G: Miehen hygienia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suihkussa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puhtoista on pakko kommentoida.

Se kuukautishaju ei lähde kyllä minun ""haistaakseni"" suihkussa käymällä, vaikka pesis hanurisa Fairylla...
Eräällä tutullani on tällainen ""menkkahaju"", haistan sen, vaikka tuttavani olisi just suihkusta tullut. En tiedä haisenko itsekin (vaikka suihkunraikkaana aina liikenteeseen lähdetäänkin), kun useammat miehet yrittävät iskeä ollessani baarissa menkkojen aikaan ja ""normiaikana"" miehiä on huomattavasti vähemmän yrittämässä...

Mutta galluppiin, ukko käy suihkussa 4-6 krt viikossa. Riippuu urheileeko... Ite käyn yleensä päivittäin tai tarpeen mukaan...

Niin tarkennukseksi, oletan, että se haju tulee jotenkin ""ihon alta"" eikä liasta. Vähän kuin jotkut ukot kun ovat ryypänneet viikon ja olleet sitten viikon selvinpäin, niin haisevat vielä jonkin verran lievästi vanhalle viinalle ainakin puoleen väliin selvää viikkoa, vaikka kävisivät suihkussa pari kertaa päivässä ja vaatteet vaihtus joka päivä.

Kyllä minulle sauna tai suihku riittää joka toinen päivä - käytännössä 4 kertaa viikossa. Käsiä tulee tietenkin pestyä monta kertaa päivässä. Tietenkin jos liikuntaa tulee harrastettua niin että se ei osu tähän joka toinen päivä rytmiin. Kesällä voi myös tulla käytyä useammin jos on joku hellejakso tms.

Eniten ihmetyttää nämä 2xpäivässä pesijät. Jos suihkunpuhtaana menee lakanoiden väliin illalla, niin miten sitä aamulla niin likainen että pitää taas käydä suihkussa? Kannattaisi vaihtaa lakanat useammin, jos nukkuessa niin pahasti likaantuu.

Itseasiassa atoopikon (mun) kannattaa käydä usein suihkussa, koska suihkun jälkeen iho on kostea ja siihen päälle levitetty rasva sitoo kosteuden hyvin. Ja siis tää rasva on ihan oikeesta rasvaa, ei mitään erioilia, joka haihtuu heti pois.

Huomaan kyllä heti ihollani, jos en jonakin päivänä käy suihkussa, eli rasvaa ihoa. Sitäkin on kokeiltu, että pistetään vain rasvaa ilman suihkussa käyntiä, ei toimi. Eli suihkuun vaan, ainakin kerran päivässä. Itseasiassa olen huomannut, että mä olen yksi niistä harvoista atoopikoista, joiden ihonhoito tuottaa tulosta (ts. näyttää normalilta iholta). Voi johtua geeneistä tai tähtien asennosta, mutta veikkaan, että osansa on tuolla kostean ihon voitelulla.

Mies käy liian harvoin. Kun tukka on 3-4 päivän jälkeen tosi likainen, niin alan vihjailla. Ikääkin on pitkästi alle 30, niin ei voi ymmärtää, miksi näin nuorena päästää itsensä lihomaan ja ei huolehdi hygieniastaan kuin kehottamalla :(

No voi herranjestas mitä typerää vänkäystä... Kait se on yksilöllistä minkä kukakin helpoimmaksi kokee. Jos mieheni mielestä olisi helpompi ottaa koko suihku, niin luultavasti hän niin tekisi. Huomaa nyt arvon hyhhyttelijä ettei niitä kaikkia ruumiinosia tarvitse samalla kertaa pestä, kai se naaman ja kainalot pesee aamuisin ja jalat iltaisin. Minäkin pesen joskus jalkaterät ihan lavuaarissa, kun on kengissä kunnolla hionneet, enkä viitsi koko suihkuun mennä montaa kertaa päivässä.

Miten ihmeessä jonkun mielestä jopa tuntemattomien nettipersoonien avokkien hygienia voi olla noin vakavaa?

Kyllä voi olla totta ""saatana"" meillä kotonani oli näin, ettei isäni olisi ikinä hyväksynyt jos olisin käynyt päivittäin suihkussa. Kerran viikossa käytiin saunassa. Tietysti pesen vaikka varpaanvälit ja kainalot lavuaarissa, jos katson sen tarpeelliseksi. En pese edes kasvojani kuin kerran viikossa. Minulla on hyvä iho ollut koko ikäni enkä kärsi mistään muustakaan kutiavista ihossani. Minä käyn kerran viikossa saunassa enkä suihkussa käy yhtenäkään päivänä viikossa. Ei mies koskaan sano, että haisen, päinvastoin tuoksun hyvälle kun monesti sanoo että jopa olen kiihoittavan tuoksuinen, että mitä olen laittanut iholleni. Kevyttä parfyymiä tai käsilleni tuoksuista voidetta..

Yhteistyössä