G: kuinka usein vaihdat lapselle yöpuvun?

• Viestiketjun aloittaja essi
  • Ensimmäinen viesti
Kerran viikossa mikäli ei o poika hikoillu paljon tai vaippa fuskannu. Välillä tulee vaihtoja useinkin, jos en aamulla herää riittävän nopeesti pojan ääntelyyn ja vie potalle.

*Muoks* Pojalla ikää 1v3kk

Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Minkä takia vaihdatte niin usein puhtaita vaatteita? Olen sen verran ekologisesti ajatteleva, että ihmettelen. Mutta saahan sitä ihmetellä sitä sun tätä nykymaailmassa...
kuinka usein itse vaihdat esim paidan tai t-paidan ?
Sitten kun se haisee hielle tai on likainen. Miksi useammin.
No jokainen tavallaan, mä vaihdan kaikki vaatteeni päivittäin eli illalla laitan pesuun ja aamulla kaapista uudet. Kyllä niihin päivän aikana aina jotain pientä sotkua tulee.

Max viikon välein. Poika (2.5v) ei käy kuin 2 kertaa viikossa suihkussa, joten kyllä se on hikistynyt riittävästi siihen mennessä. Eikä ruokailla yöpuku päällä. Silloin tällöin vaippa falskaa ja viimeisen viikon sisällä onkin vaihdettu aika monta kertaa vaatteita.

samoin
Minkä takia vaihdatte niin usein puhtaita vaatteita? Olen sen verran ekologisesti ajatteleva, että ihmettelen. Mutta saahan sitä ihmetellä sitä sun tätä nykymaailmassa...
No jokainen tavallaan, mä vaihdan kaikki vaatteeni päivittäin eli illalla laitan pesuun ja aamulla kaapista uudet. Kyllä niihin päivän aikana aina jotain pientä sotkua tulee.
?äällyshousutkinko tai hameen, siis itsellesi?

Alkuperäinen kirjoittaja samoin:
?äällyshousutkinko tai hameen, siis itsellesi?
No koko perhe vaihtaa vaatteet ihan päivittäin. Aivan varmasti teen päivän aikana jotain josta tulee pientä hikeä, vanhempi muksu juoksee koulussa välitunneilla joten vaatteet haisee ja pienenmpi muksu niin kyllä tuokin touhuaa sen verran että vaatteet on mielestäni pesukunnossa päivän päätteeksi.

Wieras
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Me taidetaan olla ainoita, jotka laittaa yöpyn lapselle vasta iltapalan jälkeen ja vaihtaa päivävaatteet ennen aamupalaa.
Meillä sama juttu. Puhdas yöpuku vaihdetaan saunan jälkeen lauantaina. Meillä ei lapset hikoile tms. yöllä.

ap
Vastataan nyt sitten itsekin.
Meillä vaihdetaan noin kerran vkossa, ehkä harvemminkin. Lapsella ikää 3,5vuotta. Ja meillä ei ikinä syödä yökkäri päällä ilta-, tai aamupalaa, eikä muutenkaan kuljeskella yökkäri päällä.
Ite vaihdan omani ehkä 3 kertaa vkossa, kun kuitenkin hikoan enempi kun lapsi.

vie
Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Me taidetaan olla ainoita, jotka laittaa yöpyn lapselle vasta iltapalan jälkeen ja vaihtaa päivävaatteet ennen aamupalaa.
Meillä sama juttu. Puhdas yöpuku vaihdetaan saunan jälkeen lauantaina. Meillä ei lapset hikoile tms. yöllä.
ai ei lapset hikoile yöllä. okei. hyvä teille.

Yhteistyössä