G: Miehen hygienia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suihkussa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
"" Me käymme mieheni kanssa molemmat suihkussa ainakin kaksi kertaa päivässä. En voisi mennä likaisena toisen viereen nukkumaan. En liioin voisi mennä likaisena ihmistenkään ilmoille.""

Minkälainen porsas sinä oikein olet, jos likaannut niin paljon että olet likainen ellet pese itseäsi kaksi kertaa päivässä?!

""Jotkut ihmiset haisevat kamalalle lialle.""

Se on ehkä hieman eri asia. Taitavat ne olla niitä jotka peseytyvät tyyliin kerran kuussa. Joka toinen päivä tms. peseytyvä ei haise (ellei esim. ole todella lihava ja hikoile kuin sika, juuri urheillut jne.)

""Miten voi vielä olla 2000-luvulla sellaisia ihmisiä, jotka eivät peseydy päivittäin?!!""

Miten voi vielä olla 2000-luvulla sellaisia ihmisiä, jotka eivät tiedä että nykyään EI SUOSITELLA jatkuvaa pesemistä ihon kuivumisen sekä ylihygienisyyden epäterveellisyyden vuoksi. Nykyään myös vettä ja energiaa tulisi säästää. Jokapäiväinen pesu ei missään nimessä ole tarpeellista eikä edes toivottavaa paitsi erityistapauksissa (ammattiurheilijat jne). Se että sinä olet ylihysteerinen pesemisesi kanssa ei tarkoita että muiden pitäisi olla.

""Minä en mene edes kaupassa käymään ilman, että kävisin ennen lähtöä suihkussa ja pesisin hiukseni. Sehän on kohteliaisuus muita ihmisiä kohtaan.""

Kuten sanoin edellisellä rivilläni: ylihysteerinen. Ja luuletko että kukaan välittää hevon v:n vertaa oletko käynyt juuri suihkussa vai et?! Jos olet normaali nainen, et takuulla ylitä ""biohazardin"" rajaa. Puhtaushysteerinen kyllä olet, vaikuttaa jopa pakkomielteeltä. Kukaan selväpäinen ei mieti kaupassa että onkohan kaikki nyt käyneet suihkussa tunnin sisään.

voi helkkarin puhtoinen, olisit heti sanonut, että urheilet itsesi hikeen ainakin kaksi kertaa päivässä, varoitan kuitenkin juoksemista sinne kauppaan, muuten juuri ottamasi suihku ja tukan pesu menevät aivan hukkaan.

Siis ei saatana voi olla totta että aikuiset ihmiset käyvät 1-2 kertaa viikossa suihkussa tai saunassa!!!!!!
Mulle ainakin on jo lapsesta pitäen opetettu että joka päivä käydään kunnolla pesulla ja saman olen omille lapsilleni opettanut.
Meillä vaikka kaikesta muusta tingitään ,olkoon vesi vaikka kuinka kallista niin puhtaudesta ei liisitä.
Kyllä alkaa valjeta miksi osa ihmisistä haisee niin kamalalle.
Vaikka ei hikipäissään rehkisi niin kyllähän jokainen aikuinen tietää että kyllähän ihminen erittää päivän aikana jos jonkinlaista eritettä.

Koska miehenikin harrastaa lenkkeilyä, hän ihan omatoimisesti käy suihkussa kaksi kertaa päivässä. Hänellä on näet ihan omat aivot.

En ole ylihygieeninen. On normaalia peseytyä urheilun jälkeen. On normaalia käydä suihkussa aamuisin ennen töihin lähtöä. Koska olet huolissasi bakteerifloorasta ihollani, ihon pesuun on olemassa omat tuotteensa, jotka säilyttävät ihon PH-arvon oikeana.

En usko olevani pahin energiavarojen ja veden kuluttaja tässä maailmassa. Kyllä teollisuus vielä minun edelleni pääsee. Jos olet aidosti kiinnostunut luonnonsuojelusta, tuskin puutuisit minun suihkutteluuni. En suinkaan lotraa vettä tuntikausia.

