G:Maksoiko vanhempasi ajokortin ja auton sinulle, ku täytit 18?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei maksanut kumpaaaan.
Ajokortin hankin vasta 23-vuotiaana, kun oli varaa siihen ja autoon samalla.

Meitä oli kolme sisarusta ja aina on ollut periaatteena se, että jokainen ostaa itse sen minkä haluaa.
(esim mun vanhempi sisko ei vieläkään ole ajokorttia halunnut tai hankkinut, ja ikää hänellä on 32v )

Vanhemmat maksoivat ajokortin kaikille neljälle lapselle (isä opetti meidät kaikki ajamaan ) sekä ostivat ensimmäisen auton. Sen oli sitten kelvattava, ei tosiaan ollut kovinkaan tuliterä. Itselläni oli ensimmäisenä autona Ford Taunus.

Bensat piti itse kustantaa, jos autolla mieli ajaa. Vakuutukset maksoivat niin kauan kunnes muutimme kotoa.

Ei. Isä maksoi isoveljelleni, ja antoi vanhan autonsa, multa ei koskaan viittinyt edes kysyä että olisinko tahtonut ajokortin... Ja minähän en kerjännyt. Eikä mun äidillä ollut rahaa maksaa.

Tämän takia oon päättänyt että tulevaisuudessa maksetaan ajokortti joko molemmille tai ei kummallekkaan.

Maksoivat kortin, mutta ajelin äidin autolla. En olisi omaa halunnutkaan.
Isäni ilmoitti juuri hiljattain, että maksaa sitten kaikille lapsenlapsilleen ajokortit, kun niiden aika on. Eipä tarvitse sitten meidän maksaa aikanaan ; )

Ensimmäisenvaiheen maksoi vanhemmat ja minä toisen vaiheen. Ensimmäisen auton ostin vasta 26-vuotiaana. Sain sitä ennen lainata vanhempien kakkosautoa aina kun tarvitsin.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ei. Isä maksoi isoveljelleni, ja antoi vanhan autonsa, multa ei koskaan viittinyt edes kysyä että olisinko tahtonut ajokortin... Ja minähän en kerjännyt. Eikä mun äidillä ollut rahaa maksaa.

Tämän takia oon päättänyt että tulevaisuudessa maksetaan ajokortti joko molemmille tai ei kummallekkaan.

Olen samaa mieltä, lapsia tulisi ikään ja sukupuoleen katsomatta kohdella tasapuolisesti. :(

Äiti maksoi ajokortin, isä osti "auton".
Rikkaita ei ole kumpikaan, mutta äiti on sitä mieltä, että ajokortti kuuluu yleissivistykseen, ja tiesi ettei mulla siihen itsellä olisi varaa.

Faijalle taas, kun autot on työ, ei ollut ongelma ostaa vanhaa, toimimatonta, puoli-ilmaista paskaa ja pistää sitä kuntoon.

Siskolle muuten sama homma, mutta auton ne maksoi kolmistaan (sisko, äiti ja isä ). Tosin sisko oli jonkin aikaa tehnyt töitä asuen kuitenkin vielä kotona, ja sen auto oli kyllä uudempikin.

Ajokortin. Mopon ostivat sitä ennen, autoa en oo saanu.

Meillä oli miehen kanssa joskus omat autot, nyt ei oo kun 1 (mun kait, kun tartten kaikissa töissäni sitä enempi) + skootteri (miehen, mulla ei oo kypärää...)

Ja maksamme lapsiemme ajokortit ja osan autoista, osan saavat maksaa itse jos auto pitää saada, ettei kaikki tuu valmiina ;)

Maksoivat ajokortin, mutteivät autoa. Itse asiassa mulla ei ole koskaan ollut omaa autoa :D . Tämä meidän nykyinenkin on tietysti käytännössä molempien, mutta miehen nimissä. Mä olen asunut koko ikäni viiden kilometrin säteellä Turun keskustasta ja täällä on hyvin toimiva joukkoliikenne, joten en ole edes tarvinnut autoa. Eikä tarvittais tänä päivänäkään, ellei mies käyttäisi sitä työssään. Ja toisaalta miehen vanhemmat asuu toisella paikkakunnalla. Suht lähellä kuitenkin, mutta sinne ei ole kunnon bussiliikennettä.

Ja kun lapseni tulee ajokortti-ikään, aiomme maksaa sen myös hänelle.

Ajokortin sain yli 20-vuotiaana. Maksoin sen itse opintolainalla.
Auton sai isältäni yli 30-vuotiaana. Kyseessä oli isäni auto, jolla hän ei voinut enää ajaa terveysongelmien vuoksi.