G: Kuinka pitkään imetit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ekaa täysimetyksellä noin 4,5kk ja lopetti kokonaan 8,5kk
tokaa täysimetyksellä samoin noin 4,5kk, nyt puolivuotias ja imetän soseiden ohella edelleen

jostain oon kuullut, että suomalaisten keskimääräinen imetysaika olisi nykyisin 6kk, en kyllä muista lähdettä, ja voi olla väärää tai vanhentunutta tietoa

Ekaa 3kk täysimetyksellä, sitten korviketta lisäks ja 4kk siirty koknaan korvikkeeseen
tokaa 4kk täysimetyksellä ja osittain 6kk
kolmonen 5.5kk täysimetyksellä ja osittain 9.5kk
nelonen 4kk täysimetyksellä ja imetystä jatkan edelleen kiinteiden ohella, poika nyt 6.5kk

1. täysimetystä 6kk, osaimetystä 2v.3kk, kunnes tulin raskaaksi, maidon maku ehkä muuttui kun ei enään kelvannut =)
2. täysimetystä 6kk, osaimetystä nyt 9kk ja jatkuu edelleen...

1. Täysimetys 4kk ikään, ja siitä muuten vielä 8kk ikäiseksi.
2. Täysimetys 4kk ikään, ja siitä vielä 11kk ikäiseksi.
Esikoinen vieroitti itse itsensä, eli rintamaito ei enää kelvannut. Pikkusiskon itse vieroitin yöimetyksestä ja samaan loppui muukin imetys.

1. Täysimetystä 6kk, osittain 2v 8kk. Olisin jatkanut mutta maidon tulo loppui kun tulin raskaaksi.
2. Täysimetystä nyt 4vkoa takana ja jatkuu niin kauan kun lapsi haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yli 1-vuotiaan imetys on sairasta.

Hui! Maailman terveysjärjestö WHO siis suosittelee sairaita käytäntöjä... WHO:n suositus kun on että osittaisimetystä jatkettaisiin parivuotiaaksi asti. :D

No hyi että, joku pari vuotias lapsi tissillä. Aukasee napit itse ja muuta. EI kai???? Vuosi ihan maksimi!

Alkuperäinen kirjoittaja yhden lapsen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Ket:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
yli 1-vuotiaan imetys on sairasta.

Hui! Maailman terveysjärjestö WHO siis suosittelee sairaita käytäntöjä... WHO:n suositus kun on että osittaisimetystä jatkettaisiin parivuotiaaksi asti. :D

No hyi että, joku pari vuotias lapsi tissillä. Aukasee napit itse ja muuta. EI kai???? Vuosi ihan maksimi!

Myös Unicef suosittaa osittaista imetystä 2 vuotiaaksi saakka.

Yhteistyössä