Nää pari kertaa viikossa peseytyvät on yleensä niitä, jotka sitten lotraavat puoli tuntia suihkussa, ""että tulee puhdasta"". Hinkataan kuin viimeistä päivää, no eihän sellasta iho varmaan kestäkään. Vaikka ne talit sun muut on jo ensimmäisen parin minuutin aikana lähteny pois. Eli kumpikohan nyt sitten kuluttaa enemmän vettä, 2x30min vai 7x5 min viikossa?

Ja se joka väittää ettei viidessä minuutissa tule puhdasta, ei ole käynyt festareilla, joissa suhikuaikaa annetaan 2 min per lärvi ja siitä saattaa jäädä minuutti käyttämättä. Ja kyllä, hiuksetkin tulee pestyä.

Pari kolme kertaa viikossa. Useammin, jos on hikoillut tai muuten likastunut. Ei haise, ei ole likainen eikä epähygieeninen.

Oma vankka mielipiteeni on, että näissä asioissa ei ole yhtä oikeaa kaikille sopivaa kaavaa. Jotkut ihmiset haisevat yököttävälle lähestulkoon heti pesulta tultuaan ja toiset taas eivät haise hieltä edes raskaan työn tai reippaan liikunnan jälkeen.

Epäilen että asiaan vaikuttavat monet yksilölliset seikat, kuten ravinto, tupakointi, päihteiden käyttö, mahdolliset (hormoni)lääkitykset, aineenvaihdunta jne. Turha siis tuputtaa täällä väen vängällä omaa suurta totuuttaan ainoana oikeana näkemyksenä. Eiköhän meidän jokaisen nenä kerro paremmin, koska siippamme on pesun tarpeessa!

Eiköhän se oma nenä adaptoidu niihin omiin hajuihin...

Kerron erään esimerkin kamalimmasta ihmisestä lähtevästä hajusta. Jotkut naiset haisevat aivan kamalalle kuukautisten aikana, jos eivät peseydy tarpeeksi usein. Se haju tulee ihohuokosten läpi. Samoin päänähasta. Oletan, että he pesevät sentään alapäänsä useammin. Toivottavasti...

Miettikääpä tätä te, jotka käytte suihkussa vain pari kertaa viikossa.

Puhtoinen, sulla on kyllä joku ongelma.

Ei ole normaalia tuolla tavalla vihata oman kehonsa tuoksuja ja eritteitä, ja vieläpä nostaa siitä kauhea meteli. Okei, ei ole normaalia myöskään kulkea ihmisten ilmoilla TODELLA paskaisena, mutta sitä ei ole tuollaisen fobian tunteminen kanssaihmisiään kohtaankaan. Sitä paitsi jokaisen olisi hyvä olla sen verran tottunut ihmisten normaaliin tuoksuun, että kykenisi julkisella paikalla elämään ilman suurempaa ahdistusta. Mikäköhän on, kun en itse ole koskaan kokenut ongelmaksi muiden ihmisten tuoksua? Toki joskus tulee vastaan haisevia ihmisiä, muttei kyllä ongelmaksi asti.

Toisekseen, jos kaikki ihmiset ajattelisivat, että mitäpä minun toimillani on väliä, kun teollisuus kuluttaa enemmän, niin eipä minkään suhteen asiat koskaan parantuisi. Jokainen voi omalta osaltaan parantaa asioita ja silloin sillä on myös väliä.

Ota huomioon myös se, ettei jokainen harrasta urheilua. Itselleni suihkussakäyntitiheyteen vaikuttaa suuresti urheilun määrä.

Mitä järkeä on pestä puhdas tukka joka päivä? Mulla likaantuu kolmessa päivässä ja käyn kerran viikossa suihkussa ja viikonlopulla saunas. Tollaset löträäjät joutuvat rasvaamaan kuivaa ihoaan. Olin kerran sairaalassa ja siellä oli potilaana nuori nainen. Se pesi kaksi kertaa päivässä tukankin. Hiukset olivat pitkät ja kauhean ohuet. Taisi olla joku likakammoinen.

