G: Kuntalisä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Maksaako kotikuntasi lasten kotihoidon tuen kuntalisää? Paljonko? Onko kuntalisän saaminen vaikuttanut oleellisesti päätökseesi jäädä kotiin vanhempainrahakauden päätyttyä?

Maksaa, tietyin ehdoin. Tajusin taannoin että en taida sitä edes saada, koska; hoitovapaalla olevat opiskelijat saavat sitä, mutta valmistuneet eivät! :headwall: Olen kyllä ajatellut kouluun hakeakin, taitaa nopeuttaa sitä hommaa tämäkin..

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Maksaa, tietyin ehdoin. Tajusin taannoin että en taida sitä edes saada, koska; hoitovapaalla olevat opiskelijat saavat sitä, mutta valmistuneet eivät! :headwall: Olen kyllä ajatellut kouluun hakeakin, taitaa nopeuttaa sitä hommaa tämäkin..

Meillä myös maksaa tietyin ehdoin jotka ovat monella tavalla järjettömiä. Mä en saa kuntalisää tuosta kuopuksesta koska en ole ollut vähintään neljää kuukautta töissä ennen nuoremman tytön syntymää. Huvittavaa asiassa on se, että sain kuntalisää esikoisesta ja se loppui tytön täytettyä 2 vuotta. Kolmen kuukauden kuluttua tästä alkoi äitiyspäiväraha juosta. En olisi edes ehtinyt olla sitä neljää kuukautta töissä vaikka olisin heti lähtenyt hommiin kun esikko täytti 2 vuotta :headwall:

Saa tällähetkellä (saa nähdä miten käy kesällä...).
Summa on 140e alle 3v lapsesta joka hoidetaan kotona ja 100e toisesta (ja useammasta) alle 3v:stä. Ja pitää saada kotihoidontukea jotta saa kuntalisää. Saa myös vanhempainpäivärahan aikana jos kotona hoidetaan toista alle 3v lasta.

Maksaa, mutta aika kovat ehdot mun mielestä.
Ei vaikuttanut päätökseen olla syksyyn asti kotona (kuopus silloin n. 1½v).
Lisä on 200e/ ensimmäinen alle 3v ja 81e seuraavista alle kouluikäisistä sisaruksista.

Kuntalisä on täällä 160?. Yrittivät saada tännekin sitä ehtoa et maksetaan vain jos lapsen kotihoito siirtää työn tai opiskelun aloitusta, mut se ei mennyt läpi. Eli täällä sen saa kaikki joiden alle 3v ei ole kunnallisessa hoidossa. En tiedä paljon se on useammasta lapsesta, kun meillä ei ole kuin tämä yksi.

Yhteistyössä