G: Meneeko 7v. lapsesi yksin uimahallissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja halipupu harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

halipupu harmaana

Vieras
oman sukupuolensa pukuhuoneeseen ja pesutiloihin?

Taas harmittaa tämä asia, kun olisi kiva mennä uimaan, mutta mutta poika 8v. ei uskalla vielä mennä yksin ja menisimme vielä oudompaan halliin, jossa ei ole käynyt kuin kerran ja itse en kertaakaan.

Ajattelinkin laittaa kyseisen uimahalliyhtiölle palautetta asiasta ja suositella ikärajaksi 10-vuotta, koska lapsiahan ei muutenkaan saa jättää mihinkään yksin jne... niin miksi sitten uimahallissa pitäisi lapsen pärjätä yksin pukuhuoneessa ja suihkussa ja sitten odotella aikuista jossain ennen kuin menee altaaseen, mikäli nyt sitten malttaa odottaa ylipäätään?

Meni 7-vuotiaana ja menee nyt 8-vuotiaana oudommassakin hallissa yksin. Ennen pukuhuoneisiin menoa kerrataan kuinka siellä piti toimia, mitä tulee muistaa ja missä tavataan ennen altaaseen menoa.
Poislähtiessä tarkistan, että on ottanut kaikki tavaransa mukaan.

Jos lapsi ottaisi kaverin mukaan ja menisivät kimpassa pukuhuoneeseen?

Viimeksi muokattu:
oman sukupuolensa pukuhuoneeseen ja pesutiloihin?

Taas harmittaa tämä asia, kun olisi kiva mennä uimaan, mutta mutta poika 8v. ei uskalla vielä mennä yksin ja menisimme vielä oudompaan halliin, jossa ei ole käynyt kuin kerran ja itse en kertaakaan.

Ajattelinkin laittaa kyseisen uimahalliyhtiölle palautetta asiasta ja suositella ikärajaksi 10-vuotta, koska lapsiahan ei muutenkaan saa jättää mihinkään yksin jne... niin miksi sitten uimahallissa pitäisi lapsen pärjätä yksin pukuhuoneessa ja suihkussa ja sitten odotella aikuista jossain ennen kuin menee altaaseen, mikäli nyt sitten malttaa odottaa ylipäätään?

Siellä naisten puolella on sitten myös 10 v. tyttöjä, jotka eivät varmaankaan ilahdu samanikäisestä pojasta pukuhuoneessa ja suihkutiloissa.

• Tykkää
Reactions: Sanna80 ja Katylina
7v poika ei mene, koska on arka. Jännittää tuollaisia tilanteita, vaikka asiat kerrataan ja vaikka on isän kanssa pukuhuoneessa ollut. Pelkää, että ei saa pukukaapin ovea lukkoon ja on arka pyytämään vierailta apua. Onhan tämä hankalaa, mutta lapset on niin erilaisia. Meidän 6v tyttö taas selviäisi ihan helposti yksin ja olisi selvinnyt jo pari vuotta sitten.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
pitihän se mennä kun säännöissä sanottiin. Ensin tuntui vähän pahalle laittaa yksinään,pesut ja saunomisetkin jäivät varmasti välistä,kun en ollut mukana ohjaamassa.

8-vuotias poika meni yksin, koska uimahallin säännöt niin määräsivät. Olisi itse halunnut vielä tulla naisten puolelle. Uimahallin miespuolinen valvoja kävi näyttämässä paikat miestenpuolella, ja käski tulla pyytämään apua jos tarvitsee :) Se kuuluu heidän toimenkuvaansa.
Tyttö meni sitten 8-vuotiaana isän kanssa uimahallissa käydessään yksin naisten puolelle, mutta siinä ei ollut mitään ongelmaa, kun siellä oli käyty usein.

Voi ku uimahalleihin tai kylpylöihin tulis enemmä sellaisia tilaussaunoja/pukuhuoneita jonka voisi varata perheelle tuollaisessa tapauksessa.

Mulla sekä tyttö että poika, ja onneks mies nyt on mukana ja ottaa pojan miesten puolelle.

Tyttö on mennyt 7-vuotiaasta asti, kun on ollut isänsä kanssa. En itse ainakaan kauheesti tykkäis, jos naistenpuolella olisi poika 10v...
7v on oiva raja kotiuimahalliin ja 8v sit oudompiin. Täällä Haminassa on vissiin molemmissa uimahalleissa raja 7v.

Tässä olikin nyt juuri kyse alle 10-vuotiaista pojista, omani on 8v. Jos pitää valita ettei mennä uimaan tai että lapsi tulee mun kanssa sääntöjen vastaisesti naisten puolelle, niin kyllä tuon jälkimmäisen valitsen. Jos joku tulee sanomaan asiasta, niin sanon ettei lapsi uskalla mennä yksin miesten puolelle. Saa nyt sitten nähdä mitä kyseinen halliyhtiö vastaa tiedusteluuni, jonka lähetin juuri äsken.

Meillä on vielä sellainen ongelma perheessä, että nuorememmalle tulee pahoinvointia jos klooria on paljon uimavedessä, ja nyt pitäisi testata kaupungin eri uimahalleja ja jos haluaa mennä lähiuimahalliin, niin sinne ei tuota kuopusta voi ottaa mukaan, kun laatta lentää varmasti.

Tässä olikin nyt juuri kyse alle 10-vuotiaista pojista, omani on 8v. Jos pitää valita ettei mennä uimaan tai että lapsi tulee mun kanssa sääntöjen vastaisesti naisten puolelle, niin kyllä tuon jälkimmäisen valitsen. Jos joku tulee sanomaan asiasta, niin sanon ettei lapsi uskalla mennä yksin miesten puolelle. Saa nyt sitten nähdä mitä kyseinen halliyhtiö vastaa tiedusteluuni, jonka lähetin juuri äsken.

Meillä on vielä sellainen ongelma perheessä, että nuorememmalle tulee pahoinvointia jos klooria on paljon uimavedessä, ja nyt pitäisi testata kaupungin eri uimahalleja ja jos haluaa mennä lähiuimahalliin, niin sinne ei tuota kuopusta voi ottaa mukaan, kun laatta lentää varmasti.

Minäminäminäminäminä...

Ei mene 7-vuotias yksin. Perheen kanssa on menty, et minä tytön ja isä pojan kanssa. Onhan se aika hurjaakin mennä yksin, kun on vieraita ihmisiä ympärillä alasti...ja pitäisi kaikki pesuhommat ja kaapin lukitsemiset yms. sellaiset osata tehdä.

Meillä 7-vuotias tyttö menee isän kanssa miesten puolelle. Ei ole kuulema edes tiennyt mikä se ikä raja on....vaihteleekohan paikkakunnittain? Vihjasin että pitäiskö opettaa itsenäisesti toimimaan,mut isä oli sitä mieltä että ei tarvitse vielä.

Meillä lapset 6v ja 8v ovat uimakoulussa ja jätän heidät siihen ovelle. Itse menevät pukutiloihin ja osaavat pukeutua ja peseytyä ennen ja jälkeen uinnin. Molemmat tekevät tuon ykisn, kun ovat tyttö ja poika. Mutta ovat jo reippaita ja itsenäisiä. Kaikki ei ole ja kyllä silloin tukisin äitinä vielä. Muutama äidit menevät lapsiensa mukana ja pojan menevät silloin naisten puolelle pukeutumaan.

Kyllä tuossa iässä jo hyvinkin ovat menneet yksikseen uimahallissa omalle puolelleen. Muutoinkin kyllä ovat reippaita tyyliltänsä ja rohkeita, viisivuotiaskin pärjää siellä omalla puolellaan hyvin - ei tarvitse peräänkatsojaa.

Mutta nämä asiat ovat niin kovin yksilöllisiä, yksi on rohkeampi ja vastuullisempi aikaisemmin, toinen tarvitsee kannustusta ja tukea - ja se on ihan ok. Mun mielestä noissa pukuhuonesäännöissä pitäs olla sellaista yleistä liukumavaraa, sillä vanhemmathan sen oman lapsensa parhaiten tuntevat kuin uimahallin henkilökunta. Joten jos arasta lapsesta kyse, niin ottaisin vielä seitsenvuotiaana hyvinkin mukaani samaan pukuhuoneeseen. Pelisilmää ja tilannetajua kehiin.

Eipä sitä mene kun ei kukaan opeta eikä laita lasta yksin harjoittelemaan...meillä 7-vuotias tyttö käy isän kans saunomassa miesten saunavuorolla,pitäiskö jo lopettaa?

[QUOTE="vieras";27414199]Meillä lapset 6v ja 8v ovat uimakoulussa ja jätän heidät siihen ovelle. Itse menevät pukutiloihin ja osaavat pukeutua ja peseytyä ennen ja jälkeen uinnin. Molemmat tekevät tuon ykisn, kun ovat tyttö ja poika. Mutta ovat jo reippaita ja itsenäisiä. Kaikki ei ole ja kyllä silloin tukisin äitinä vielä. Muutama äidit menevät lapsiensa mukana ja pojan menevät silloin naisten puolelle pukeutumaan.[/QUOTE]

Meillä sama, lapset 4 ja 7. Ohjaajat hakevat pukuhuoneista ja palauttavat sinne. Jos yksin pitäisi mennä niin 7 v osaisi varmasti, 4 v:kin luultavasti mutta niin pientä en vielä yksin uskaltaisi antaa mennä yksin.

Harjoitusta se siis vaan vaatii. :) Mitenkäs ap, lähtisikö joku samanikäinen esim. koulukaveri seuraksi pojalla? Jos kaksin uskaltaisivat mennä?

Kyllä mä muistan, että kouluikäisenä alkoi olla jo noloa jos joutui riisumaan jossain.. Säännöt on sääntöjä. Monella 10-vuotiaalla alkaa jo kuukautisetkin, olis mun mielestä ihan liian korkea ikäraja. Eiköhän ne valvojat näytä lapselle paikkoja jos ei uskalla ihan yksin mennä, uskoisin ainakin.

Yhteistyössä