Itse (mies) käyn suihkussa ihan lenkkeilystä ym. riippuen 2-4 kertaa viikossa, samaten siippani. Emme haise, mutta emmepä poltakaan tai syö huonoa ruokaa.

Kyse ei ole mistään muusta kuin hysteerisyydestä, jos käy kaksi kertaa päivässä pesulla. Kerran päivässäkin on melkein liikaa suihkua.

Mä käyn ehkä kerran viikossa suihkussa jos olen ollut töissä.
Lomalla yleensä riittää vähempikin, koska en yleensä haise hielle milloinkaan. Vaimonikin on lähes samaa mieltä kanssani, sillä hänkään ei yleensä jaksa rankan työpäivän jälkeen enää mihinkään pesulle mennä. Mielestäni hänkin tuoksuu vain luonnolliselle naiselle! Että näin meilläpäin!

Joo, kylla joka paiva olisi hyva peseytya, eika siella suihkussa todellakaan tarvitse olla kuin pari minuuttia! Kylla ihminen alkaa haista jos on 3paivaakin pesematta ja totuus on se, etta ei sita itse haista. Joku kirjoitti, etta mies pesee alapaan,kainalot jalat...hei??? Mita jaa pesematta, suihkussa voi myos kayda pesematta esim hiuksia! Ne jotka kayvat suihkussa 3krt viikossa, etteko pese alapaatakaan joka paiva, tai kainaloita? Itse kylla kayn 1-2krt paivassa suihkussa, enka lotraa kuin pari minuuttia, enka kayta pesuainetta kuin naaman ja kainaloiden pesuun ja haaleaa vetta, eika mitaan iho-ongelmia.

MItäs olet puhtoinen mieltä mun kissasta? Se ei ole käynyt ikinä suihkussa! :) Pelkästään sisällä oleilee ja turkkiaan nuolee silloin kuin jaksaa. Ja tuoksuu puhtaalle pumpulille :) Ihastuttava tuoksu.

Kissa on eri asia kuin ihminen. Tosin silloin, kun minulla oli kissa, pesin se kerran kuukaudessa ja se nautti pesusta!

Koirani pesen noin kerran kuussa juuri sille rodulle sopivalla shampoolla. Koirani on pitkäkarvainen ja sen turkinhoito olisi mahdotonta jos sitä ei pese tarpeeksi usein. Näyttelykautena pesen sen aina ennen näyttelyä ja se tuoksuu puhtaalle. Jalat ja mahanalusta + parta pestään joka päivä. Lenkillä näet koirakin kuraantuu.

Enpä haluaisi elää saman katon alla miehen kanssa, joka peseytyy kerran viikossa, jos silloinkaan. Hyi olkoon! Koiranikin on puhtaampi!

Ei taida mennä eräiden kaaliin se, että lenkillä käydessä ihminen hikoaa ja siksi käy suihkussa. Turha jankuttaa täällä ylihygieenisyydestä. Ei kai kukaan voi mennä hikisenä nukkumaan? Tai näköjään voi...

Ei se ole tervettä paskaisenakaan eläminen. Kyllä ihminesen pitää peseytyä joka päivä!

<<luulisi miehesi pääsevän helpommalla,jos menisi reilusti suihkuun, moisen lotraamisen sijaan

Jos on hyvin kuiva iho = iho-ongelmia, on parempi kun ei pese liikaa nahkaansa. En voi käydä suihkussa 2x päivässä, nahkani ei ikinä kestäisi sitä. 1x on toisinaan liikaa, esim. talvella kun kuivaa niin. Joten pesen sitten vain myös nämä ns. likaantuvat paikat. Ei sääret ja reidet nyt hikoa... ja ne juuri kuivaa niin kamalasti.

Ja älä viitsi kertoa mitään rasvoista ja kosteusvoiteista; tiedän kyllä. Ja käytän. Ja lääkärilläkin käyty.

