G: Mehevimmät selitykset:

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Totuuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Totuuttaja

Vieras
Pitkä keskusteluketju vuosia pettävästä miehestä sai minut muistelemaan muutamaa selitystä, joita nämä ketjussa esiintyvät miehet ovat puolisoilleen selittäneet. Itse on ole (onneksi) kuunnellut itselleni näitä, vaan ystävilleni on selvitetty asiaa.

Esimerkki: Ystäväni tulee työmatkalta kotiin ja suureksi hämmästykseen löytää yhteisestä vuoteestaan naisen korvakorun. Vieraan. Koru ei ole hänen,eikä tiettävästi miehenkään. Selitys oli päivänselvä. Nokun mies on ollut kavereiden kanssa viihtellä ja yksi kavereista iski sieltä jonkun naisen. "Kyllähän sä tiedät millainen se on, sillä naisia riittää". Kysymys oli enää, että minne tämä kaveri voisi illan daamin kuljettaa, sillä jostain syystä koteihinsa ei voitu mennä. (Miksi ihmeessä ei, herää kysymys?)

Ongelma ratkaistiin siten, että ystäväni mies lainasi kotiavaintaan tälle lemmenparille, jotka lähtivät baarista tekemään mitä sitten tekevätkin. Muut jäivät baariin ja hienotunteisesti oli sovittu jemmapaikka kotiavaimelle, josta sitten asunnon omistaja löysi yöllä avaimen, kun lempijät olivat sieltä poistuneet. Tästä hienoitunteisuudesta johtuen miehellä ei oikeestaan ole tarkkaa tietoa että kuka taikka millainen nainen asunnossa on käynyt, nimeä ei tiedä, eikä tuntisi vaikka vastaan tulisi. Kaverilta ei tietenkään pidä mennä mitään kyselemään, siinähän tekisi itsensä ihan toopeksi. Vieras korvakoru on joutunut meidän sänkyyn sinä iltana. "Olen pahoillani, kun en sitä huomannut, mutta mä vaan jeesasin kaveria."

Muistan, kun tarinaa mulle kerrottiin, niin olin niin äimänä etten varmaan kommentoinut mitenkään. Äimänä siis siitä röyhkeydestä, millä mies asian selitti. Läpi meni silti, olivat yhdessä vielä vuosia.

Minulle on käynyt vähän tuolla tavoin, tai no ei nyt ihan, mutta siis sinne päin! Olin myös ollut työmatkalla ja menimme sen jälkeen baariin mieheni kanssa. Baari-illan aikana yksi mieheni kaveri tulee sanomaan minulle, että "kiitos vielä, että saimme lainata sänkyä". Minä olin ihmeissäni, että mitä? Mies kertoi, että "no kun saatiin käydä tyttöystävän kanssa lainaamassa teidän sänkyä, miehesi antoi avaimet lainaksi". Mieheni oli hieman vaikeana, sillä hän ei ollut kertonut minulle asiasta ja sain kyllä melkoisen raivarin siitä, että a) hän päästää edes tuttuja ihmisiä meidän asuntoomme kahden kesken ja b) että edes tutut ihmiset "lainaavat" meidän sänkyämme, eivätkä edes vaihtaneet lakanoita!

Eli näin voi käydä, että miehet tosiaan jostakin käsittämättömästä voivat päästää kaverinsa ja tämän vaimon/tyttöystävän kotiinsa naisketelemaan.

Tottakai noin voi käydä. Mä käyn aina kastelemassa ystävieni kukat, kun ne ovat kesäisin reissussa. Samalla olemme sopineet ystävieni kanssa, että voin käyttää asuntoa "muuhunkin tarkoitukseen", kun siellä ei ole ketään kerran paikalla. Eikä näiden ystävieni puolisot tästä sopimuksesta mitään tiedä. Minun puolisoni taas tietää että käyn kastelemassa kukat ja siksi minulla on avaimet, ei muuta.

Ystäväni selittää miehelleen, että hänen rakastajansa "on vaan ystävä" ja pitkälle aamua kestävät baarijatkot ilman aviomiestä vietetään "Minnan luona ja paikalla on vaikka ketä", vaikka tosiasiassa ollaan Mikon kanssa kahden upottamassa saapasta.

Tosi meheviä juttuja - varsinkin, kun mies vielä uskoo kaiken. Siitäkin huolimatta, että naisella kännykässään pusukuvia rakastajansa kanssa. Esittelee näitä meille kavereille ylpeänä, kun rakastaja on niin hyvännäköinen.

Yhteistyössä