G: kuinka paljon teidän n. ½ vuotias on ollut hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tammiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tammiäiti

Vieras
Galluppia perjantain kunniaksi :)

elikkä kuinka paljon teidän n. ½vuotiaat on olleet hoidossa??

Täällä ei kertaakaan, vaikka kovasti vauvaa kinutaan (siis anoppi). Onko huono juttu, kun en vielä ole raaskinut hoitoon antaa.....

Meillä siis ei ole ollut edes muutamaa tuntia, paitsi kerran, kun itsellä oli jälkitarkastus..
vielä imetänkin soseitten ohella eikä osaa tuttipullostakaan juoda. :/ Ja sen takia en ala korvikkeita antamaan, että pääsee hoitoon pitemmäksi aikaa.
Tuntuu vaan, että teen väärin kun en anna jo hoitoon..

yökyläilyt alkoivat lapsilla n. 1-v iässä. Toki sitten päivähoitoja on aikaisemminkin, mutta eipä juuri ennen puolen vuoden ikää, kun siinä oli imettämiset vielä niin päällä.

Mulla oli ekaa kertaa äitini hoitamassa 1/2v vauvaa! Olimme baarissa ja tietenkin soitin kuulumisia parin tunnin kuluttua. Vauva oli juuri herännyt ja itki. Minäpä samantien paukkasin kotiin jossa pienokainen jo maha pullolllaan nukkui! Oppia ikä kaikki!
Muut lalpset ovat ristiäisten jälkeen menneet anopille hoitoon ja me sukulaisten kanssa "ulkoilemaan"

Meidän neiti ei myöskään ole ollut hoidossa. Mun äiti on ollut meillä hoitamassa esim. kauppareissun ajan. Korkeintaan tunnin kerralla. :D Ja sekin oli silloin kun lapsi oli pienempi, nyt en vois jättää edes isälleen kun alkais heti äitiä huutaan. Tissiä varmaan kaipailee... :laugh:

ei kyllä ihan ole puol vuotinen mutta vastaanpa silti :D
eli ei ole ollut hoidossa kun pakolliset hammaslääkärit yms.. eikä tule olemaankaan vielä aikoihin. varsinkaan kun täysimetys vielä meneillään. eikä kyllä ole kukaan kysellytkään. mä olisin varmaan ihan onnessaan jos joku kysyis kerrankin että saisko mun lapsia hoitoon. vanhempi jo 3v ja IKINÄ kertaakaan ei ole kukaan yö-kylään pyytänyt.. :ashamed:
on siis ollut kyllä,mutta itse olen joutunut kyselemään.

No vastapainoksi meijän vauva on ollut varmaan sit enempi ku nää aikasemmat yhteensä :laugh: Mummila on tosi lähellä ja sinne o helppo viedä esim. kaupassakäynnin ajaksi
(jos aion lorvia hyllyjen välissä isossa kaupassa),leffan ajaksi, nyt kun mennään TAAS maalaamaan uutta kämppää jne. Mummi haluaa usein hoitoon eikä meitä haittaa kaksin tehdä asioita silloin tällöin. Mielellään vauva mukanakin pidetään mut ei tääkään haittaa. :D

Vauva 5kk.

Ei kertaakaan kumpikaan tuossa iässä. En ainakaan muista :xmas:
Nuorempi oli viikko sitten 4h mummulla kun oltiin esikoisen kanssa Lintsillä. Nuorempi oli 10kk.

Isänsä kanssa ovat toki olleet, siis ilman minua, mutten sitä laske "hoidossa" olemiseksi.

Ei ollut ollut yhtään tuossa iässä. Viime viikkoon mennessä (tyttö on 1 v) vain yhden kerran kummit olleet meillä kotona hoitamassa häntä 6h, tyttö ei ollut itkenyt kertaakaan. Ei oo kyllä vielä hoitoharjoittelun puute näkynyt mitenkään, tyttö ei oo YHTÄÄN mun perään (ehkä on saanyt musta kertakaikkiaan tarpeekseen :D ). Nyt harjoittelee päiväkodissa, eikä sielläkään oo sanonut tuon taivaallista siitä että lähden, siis vielä, luultavasti kaikki jossain vaiheessa kyllä.

Kukaan meidän lapsista ei ole ollut yötä niin etteikö iskä tai äippä olis ollut mukana (vanhin 7 v.). Alle 1/2 ei kolmesta lapsesta myöskään kukaan ole ollut muussa hoidossa kuin jomman kumman vanhemman kanssa.Kaikki on tainneet olla vähintään 1,5 v ennen kuin ovat olleet tuntiakaan hoidossa jollakin muulla. Enkä nyt kerro tätä kiillottaakseni omaa sädekehää tai haukkuakseni muita, meillä tämä on toiminut näin, muilla toimii paremmin muulla tavalla :saint:

Ei ole huono juttu, ehtiihän ne. Meillä esikoinen ekan kerran yöhoidossa 3,5-vuotiaana.
Meillä 8 kk ikäinen joka on ollut 3 h kerran hoidossa, kun käytiin syömässä miehen kanssa. Antaisin kyllä enemmän jos joku ottaisi! Mutta yöhoitoon en.

Meillä 5,5-v. ja 2.5-v. ja kumpikaan ei ole ollut hetkeäkään muualla hoidossa, ei edes sukulaisilla. Olisin kyllä toivonut hoitajaa, mutta halukkaita ei ole, ja osa ei kykene. Isompi on kyllä ollut kerhoissa. Kohta pääsevät molemmat päiväkotiin.

Yhteistyössä