Catariinalle vastaisin, ettei minulla ole minkäänlaista ongelmaa omien eritteideni tai tuoksujeni suhteen. Peseydyn tarpeeksi usein, joten en niitä eritteitä tai tuoksuja edes huomaa.

Olen tottunut normaaliin ihmisen tuoksuun ihan kuin kuka tahansa. Mutta valitettavasti usein törmää sellaisissa paikoissa, joissa on paljon ihmisiä, myös niihin ihmisiin, jotka eivät välitä omasta hygieniastaan. En kuitenkaan ihan ahdistu niissä tilanteissa, vaan yritän vain hakeutua kauemmaksi haisevista ihmisistä.

Luonnonsuojelu on hieno asia. Minä kannatan sitä 100%:sti. Siksi uudessa talossamme on ajanmukaiset imeytysjärjestelmät jätevesien käsittelyyn, joten meidän suihkuttelusta tulevat vedet eivät kuormita yleisiä viemäreitä.

Talomme lämmitys hoidetaan osittain puulla, jonka saamme omasta metsästämme. Muuten talomme ja myös lämminvesivaraajamme lämpiää sähköllä. Olemme lajitelleet jätteemme jo noin 15 vuotta. Kompostoinnista tulevan mullan käytämme puutarhaamme, jossa kasvatamme osan ravinnostamme.

Metsässämme emme harrasta tehometsätaloutta, vaan olemme omasta aloitteestamme antaneet osan metsästä aarnioitua. Näin suojelemme omalta osaltamme luonnon monimuotoisuutta. Olemmme myös kieltäneet metsästyksen omistamillamme mailla. Ainoastaan hirvenmetsästyksen olemme sallineet, koska hirvikantaa on vähennettävä jo liikenneturvallisuuden takia.

Koska asumme kahden eikä meillä siis ole lapsiakaan, emme kuormita kaatopaikkoja kertakäyttövaipoilla, jotka ovat tänä päivänä erittäin suuri luontoa kuormittava tekijä. Emme tarvitse kuljettaa autolla lapsia harrastuksiin, joka on myös luontoa kuluttavaa. Emme osta muovileluja ja muuta krääsää, jotka kuluttavat maapallon öljyvarantoja. Emme virittele talomme rumentamiseksi järkyttäviä amerikkalaisia jouluvaloja, vaan sytytämme pihallemme kynttilöitä jouluna. Jne.

Yritämme elää ekologiset näkökohdat huomioiden, joten osuutemme luonnonvarojen hyväksikäytöstä on varmasti pienempi kuin keskivertolapsiperheiden kulutus vaikka kokonaiskulutus jaettaisiin taloudessa per henki.

NO, omasta puolestani koen kyllä, että naaman peseminen lavuaarissa käsipesun yhteydessä on huomattavasti nopeampaa kuin koko suihku. Alapään pesu onnistuu hyvin käsisuihkulla vessassa käynnin yhteydessä...

Miehelläni on kuiva iho ja hiukset, jatkuva vedellä lotraaminen kuivattaa entisestään. En viitsi ruveta miettimään, miten hän ehkä helpommalla pääsisi, hänen peseytymisensä on hänen asiansa, ei minun. Toki huomauttaisin jos jotain hajuhaittoja esiintyisi. Ymmärrän kyllä oikein hyvin, jos hän mieluummin pesee ja kuivaa strategisia paikkojaan ja menee, kuin rupeaa koko suihkun jälkeen odottelemaan vielä tukankin kuivumista...

Käyn saunassa kerran kahessa viikossa ja se riittää mehtätyömiehelle, kukaa eijjoo haestelemassa hikijän. mittee tuota jatkuvvaa ihteesä kalttoomaan. talvella ei etes hikoakaa.

Rohkenen epäillä, että oma nenä tottuisi täydellisesti kumppanin ""hajuihin"". Oltuamme päivän erossa haistan kyllä varsin hyvin, miltä hän tuoksuu. Enhän minä totu työkavereidenkaan ominaistuoksuihin edes vuosien saatossa.

Yhteistyössä