G:Maksoiko vanhempasi ajokortin ja auton sinulle, ku täytit 18?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ajokortin isä maksoi. autoa mulla ei ole ollutkaan. asuimme "metsässä" eikä sieltä olisi päässyt yhtikäs mihinkään ilman ajokorttia ja isukin autoa :whistle: kuskasin äitiäni monta vuotta, kunnes äiti meni autokouluun ja sai kortin. taisi olla isän taktiikkaa tuo mun ajokortin maksaminen; tiesi, että olisin innokas kuski! vaikka sit äidillekin :ashamed:
 
Sain valita yhdeksi ylppärilahjaksi vanhemmiltani joko ajokortin tai lentoliput. No joo, minä hlausin tietty ennemmin ne lentoliput ja vapaan kesän italiassa poikaystävän kotona! Enkä ole muutoin katunut vaikkei sitä ajokorttia ole sen jälkeenkään tullut! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Maksoivat kummatkin. Mun eka auto oli Ford Escort :D
Meillä maksoivat myös ja mullakin eka auto oli Ford Escort. Oli vuoden 1974 Sport-malli nahkaratilla ja ralliraidat kyljessä. :D Ja vuosi oli 1979.

 
Alkuperäinen kirjoittaja auton ratissa 30 v:
Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Maksoivat kummatkin. Mun eka auto oli Ford Escort :D
Meillä maksoivat myös ja mullakin eka auto oli Ford Escort. Oli vuoden 1974 Sport-malli nahkaratilla ja ralliraidat kyljessä. :D Ja vuosi oli 1979.

Höh, mun escortissa ei ollut nahkarattia ja vauhtiviivoja. Mutta vuodet täsmäävät, minunkin korttini täytti tänä vuonna 30 vuotta.

 
B) No melkein...pappa betaalas kortin viime vuonna, koska sairastui Parkinsoniin, eikä voinut enää ajaa..itse olin siis 39vee kortin saadessani....ja menopeliksi sain Volvo 240:n vuodelta -86. Mutta enhän minä valita. :hug:
 
Eivät, tosin 18-vuotiaana välini vanhempiini olivat melko hajanaiset, kuten koko elämänikin.
Mutta eivät siis maksaneet, eivätkä sisarillenikaan. He ovat ajaneet omakustanteisesti kukin aikuisiällä ajokortin. Minä en.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miten on?:
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen, että mitenkäs asia yleisesti on. Maksaako vanhemmat ajokortin ja auton, kun lapsi täyttää 18v?

Minä sain kummatkin. Ehtona tosin oli, että ajokortin tuli olla kuorma-autokortti ja auto oli monta vuotta vanha iso peltihirviö, sillä isäni sanoin: "paljon peltiä ympärillä on paras turvatakuu". Kyllä mua hävetti ajaa sillä, kiittämätön pentu kun olin... ;)

Tuttavapiirissä on lähes poikkeus ollut mikäli vanhemmat eivät korttia maksaneet. Auton ostossa toiset avittivat ja toiset taas eivät.

Eipä maksaneet! Muille 3:lle sisarukselle maksoi isä kuorma-autokortin, mutta olin niin "tuhma" nuorena :( etten ansainnu. Kun isä kuoli,vasta sitten oli varaa ajaa kortti,koska olin kotiäiti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miten on?:
Tuosta toisesta ketjusta tuli mieleen, että mitenkäs asia yleisesti on. Maksaako vanhemmat ajokortin ja auton, kun lapsi täyttää 18v?

Minä sain kummatkin. Ehtona tosin oli, että ajokortin tuli olla kuorma-autokortti ja auto oli monta vuotta vanha iso peltihirviö, sillä isäni sanoin: "paljon peltiä ympärillä on paras turvatakuu". Kyllä mua hävetti ajaa sillä, kiittämätön pentu kun olin... ;)

Tuttavapiirissä on lähes poikkeus ollut mikäli vanhemmat eivät korttia maksaneet. Auton ostossa toiset avittivat ja toiset taas eivät.

 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä