemme on helppo kuin mikä. Raskaus oli mulle rankkaa henkisesti ja pelkään, että seuraava lapsi on joku kamala koliikkivauva joka polttaa mut loppuun :ashamed:

Ei ole varsinaista syytä olemassa. Tää vaan on hyvä. Elämä on mennyt niin, että toinen ei vielä ole ollut ajankohtainen.

Meillä tosin ei ole mitään virallista päätöstä siitä, että lapsilukumme jää yhteen, voi olla, että joskus haluamme vielä toisen. Poika täyttää kohta 4 v., minä 31 v.

olin 35 kun sain ainokaiseni ja 38 kun erosimme...
Joten näin siinä sitten kävi.
Onnellinen olen etä saan olla äiti kuitenkin. Enemmän lapsia olisin toivonut, mut eipä elämä antanut.
Nyt olen jo 41 joten se siitä !

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Yksinkertaisesti ei vaan tee mieli enempää lapsia.

Just näin; synnytys ei mikään ihana kokemus, ite kokenut, millasta elää kuopuksena 3 siskon kanssa. Ja ennenkaikkea; haluan olla läsnä lapselle, kun hän minua tarvitsee.

Lapsi alulle vasta neljänen koeputkihoidon päätteeksi ja ei lähdetä enää siihen rumbaan.
Muuten olisin halunnu enemmän lapsia, rakastin raskaanoloa ja synnytystä ja lapsi on ollut superhelppo, nyt jo leikki-ikäinen.
Mutta mutta.

Ikää on 22-vuotta ja lapsi 3-vuotias. Nuorempana olin ihan varma, että haluan ainakin kolme lasta. Päätin mieheni kanssa jo lukiossa, että kun lukio loppuu voisin olla pari vuotta kotona, sillä opintoihin lähtö heti ylppäreiden jälkeen ei innostanut, kun oli 3-vuotta ollut lukutoukkana. Ajoittain olen ihan satavarma, että en halua enään yhtään lasta. Joskus mietin,että yksi vielä. Nyt olen kyllä pohjimmilta sitä mieltä, että yksi saa riittää. Haluan olla täysillä mukana lapsen elämässä ja toisaalta olen aika mukaavuudenhaluinen. Haluan myös omaa aikaa. Matkustelemme myös paljon ja se on yhden muksun kanssa huomattavasti helpompaa. Ylipäätään kaikki on yhden kanssa paljon helpompaa. Minulla on harrastuksia (Ratsastus,hiihto, käsityöt) ja haluan aikaa harrastuksilleni. Kahden kanssa olisi jo paljon hankalampaa. Esimerkiksi uima-hallista olen usein ajatellut: Jos olisi kaksi muksua mukana, niin voi taivas..

Siksi kun mies meni ja teki lapsen toiselle. :( En pysty hankkimaan enempää lapsia miehen kanssa vaikka olisin halunnut ja tuskin mieskään enempää haluaa kun joutui tahtomattaan elarinmaksajaksi. Menee aikaa ennenkuin suhteemme on ennallaan. Tuskin tulee koskaan olemaan.

itse 22v, lapsi 1v ja hyvin suurella todennäköisyydellä jää ainoaksi. Raskausaika oli mukavaa, synnytyskin ihan hauskaa, mutta sen verran olen itsekäs, että eihän kahden tai useamman lapsen kanssa jää yhtään omaa aikaa saati se että toppaat vaikka näillä pakkasilla tunnin kahta lasta että pääset johonkin. ei kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja inhotus:
Siksi kun mies meni ja teki lapsen toiselle. :( En pysty hankkimaan enempää lapsia miehen kanssa vaikka olisin halunnut ja tuskin mieskään enempää haluaa kun joutui tahtomattaan elarinmaksajaksi. Menee aikaa ennenkuin suhteemme on ennallaan. Tuskin tulee koskaan olemaan.

:o Järkky juttu!

Alkuperäinen kirjoittaja yhden äiti:
Ja minkä ikäinen lapsesi / itse olit, kun tähän päädyit?

Mulla on ikää 33v, lapseni täyttää nyt yhden. Raskausaika oli jotenkin ihana, mutta lapsi on tosi vaativa tapaus. Yksi saa riittää, en jaksa alkaa tähän rumbaan enää toista kertaa. (vaikka joskus haaveilinkin 3 lapsesta...)

Millä tavalla lapsesi on vaativa? Meillä myös vaativa lapsi ja ainokaiseksi jää.

Yhteistyössä