G: Mikä sinua ärsyttää/kiukuttaa juuri nyt?

"pöö"
tänään on kyllä ollut pahin ketutuspäivä aikoihin, just nyt eniten sapettaa kelalta tänään postissa tullut kirje lähes kahden vuoden takaisesta vanhempainrahapäätöksestä. valitin aikanaan sosiaaliturvan muutoksenhakulautakuntaan kelan silloisesta vanhempainrahapäätöksestä, ja nyt 1v10kk jälkeen sieltä oli viime viikolla tullut kirje jossa kumottiin kelan silloinen päätös ja palautettiin asia kelalle uudelleen käsiteltäväksi. no kelan kirjeessä tänään luki että he ovat nyt vahvistaneet sen saman kahden vuoden takaisen päätökseen. siis millä logiikalla jos muutoksenhakulautakunta kerran päätöksen jo kertaalleen kumosi??? ei vaan mene asia mun jakeluun, pitääkö tästä nyt tehdä taas uusi valitus ja odottaa toiset 2 vuotta ennen kuin asia ratkeaa?!? ei jaksaisi enää, kahdessa vuodessa itsekin jo unohtanut yksityiskohdat asiasta. siis tähänhän varmaan pyrkivätkin että ihmiset turhautuvat ja lopulta jättävät asian sikseen.

niin mutta
Mun mielestä taas hyvä että erosivat. Raamatussakin sanotaan, että parempi olla palava tai kylmä kuin penseä. Ne jotka ei oo kunnolla mukana, menkööt vaan pois.
Niin mutta tämä on vaikea kysymys. Ketään ei saisi syrjiä. Ei siis laumasta karkaaviakaan. Eikä kenellekään yläpuolelle saisi asettua. On tosi vaikea olla sydämestään kristitty, ettei edes ajatuksissaan asettuisi yläpuolelle - silleen vahingossa. Ja olla tuomitsematta niitä, jotka meidät tuomitse...Se se on kaikkein vaikeinta!

Kaikenlainen lauman mukana kulkeminen harmittaa aina. Erityisen paljon se harmittaa silloin, kun suureen ääneen mylvitään ja mölistään omalla käytöksellä ylpeillen. Se näyttää typerältä. Ja myös typeryys harmittaa aina.
Eikös se ole vaan hyvä että nämä "vääräuskoiset" eivät tavan vuoksi kuulu kirkkoon?
Ja aika paljon olen huomannut tuota mylvimistä ja mölisemistä ihan molemmilta osapuolilta :)

"vieras"
Kaikenlainen lauman mukana kulkeminen harmittaa aina. Erityisen paljon se harmittaa silloin, kun suureen ääneen mylvitään ja mölistään omalla käytöksellä ylpeillen. Se näyttää typerältä. Ja myös typeryys harmittaa aina.
Eiköhän periaatepäätökset ole ihan yksilökohtaisia, sille taas ei voi mitään jos massat liittyvät tai eroavat kirkosta yhtä aikaa tai jos sitä tapahtuu buumeittain. Enemmän mua harmittais jos ihmiset ei tekis mitään.

Yhteistyössä